CTERA שיתוף קבצים בלי דאגות

ראשית כמה למה ואיך?
החברה נוסדה ב-2008 ע”י יוצאי צ’ק פוינט, לירן אשל וזהר קופמן.
החברה מונה כ-150 עובדים, בישראל ובחו”ל. החברה נמצאת בתהליך התרחבות בשנה וחצי האחרונות בעקבות עלייה משמעותית בהיקפי הפעילות.

הנהלת החברה ומרכז הפיתוח שלה נמצאים בפתח תקווה. עם משרדי מכירות ברחבי ארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, אוסטרליה והונג קונג.

לירן אשל מייסד ומנכל החברה

לירן אשל מייסד ומנכל החברה

מה היה המניע לרעיון? מה סיפור ההתחלה?
החברה הוקמה ע”י יוצאי צ’ק פוינט, שזיהו הדמנות להכיל את העקרונות שירותי אבטחה מנוהלים לתחום אחסון הנתונים. החברה מאפשרת היום לבצע סוג של “VPN בענן” לצרכי שירותי הקבצים הארגוניים ללא פשרות על תחום אבטחת המידע. הצוות המקורי עובד שנים רבות יחדיו, עוד מימיו המשותפים ב- 8200.

על המוצר?

CTERA מאפשרת לארגונים להנות מחוויית שיתוף קבצים מודרנית (file sync & share), מבלי להתפשר על אבטחת המידע ותוך מתן שליטה מלאה על היכן המידע נשמר.

המוצר כולל מערכת ניהול מרכזית, תוכנות קצה למחשבים ניידים וטלפונים, והתקני אחסון יעילים למשרדים מרוחקים. הפלטורמה ניתן להתקנה ב- datacenter  פרטי על בסיס תשתיות כגון EMC או IBM, או בענן פרטי וירטאלי כגון Amazon.

מה הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המוצר? האם יש פה משהו חדשני או שימוש בטכנולוגיה קיימת למוצר שלא היה קיים? מה אמינות המוצר?
הטכנולגיה בבסיס המוצר משלבת יכולות ייחודיות בתחום דחיסה (deduplication), גיבוי, סנכרון והצפנה של מידע.זו הפלטפורמה היחידה בעולם שמאפשרת פתרון אחיד לסניפים ומשתמשי קצה ברמות האבטחה הגבוהות ביותר. המוצר נמצא בשימוש ע”י לקוחות ענק כגון משרד ההגנה האמריקאי, AXA, Santander Group ולקוחות גדולים אחרים.

מה עלויות התפעול שלו? האם העלויות מכבידות או זניחות?

מערכת הניהול המרכזית והאפשרות להשתמש בענן פרטי וירטואלי מאפשרות חסכון ניכר בעלויות התפעול. כמו כן, ניתן לקבל את מוצרי CTERA כשרות מספקיות שירותים מובילות בעולם, וביניהם קבוצת בזק בישראל.

באיזה מדינות המוצר בשימוש? מה היקפי השוק הנוכחיים? מה הפוטנציאל העולמי?
החברה פועלת באופן גלובאלי, כאשר בין לקוחות החברה נמצאות חברות מהגדולות בעולם בתחומי הביטוח, בנקאות, אנרגיה, תרופות ועוד, וכן ספקי שירותים ואינטרנט מובילים כגון אורנג’, טלפוניקה, טלקום איטליה, דויטשה טלקום, סוויסקום וקבוצת בזק. לאחרונה הודיעה החברה כי שנת 2015 היתה שנת שיא במכירות. הצמיחה המשמעותית מיוחסת לגידול של 230 אחוזים במכירות המוצר שלה לארגונים גדולים. במקביל לגידול במכירות הגדילה החברה את מצבת כוח האדם שלה לכ-150 עובדים, מתוכם 80 בישראל. בחודשים האחרונים חתמה סיטרה חוזים אסטרטגיים עם מספר תאגידי ענק, בין השאר עם תאגיד התקשורת הגרמני דויטשה טלקום, עם חברת הביטוח הגדולה ביותר באירופה AXA, וחברת האופנה לואי ויטון. כמו כן הודיעה החברה על מכירת המערכת שלה למדינת טקסס בארה”ב ולחברת Ticketmaster. ץ

האם אתם עדיין בשלבי גיוס? מחפשים עוד השקעות?

החברה ביצעה מספר סבבי גיוס מוצלחים מאוד בשנים האחרונות, כאשר בין הקרנות המשקיעות: בנצ’מרק, בסמר, וונרוק, וכן חברת סיסקו. כמו כן זכתה  CTERAלהכרה על החדשנות שבסט המוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה: בין השאר הוכרזה כ-Cool Vendor על ידי מכון המחקר גרטנר ב-2013.. לאחרונה הוכרזה החברה בין 10 הסטרטאפים המובילים בישראל לשנת 2016 על ידי דה מרקר ודלויט, וכן הוכרזה על ידי דלויט כאחת מהחברות הצומחות ביותר ב-EMEA ובישראל.

חגית חפץ, מערכת ניו טק

תגובות סגורות