חדשות היום

ראיון פותח עם ברי גליק NXP

ברי גליק, מנהל הפעילות העסקית של חברת NXP ישראל מונה החודש באופן רישמי לתפקידו ולאור המאורע נפגשתי איתו במשרדי החברה החדשים בהרצליה לשיחה על הדרך ועל התכנון לעתיד שלו באופן אישי ושל חברת NXP. ברי מגיע עם ניסיון מתחום המכירות, השיווק ופיתוח עסקי לרבות ניהול הפצה בישראל, במזרח התיכון ובאפריקה ועם ניסיון של מעל 20 שנים בתחום הסמיקונדקטור. גליק אשר בעברו – שירת ביחידה 8200, הצטרף לחברת פריסקייל (כיום NXP) לפני כ-14 שנים (אז עוד הייתה חטיבה בתוך מוטורולה סמיקונדוקטור) וכידוע – בדצמבר 2015 התמזגה פריסקייל עם NXP Semiconductors. “אני במוטורולה-פריסקייל-NXP משנת 2002 בתפקיד של ניהול הפצה של המפיצים הגלובליים: ו-Future. בהמשך בשנת 2005 עברתי לפעילות בינלאומית במזרח תיכון-אפריקה (יוון, תורכיה, ישראל ודרום אפריקה) ובשנת 2012 חזרתי לנהל את ההפצה בישראל בכל הקשור במכירות, שיווק, פיתוח עסקי וניהול טכני” מספר גליק. ב-1 במאי קיבל גליק את התפקיד בעקבות פרישתו של שמואל ברקן.

ברי גליק, מנהל הפעילות העסקית של חברת NXP ישראל צלם: שלומי מזרחי

ברי גליק, מנהל הפעילות העסקית של חברת NXP ישראל
צלם: שלומי מזרחי

מיזוג פריסקייל – NXP
NXP הישנה פעלה בארץ, ללא נוכחות מקומית (אלא רק דרך מפיצים) ב-4 השנים האחרונות, ההפצה נוהלה מאיטליה. בעקבות המיזוג בדצמבר 2015 חזרה גם הפעילות הישראלית של NXP החדשה וצורפה לנוכחות המקומית המאסיבית שהיתה לפריסקייל. “אני רואה את המיזוג הזה כחוזקה רבה לשתי החברות, למעשה יש פה שילוב כוחות – יתרונות של פריסקייל מתחום ה-embedded יחד עם תחום הסקיוריטי המפותח של NXP הישנה וכיום אנחנו יכולים לתת פתרונות מקצה לקצה בעיקר בתחום ה-IoT. את ה-IoT אנו לא רואים רק כ-“באזז”, אלא ממש כמשהו שקורה וקורם עור וגידים – החל משלב הפילוסופיה, דרך הטמעת הטכנולוגיות – בסופו של דבר, בטווח הארוך, ה-IoT יתבטא בשיפור מקרו-כלכלי משמעותי. NXP עובדת מאוד חזק על התחום – אנחנו מפתחים טכנולוגיות, תקשורת ואבטחה לכך בכל הרמות.”

השוק הישראלי
השוק הישראלי מהווה פלטפורמה של ידע לחברות רבות וממנו משליכים לכל השוק העולמי, גליק מסכים שכך גם התפיסה ב-NXP. “לשוק הישראלי יש חשיבות רבה לחברה הגלובלית מאחר ויש פה ורסטיליות מאוד גדולה יחד עם חדשנות וייחודיות אשר משנה את הנורמות הקיימות בשוק העולמי. NXP רואה כמטרה להתחבר לסטארטאפים בארץ אשר יביאו בסופו של דבר לגידול במכירות ובפיתוח פתרונות המתאימים לשוק העולמי והישראלי. בעיקר בתחום ה-IoT אנחנו רואים שההשקעה בסטארטאפים היא כדאית” מסביר גליק.
השוק הישראלי מתאפיין בהרבה אפליקציות שהחלו הרבה שנים לפני תחום הסקיוריטי בעיקר מהטכנולוגיה הצבאית שיוצאת לתחום האזרחי. אנחנו רואים סטארטאפים רבים שמפתחים קדימה את האפליקציות מתחומים של: IoT, סקיוריטי, סייבר וגם אפליקציות מתחום הרכב וכל אלו משפיעים על האסטרטגיה הבינלאומית של NXP. אנו מתכוונים להגביר את הנוכחות של NXP בישראל, ולשרת את בסיס הלקוחות שלנו באמצעות מתן פתרונות מקצה לקצה באפליקציות הנוכחיות והעתידיות. יש בישראל מגוון עצום של אפליקציות וטכנולוגיות בתחומי Consumer, ו-Indutrial, לכל אלו אנו מספקים מענה”.

