חדשות היום

מרכז הפיתוח של מעבדות SAP בישראל, סמסונג וסיאט מפתחות את מכונית העתיד

הילה קולט, מרכז הפיתוח של מעבדות SAP בישראל:
“תחום הקונקטד קאר מתפתח לאחרונה לכיוונים מרתקים ועוד היד נטויה”

חברות הענק SAP, סיאט וסמסונג אלקטרוניקס חברו יחד בברית אסטרטגית במטרה לפתח פרויקטים עתידיים עבור המכונית המחוברת – Connected Car. הילה קולט, מנהלת המוצר במרכז הפיתוח של מעבדות SAP בישראל מרחיבה אודות מהות שיתוף פעולה זה, הטכנולוגיה, החידושים בתחום ואיך ייראה העתיד שלנו בזמן הנהיגה.

מה מהות שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות?
בשנה שעברה חתמו סיאט וסמסונג על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח ויישום פתרונות טכנולוגיים ראשוניים בתחום הקונקטד קאר. פתרונות אלו משולבים כבר בחלק מדגמי סיאט הנמצאים בשוק. השנה התרחב שיתוף פעולה זה, כאשר חברת SAP הצטרפה לברית בין החברות ותורמת את חלקה בהיבט הפיתוח הטכנולוגי, הנעשה במרכז הפיתוח של מעבדות SAP ברעננה. בתערוכת MWC שנערכה בפברואר בברצלונה, הצגנו יחד עם פיאט וסמסונג מכוניות קונספט חדשניות, אשר פותחו באמצעות שילוב של פיתוחים מתקדמים של שלושת החברות.
במה תורמת הברית המשולשת הזו לכל אחד מהצדדים?
אנחנו מאמינים שהשילוב בין חדשנות, פשטות ופונקציונאליות הוא המפתח לחוויית לקוח ונהיגה חלקה וטובה יותר. אף חברה לא יכולה לייצר חוויה כזו לבדה, ושיתוף הפעולה שלנו הוא דוגמה מצוינת ליכולת לקדם חדשנות בעידן של כלכלה אינטרנטית. כל זאת על בסיס פלטפורמת ענן המפותחת אצלנו, המפשטת בהצלחה פעולות מורכבות יום יומיות.
עבור סיאט, קישוריות היא גורם מפתח בראייתה האסטרטגית לגבי מכוניות העתיד. שיתוף הפעולה ביננו מאפשר לה לחזק את החלק הזה בדגמים החדשים שיוצאים לשוק ולהשיג את המטרה להפוך לשחקנית חשובה בתחום הקישוריות והניידות. חברת סמסונג מחוייבת לפיתוח פתרונות חדשניים לשלב הבא של המכונית המחוברת, ומתמקדת בגישור הפער בין ההתקנים האלקטרוניים שברשות הצרכנים לבין תעשיית הרכב, בכך שהיא משלבת את הטכנולוגיה הניידת המתוחכמת ביותר בחוויית הנהיגה. עבור חברת SAP, שיתוף הפעולה מאפשר לנו להעלות שלב בכל הקשור למתן פיתרון גלובלי וגמיש בתחום ה-IoT עבור בעיות חנייה עירוניות למשל, תדלוק, ושירותים נוספים.

מה הפתרון הטכנולוגי המתאפשר משיתוף
פעולה זה?
החידוש הטכנולוגי המאפשר את החיבוריות של המכונית בצורה כל כך מתקדמת, הוא השילוב בין טכנולוגיית הענן, IoT ופלטפורמת SAP HANA שלנו, המאפשרת להתמודד עם Big Data באופן המתקדם ביותר. המכונית המקושרת תכיל מידע עצום של טרנזקציות בזמן אמת כאשר מיליוני נהגים ברחבי העולם ירצו בו זמנית לשלם על הדלק, למצוא ולשלם על החניה, לקנות בחנות הנוחות ועוד והכל ללא צורך לצאת מהרכב. כל הפעולות האלו ינוטרו בבת אחת, כך שמדובר על כמויות עצומות של מידע. אחד היתרונות ב-SAP HANA הוא האפשרות להכיל את כמויות המידע העצומות, ניתוח מיידי של נתונים והפקת דו”חות ובכך מאפשר לבעלי העסקים, יצרניות הרכב, מנהלי ציי רכב וערים לקבל תובנות כגון אזורי חניונים מבוקשים, חוסר חניה באזורים מסוימים, תרבות הצריכה של הנהג ועוד…
מינוף האינטגרציה מבוססת התקנים באמצעות SAP Vehicles Networks ופלטפורמת הענן SAP HANA עבור האינטרנט של הדברים, מעניק לסיאט גישה למצוא מקומות חנייה עבור המכוניות המחוברות, בין אם מדובר במקומות חניה ברחוב או בחניונים. המשתמשים יכולים לשלם עבור החנייה עם Samsung Pay המאובטח, וליהנות משילוב חלק עם המערכות העורפיות של חניונים רבים, לתדלק מבלי לצאת מהאוטו, להזמין בחנות הנוחות ועוד. יחדיו, אנו פועלים לאפשר חוויית חניה עירונית פשוטה תוך הנחת היסודות לשירותים נוספים המתמקדים ברכב. מטרת הברית היא להבטיח שהמשתמשים יהיו בטוחים ומחוברים בזמן שהם בכביש. חשוב לציין שטכנולוגיות חדישות ומתקדמות אלו, מפותחות רובן ככולן במרכז הפיתוח של מעבדות SAP בישראל, על ידי צוותים ישראליים מומחים בתחום זה, בניהולו של גיל פרץ, סגן נשיא בכיר בחברת SAP ו-General Manager של SAP Connected Car.

אילו חידושים צפויים לנו, הנהגים, בתחום הקונקטד קאר?
צוותי המחקר והפיתוח של סיאט, סמסונג ומעבדות SAP
ישראל, משלבים כוחות בהצגת כמה תפיסות למכונית העתיד המחוברת. אפליקציה תשלם מרחוק המאפשרת לשריין מקום חניה ולשלם עבור השירות, מבלי לצאת מהמכונית. בעקבות הצלחתה של פלטפורמת התשלומים של סמסונג בדרום קוריאה ובארה”ב צפוי שירות התשלומים הנייד, הפשוט והמאובטח של סמסונג להגיע בחודשים הבאים לשוק האירופי. ברבעון האחרון של 2015 השיקה SAP בהצלחה את SAP Vehicles Network בארה”ב ובאירופה, כאשר Samsung Pay שולב בהשקה כשותף המספק את יכולת התשלום עבור חניה מחוברת ותדלוק מחובר. סיאט, סמסונג ו-SAP פיתחו קונספט עתידי שאליו נכנסים דרך ה-ConnectAPP של סיאט. אפליקציה זו אמורה לאפשר למשתמשים לשריין מקום חניה מכל מקום באמצעות זיהוי טביעת אצבע, לנווט את הנהג למקום החניה ולפתוח אוטומטית את המחסום כאשר המכונית מתקרבת. כאשר הנהג יוצא מהחניון, התשלום נעשה ישירות מהאפליקציה והנהג אינו נדרש לצאת מהמכונית. חוץ מהשירותים שכבר
קיימים בפתרון המוצע ע”י SAP Vehicles Network, מתוכננים שירותים נוספים שיוצעו על מנת לספק חוויה כוללת ומושלמת לנהגים כמו גם ניהול יותר יעיל של בתי עסק וערים על סמך פעולות שהנהגים יוכלו לבצע ומידע שאותם בעלי עסקים יוכלו להפיק.

לאן לדעתך תחום הקונקטד קאר עוד יתפתח?
תחום הקונקטד קאר הוא אחד הנושאים המעניינים והמרתקים כיום, בעידן האינטרנט של הדברים, נוכח היקף השימוש ברכב ברמה היום יומית ומספר הרכבים בעולם. התחום מתפתח לאחרונה לכיוונים מרתקים ועוד היד נטויה… מדובר בפתרון מקצה לקצה, שהופך את “הרכב המחובר” למבוסס ענן. היום, העולם הופך למחובר בכל היבטי החיים וחוויה דיגיטלית זו כוללת גם את כלי הרכב שלנו. באמצעות הפלטפורמה של SAP Vehicles Network מקבלים הנהגים מגוון שירותים והחוויה הדיגיטלית מתחילה לפני הכניסה לרכב וממשיכה אחרי היציאה כשהמעבר שקוף לצרכן. פעולות יומיומיות כמו מציאת חנייה ותשלום עבורה, מציאת תחנת דלק, בחירת משאבה ותשלום אוטומטי עבור הדלק, קנייה בחנות הנוחות, איתור בית קפה בקניון, מציאת הרכב בחניון ותשלום עבור כל הרכישות (כולל החנייה) בלחיצה אחת. פעולות אלו ועוד יכולות להתבצע ישירות מהרכב או באמצעות סמארטפון שמחובר לרכב, ומעניקות חוויה מושלמת.

מה התועלת האמיתית לכל הצדדים?
בסופו של דבר יהפוך הרכב לנקודה נוספת דרכה הצרכן יוכל לגשת לארנק הדיגיטלי שלו ולקנות מיגוון רחב של שרותים. כך תתאפשר חוויה מותאמת אישית לנהג ולקונטקסט, שתכלול הצעות ממוקדות בהתאם למי הנהג, כמה אנשים ברכב, סוג הרכב, לאן הוא נוסע, מה מרחק הנסיעה ועוד. בנוסף, במקרים בהם הנהג הינו איש עסקים, הרכישות שהנהג יבצע יוכלו להיכנס ישירות למערכת ההוצאות של הארגון בו הוא מועסק ובכך לחסוך זמן יקר. כמו כן, התחום יאפשר להציע ליצרניות הרכב וספקי השירותים יצירת תזרימי כספים חדשים בתחומים שכיום אין להן חלק במחזורים שלהם, תוך הצעת שירותים שיצרו בידול אל מול החברות האחרות. היום חברות הרכב לא נמצאות בקשר עם הנהגים שכן הרכבים נמכרים דרך סוכנויות. המהפכה הגדולה היא בכך שנוכל להציע להן יצירת קשר ישיר עם הנהגים כלקוחות בעלי חשבון פעיל עם אמצעי תשלום.
הרכב שלנו הוא כלי ולא המטרה. טכנולוגיות הרכב המחובר מאפשרת לנו לא רק לשבת באוטו ולהתנייד באמצעותו אלא לעשות בו שימוש ככלי וכארנק אלקטרוני. בדרך זו תתאפשר חוויית נסיעה משודרגת ויעילה עבור הצרכן ומנגד מקור נוסף להכנסות עבור
תעשיית הרכב והשרותים.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות