פנטזי נטוורק פורצת לדרום אמריקה

פנטזי נטוורק הינה חברה צעירה שנוסדה בשנת 2014 ועשתה במהלך השנתיים האחרונות קפיצת דרך משמעותית בכך שיש לה כמה מוצרים, הסכמי שיווק גלובליים ותחילת הכנסות. את הקמת החברה יזמו מייסדי החברה: ברק איזנשטיין-מנכ”ל, אסף כרמל – סמנכ”ל טכנולוגיה, משה אינגבר-סמנכ”ל פיתוח. הרקע להקמת החברה היה שילוב בין יכולות טכנולוגיות של היזמים ומוצר חדשני בשוק גלובלי גדול של משחקי ספורט. כיום  מונה החברה 15 עובדים ובשנה הקרובה תגדל מצבת כוח האדם בעשרות אחוזים. בחודש אוקטובר השלימה פנטזי מיזוג לתוך חברה ציבורית בת”א.

החברה עוסקת בתחום משחקי הפנטזי ספורט Untitled-3שהינם משחקים בהם כל משתתף מרכיב נבחרת משלו, כלומר נבחרת המורכבת משחקנים פעילים שונים המשתתפים בענף ספורט קבוצתי כלשהו, כאשר הנבחרת שהרכיב כל משתתף מתחרה בנבחרות שהורכבו על ידי משתתפים אחרים. כמות הנקודות הנצברת על ידי כל נבחרת נקבעת על בסיס ביצועי השחקנים במשחקי האמת והמשתתף, או המשתתפים, בהתאם לסוג התחרות, שנבחרתם צברה את מירב הנקודות זוכים במשחק.

משחקי פנטזי ספורט קיימים מתחילת עידן האינטרנט ומאפשרים למשתמשים לבחור את קבוצת החלומות שלהם. לפני כ- 3 שנים נוצר ז’אנר חדש של משחקי פנטזי ספורט יומיים המאפשרים לשחקני הפנטזי לשחק על פני יום אחד (מחזור משחקים נתון)  ולא על פני עונה שלמה. דבר אשר הפך את תחום הפנטזי מנישה לתופעה גלובלית רחבה הרבה יותר. במודל העיסקי של החברה המשתמשים משלמים דמי השתתפות של כ- 10% מהכסף המשוחק כאשר שאר הכסף מחולק בין המשתתפים כפרסים. המודל העסקי בשותפויות B2B הוא תשלום דמי הקמה וכן, חלוקת רווחים בין השותף העסקי לפנטזי נטוורק מתוך דמי ההשתתפות של הלקוחות.

סך גיוסי ההון של החברה עד כה הסתכמו בכ-12 מיליון שקל. בסבב ה-seed של החברה השקיעו מס’ משקיעים פרטיים יחד עם קרן הון הסיכון  האוסטרית altair. הגיוס השני של החברה היה בצורה של מיזוג שבה מוזגה החברה לתוך שלד בורסאי שבקופתו כ- 10 מיליון ₪. לאחרונה חתמה החברה על מסמך הבנות עם קונצרן המדיה המקסיקני ‘אצטקה’ שהינו אחד הגדולים באמריקה הלטינית. ההסכם האסטרטגי בין החברות כולל השקעה של כ-1 מליון דולר בפנטזי נטוורק כאשר ⅔ מההשקעה הם בכפוף לאבני דרך. בנוסף, אצטקהUntitled-2 תשקיע כ-10 מיליון דולר בפרסום ושיווק כאשר פנטזי תספק את הידע והטכנולוגיה החדשנית שפיתחה מתוך מטרה ליצור הובלת שוק בדרום אמריקה.

בנוסף למסמך ההבנות עם אצטקה, חתמה החברה נכון להיום על 3 הסכמי  B2B ועומלת להביא שיתופי פעולה נוספים. השותפה הראשונה שחתמה עם החברה היא (Red Star Poker RSP)  – רשת גיימינג מהגדולות ברוסיה, מתעתדת להציע באמצעות החברה שירותי פנטזי ספורט לקהל לקוחותיה. השותפות שנחתמה בתאריך 22 בינואר 2016 נמצאת בשלבים אחרונים של פיתוח בנוסף החברה מתעתדת להקים מותגי B2C  יעודיים בטריטוריות שבהן החברה סבורה שהיא יכולה ליצור בהם מובילות שוק.

החברה מפתחת ומשווקת את פלטפורמת הדור הבא של משחקי פנטזי ספורט יומיים, כאשר המשחקים היומיים הינם פשוטים ופונים לקהל רחב יותר ממשחקי הפנטזי המסורתיים מאחר והמשחק מתבצע על פני 24 שעות בלבד ולא על פני עונה שלמה מה שיוצר עניין רב יותר של המשתמשים במוצרי החברה. לחברה פתרון B2B אשר הושק בכנס הגיימינג בנובמבר בברלין המספק פתרון כולל בתחום הפנטזי ספורט המאפשר לחברות גיימינג ומדיה להציע משחקי פנטזי ספורט יומיים לקהל לקוחותיהם במודל עסקי דומה לחברת פלייטק.

Untitled-1

פלטפורמת החברה:

החברה נתקלה במספר אתגרים טכנולוגיים משמעותיים בדרכה ליצירת פלטפורמה המאפשרת לאלפי משתמשים לשחק בזירת משחקים אחת מאחר והמשתמשים משחקים בינם לבין עצמם וכן בשל הצורך לשמור על קצב עדכון נתונים גבוה של הפלטפורמה בהתבסס על נתוני אמת ממשחקי הספורט המשוחקים.

ארכיטקטורת הפלטפורמה נבנתה לניצול מקסימלי של יכולות הענן, ומורכבת ממספר מיקרו שרתים המתקשרים בינהם ללא נקודת כשל יחידה (Single point of failure), ובעלי יכולות ניטור וסקיילבליות עצמאית ללא התערבות מפעיל ובזמן אמת.

ובבסיסה בסיס נתונים NoSql, בעל יכולת סקיילביולית משמעותית ללא מאמץ.

אריכטקטורת הפלטפורמה מאפשרת גידול “אין סופי” הן במספר המשתמשים והן במספר זירות המשחק .מכאן פנטזי נטוורק מכוונת להיות בעצם ‘בורסה’ של משחקי פנטזי המאפשרת לאתרי פנטזי להתחבר ב-API לאותה הרשת, כאשר המשתמשים באתרי הרשת יוכלו לשחק בינהם בדומה לרשתות הפוקר או המשחקים כגון Xbox Live.

כמו כן, החברה פיתחה מנגנון המאפשר יצירת ממשקי משתמש יחודיים לכל אתר ברשת בהתבסס על טכנולוגיית React  – ספריית הקוד המובילה מבית פייסבוק.

כלומר בהתבסס על React הצליחה החברה ליצור “תבניות מורכבות” של אתרים אשר מצד אחד נותנות לכל אתר פנטזי ספורט בפלטפורמה מיתוג וסט יכולות יחודי, אך מצד שני אינה מצריכה לפתח קוד חדש לכל אתר ואתר, וכך מאיצה הוספת אתרים חדשים לפלטפורמה.

http://www.fantasynetwork.com/

תגובות סגורות