צפי שוק
הכלכלה העולמית משפיעה גם על ישראל, היתה היחלשות בארה”ב אשר גלשה לאירופה וכמובן ראו את אותותיה גם בארץ. יחד עם זאת אנחנו טובים במתן פתרונות גם למצבים מאתגרים וקשים יותר. הראיה צריכה להיות גידול במכירות גם בעתיד הרחוק, בגלל המיזוג עלינו להסתכל קדימה בצורה מעמיקה יותר, אסטרטגית, עם חזון ארוך טווח לגבי מימוש הגידול, יחד עם המנוע העיקרי שהוא ה-IoT כי זה אחד הדברים שיניעו את הכלכלה המערבית וגם יגלוש לכלכלה העולמית הכללית. בשנה שעברה (2015) פריסקייל כחברה בפני עצמה רשמה מגמת עליה במכירות – בהתייחסות ל-embedded: מיקרופרוססורים, מיקרו קונטרולרים, סנסורים – בכולם ראינו מגמת עליה. אני צופה גידול בביקושים בענף כולו בשוק הישראלי ב-2016, בהשפעה בין היתר של התמורות העולמיות.”

NXP מדגימה פלטפורמה שלמה למכונית ללא נהג עם שבב של NXP בכל ADAS

carפתרון BlueBox החדש נבנה כדי לאפשר ליצרני הרכב המובילים בעולם לתכנן, לייצר ולהשיק מכוניות אוטונומיות לפי תקן רמה 4 עד 2020
NXP Semiconductors ציינה בכנס FTF השנתי באוסטין טקסס אבן דרך משמעותית בהתקדמות המהירה לקראת עידן המכוניות ללא נהג כאשר הדגימה פלטפורמה מקיפה וקלה לייצור מכוניות אוטונומיות. הפלטפורמה עושה שימוש במערכת BlueBox החדשה של NXP ועושה שימוש בשבבים ופתרונות תוכנה של NXP בכל (Advanced Driver Assitance Sytems – מערכת סיוע מתקדמת לנהג). הדגמת המערכת כוללת את מנוע המחשוב המרכזי של BlueBox וכן רדאר, טכנולוגיית לידאר (מדידת מרחק באמצעות לייזר) וחישת ראייה כמו גם מערכת V2X מאובטחת. כל המרכיבים מבוססים על שבבים של NXP הנמצאים כבר בייצור המוני או מדגמי אצל לקוחות החברה.
NXP משיקה את פלטפורמת המכונית האוטונומית החדשה שלה חודשים ספורים לאחר שהוכרה כספקית המובילה בעולם של שבבים לשוק הרכב העולמי. NXP היא גם המובילה העולמית במעבדי ADAS ועד היום סיפקה יותר מ-30 מיליון מעבדי ADAS ללקוחות ברחבי העולם. שמונה מ-10 יצרני הרכב המובילים בעולם משתמשים במעבדי ADAS של NXP.
מערכת BlueBox כוללת את מעבד ראיית הרכב S32V של NXP וכן את מעבד המחשוב המשובץ LS2088A של החברה, הנמנה בין המוצרים המשובצים בעלי הביצועים הגבוהים ביותר שפותחו אי פעם עבור שוק הרישות תאב הביצועים. מעבד LS2088A מכיל שמונה ליבות של 64-bitARM® Cortex®-A72 הרצות במהירות של 2GHz עם מאיצים מיוחדים, ממשקי תקשורת עתירי ביצועים, בקרי זיכרון DDR4 המספקים זמן אחזור נמוך ועוד. התוצאה היא פתרון בעל ביצועים גבוהים באופן יוצא דופן המציידים את BlueBox בביצועים של 90,000 DMIPS (מיליון הוראות לשנייה) בצריכת הספק של פחות מ-40W ובכך מבטלים את הצורך במאווררים, נוזל קירור או רכיבים אקזוטיים אחרים לניהול תרמי. מעבד S32V כולל מאיצים גרפיים, מאיצים ייעודיים ועתירי ביצועים לעיבוד תמונה וכן פונקציונליות מתוחכמת להיתוך נתוני חיישנים, ליבות ARM עתירות ביצועים ועיבוד תמונה APEX מתקדם. יחדיו, מעבדים אלה של NXP מסוגלים להניע, כבר היום, את המכוניות האוטונומיות של העתיד.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות