חדשות היום

אינטל חשפה מעבד עם 72 ליבות עבור מחשבי-על

אינטל משיקה דור חדש של מעבדי Intel Xeon Phi (שם קוד Knights Landing), המיועד עבור מחשבי-על ומרכזי מחשוב ומחקר הדורשים חישובים עוצמתיים. במחשבי-על משתמשים כיום כדי לבצע כמויות אדירות של חישובים מתמטיים בזמן קצר, כמו למשל במחקר בתחום האנרגיה הגרעינית, מחקר רפואי או סימולציות של מזג אוויר.

המעבד החדש יכול לכלול עד 72 ליבות רבות עוצמה ויעילות. באינטל הגיעו למסקנה שככל שנפחי הנתונים ממשיכים לשבור שיאים ונעשים מורכבים מתמיד, מתעורר הצורך בחומרה חזקה שתוכל לתמוך בכך. בנוסף יש גם צורך לא רק בכוח עיבוד חזק אלא במעבדים שיודעים להציע גם למידת מכונה (תובנות אנליטיות). כמו כן, הוא מצויד בקישורית מובנית מהירה של100GPS  בארכיטקטורת Omni-Path, המאפשרת חיבור מהיר בביצועים גבוהים ובעלות תועלת נמוכה למארג שרתים עתיר ביצועים.

מדובר במעבד המארח הראשון של אינטל עם יכולת אתחול (bootable) שתוכנן במיוחד לעומסי עבודה מקבילים. הוא ניתן להרחבה scale ביעילות מבלי להיות נתון לאילוצי תלות באפיק PCIe כגון מאיצי GPU. ביטול התלות הזו מאפשר למעבדים החדשים להתמודד עם מגוון רחב יותר של עומסי עבודה וקונפיגורציות. השילוב של זיכרון 16GB עתיר רוחב פס מספק עד 500 ג”ב/שניה של זיכרון מתמשך עבור עומסי עבודה תאבי זיכרון. ה- Intel Xeon Phi הוא מעבד רב-תכליתי הבנוי על תקנים פתוחים, מה שמאפשר להמשיך ולנצל את ההשקעה בו גם בעתיד.

ארכיטקטורת Omni-Path היא פתרון המאפשר להעביר מידע באופן מהיר ויעיל בין שרתים שונים. עד היום הציעה אינטל את הטכנולוגיה הזו לגופים ייחודיים כגון מרכזי מחשוב של מוסדות אקדמיים, מכוני מחקר בתחום האנרגיה והגרעין, מרכזי מחשוב של גופי תשתית וכ”ד. במקביל להשקת המעבדים החדשים הודיעה אינטל כי חתמה על שורה של שיתופי פעולה עם חברות כגון דל, HP, NEC, Oracle, Quanta, SGI, Supermicro, Colfax ואחרים, ותציע את טכנולוגיית Omni-Path כמוצר מדף ללקוחות רלוונטיים בקצב של 100 ג’יגה ביט לשניה.

אילן הוכמן, מנהל השיווק והפיתוח העסקי של אינטל ישראל, אמר: “משפחת מעבדי Intel Xeon Phi מרובי הליבות פותחו על מנת לשמש באשכולות של שרתים עצמאים ללא צורך בשרת מארח, והם מהווים פריצת דרך במיחשוב המקבילי בהשוואה לכרטיסי האצה (GPU) שקיימים כיום בשוק. הפתרונות החדשים יוצאו לשוק דרך ערוצי המכירה של יצרני השרתים הגדולים בישראל”.

תגובות סגורות