חדשות היום

אוסטריה: גן עדן לאופניים

האלפיים האוסטרים ידועים בעיקר בזכות אתרי הסקי המפורסמים שלהם, אך בשנים האחרונות התפתחה תיירות קיץ חדשה, שמשתמשת בתשתית של מערכת הסקי לטובת טיולי אופניים.  יש בה הכל באוסטריה. נופים, אגמים, הרים גבוהים, נהרות שוצפים ועכשיו יש בה גם אין ספור שבילי אופניים לכל הרמות ולכל סגנונות הרכיבה. נפרצו שבילי אופניים לכל הרמות. מלונות הכשירו חדרים סגורים לאפסון אופניים ומערכות ניקוי. האזור כולו הפך גן עדן לרוכבים. תוסיפו לזה מלונות נקיים, אוכל מצויין ואווירה אירופאית מעודנת וקיבלתם חופשת אופניים משובחת במיוחד.

חבל טירול
עיירת הסקי לרמוס (Lermoos) נמצאת בצפון חבל טירול, בעמק מקסים המוקף בהרי טירול בעלי הפסגות המושלגות גם בקיץ. ברחוב הראשי של העיירה יש מרכז תיירות מצויין שמספק מפות מקומיות ומידע על מסלולי אופניים, מקומות לינה ואוכל. ליד לשכת התיירות נמצא מרכז לטיולי אופניים מודרכים, ניתן וכדאי לצאת לפחות לטיול מודרך אחד אל הפינות הנידחות והמעניינות של האזור.

ההרים מדרום לזלצבורג
עיירת הסקי ליאוגנג (Leogang) נמצאת בין אינסברוק לזלצבורג, בין אתרי הסקי המפורסמים של סנט יוהן בטירול (St Johann in Tyrol) וזל אם זה (Zell am See). כשמפשיר השלג הופכת עיירת הסקי לבירת האופניים הלא רשמית של אוסטריה. לכאן מגיעים כל משוגעי הפרי-רייד והדאון-היל. מרכז אופניים מפותח במיוחד נמצא ליד אתר הרכבל של ליאוגנג, ובו ניתן לשכור אופני דאון היל. המכורים קונים סקי פאס לרכבל ומתחילים, מוקדם בבוקר, לעלות ברכבל ולרדת במגוון של שבילים, מופרעים יותר ומופרעים פחות, שיורדים חזרה אל העמקים. אפשר לבלות כאן שבוע שלם של רכיבות מהנות שלא חוזרות על עצמן. מערכת הרכבלים עוברת בקיץ התאמה לאופניים ומאפשרת שימוש הדומה לשימוש בסקי. עולים ברכבל ויורדים ברכיבה. אפשר וגם כדאי לרכב עם האופניים גם בין תחנות הרכבל השונות, על הרכסים או בעמקים. עיירה נוספת שיכולה להוות נקודת מוצא נפלאה, למגוון נהדר של טיולים באזור היא העיירה זאלבאך (Saalbach), עיירת סקי נוספת, כשלושים ק”מ דרומית לליאוגנג.

אזור האגמים ממזרח לזלצבורג
אזור האגמים, אחד האזורים המתוירים ביותר באוסטריה, נקרא בפי המקומיים זלצקאמרגוט (Salzkammergut). אגמים כחולים בלב עמקים ירוקים, וסביבם הרים מיוערים, הם התפאורה לאזור שמאפשר רכיבות נינוחות יחסית. שבילי אופניים מסודרים ומשולטים סובבים את האגמים וגם מטפסים על ההרים שסביב לתצפיות נהדרות. כדאי להתמקם באחת מהעיירות הבאות שנמצאות בלב אזור מסלולי האופניים: Strobl, Ebenseeו- Bad Ischl. רצוי מאד להצטייד כאן במפת אופניים מפורטת, שכן המפות הפנורמיות מלשכת התיירות, אינן נוחות ונותנות מידע חלקי בלבד.
מסלולים רגליים באזור גארמיש

טיפים לטיול אופניים באוסטריה
– כדאי לתכנן את הטיול אל מספר עיירות קטנות ובכל עיירה לבלות 2-4 ימים.
– מומלץ לשכור רכב צמוד, כך שאפשר לנייד את האופניים בקלות ולהישאר גמישים בתוכנית הטיול.
– בכל עיירה כדאי להתחיל בביקור בלשכת התיירות המקומית ובה להצטייד במפת מסלולי האופניים באזור. בחלק מהמקרים יש לקנות את המפות המעודכנות. אך המחיר שווה את המידע והמפות הנוחות והמפורטות שתקבלו.
– כדאי להתחיל את הטיול באזורים היותר הרריים שהם קשים יותר לרכיבה ולסיים באזורי האגמים שבהם השיפועים מתונים יותר.
– מזג האוויר בקיץ בכל האזור הוא פשוט נפלא. יש לקחת בחשבון שבמרומי ההרים יכול להיות קר, אפילו קר מאד ויש להיערך עם ביגוד מתאים. לעיתים קרובות יש גשם בשעות אחר הצהריים. המקומיים אינם יודעים לומר בוודאות אם יהיה או לא יהיה גשם היום. קחו זאת בחשבון בתכנון היום.
– מלונות – יש באזור שפע בלתי נדלה של מקומות לינה ברמות מחירים שונות. לעניות דעתי ומנסיוני, אין צורך להזמין מקומות לינה מראש, אלא לסגור במקום. גם אם עיירה אחת עמוסה, בעיירה הבאה תמצאו מקום לינה. כך נותרת גמישות לשנות כיוונים ותוכניות על פי הרצון בשטח.
– גם מסעדות יש בשפע, כיאה לאזור כל כך מתויר. המסעדות במגוון טעמים ומחירים טובות בדרך כלל. כדאי להיכנס אל המסעדות הממוקמות במרומי ההרים. בדרך כלל ליד תחנת הרכבל העליונה. שוקו חם ואפל או שטרודל תפוחים, ייתנו לכם כוח להמשך הרכיבה.
– אתר אינטרנט שנותן מידע נוסף על רכיבת אופניים באוסטריה

אטרקציות ופעילויות נוספות בטירול
Alpine coster
מגלשות הרים מהירות, במסלול שאורכו 3.5 קילומטרים, המתפתל מראש ההר ועד לתחתיתו, ואליו מגיעים לאחר עליה ברכבל שמשמש בחורף את נופשי הסקי, בכפר Imst. הצעירים הניחו את הרגל על הדוושה המשחררת את הבלמים וגלשו מטה במהירות מסחררת, בעודם זועקים לעבר האיטיים שבחבורה להגביר את הקצב. הנוף שנשקף מסביב מסחרר ביופיו ומשתנה בגווניו ככל שיורדים במהירות במורד ההר.

פארק חבלים
בכניסה לכפר Sautens, מעל הנהר, נבנה מערך מורכב של כבלי פלדה, גשרים תלויים עשויים קורות עץ, אומגות, חבלים ושאר קונסטרוקציות שסחטו זעקות פחד והתרגשות מהאמיצים שהעזו לטפס מעלה, אחרי הדרכה מקצועית על מתקן הדמיה ואחרי שנרתמו היטב. כ- 4 שעות של פעילות הדורשת ריכוז ומשלבת גם הנאה רבה והתמודדות אתגרית.

פארק השעשועים Sommer Fun Park בכפר Fiss
מעט מתקנים אבל כל אחד מהם הוא עוצר נשימה, מיועד בדיוק לחובבי האקסטרים. נרתמים לנדנדת ענק מפחידה שמטלטלת את הקרביים מעל העמק הפסטורלי, לדאון ענק מחובר לכבל ארוך עימו “עפים” מעלה מעלה ולקינוח גולשים במגלשת הרים ארוכה במורד ההר. הצעירים יותר ייהנו מטרמפולינה, ממקפצת ענק, קרוניות ושאר מתקני שעשוע לקטנים.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

עומר אסף

תגובות סגורות