חדשות היום

Paykey – תשלומים ברשתות החברתיות

דניאל פלד, CEO

דניאל פלד, CEO

PayKey מאפשרת למשתמשים ברשתות החברתיות לשלוח כסף מחשבון הבנק שלהם לחבריהם בתוך אפליקציות הצ׳אט השונות כגון פייסבוק מסנג׳ר, וואטסאפ וסמס מתוך מסך הצ׳אט.

החברה הוקמה ב2015 ע׳׳י דניאל פלד ועופר מרקוביץ׳. לפני המיזם פלד עסק בתחום הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטלים, בו נחשף למגמת המובייל בעולם הפיננסים ושם קיבל את הרעיון למיזם. מרקוביץ׳ הוא יזם סדרתי שמאחוריו ניסיון רב בתפקידים מובילים בחברות כמו Barak Capital ו Celltick.

Paykey היא אחת מ -8 הסטארטאפים שהתמודדו בחצי הגמר של תחרות החדשנות הבינלאומית The Global Innovation Awards, שהתקיימה בשבוע שעבר בהובלת קרן JVP וחברת הייעוץ הסינית שנג’ינג. שלושת הזוכים הישראלים שנבחרו לייצג את ישראל בשלב הגמר שייערך בבייג’ינג באוגוסט הם: Boomerang – המפתחת מערכת גנטית לטיפול בסרטן, NiniSpeech – מציעה פתרונות דיגיטליים מהפכניים לתחום הפרעות התקשורת, ו- Aerial Guard, המפתחת מערכת ניווט אוטונומית לכלים בלתי מאוישים. הסטארטאפים הזוכים יתמודדו מול סטרטאפים מארה”ב, אירופה וסין על פרסים בסך 1.5 מיליון דולר במזומן (ללא אקוויטי), הזדמנות להשקעה באמצעות קרן מיוחדת של 25 מליון דולר שהקימה Shengjing Group לרגל התחרות, וחשיפת הפתרונות הטכנולוגים שלהם בפני משקיעים וחברות מובילות בסין ומהעולם כולו.

הרעיון לסטארטאפ הגיע ממגמה שהחלה בשנים האחרונות, שבה ענקיות ההודעות האישיות כגון פייסבוק מסנג׳ר, WeChat בסין ו-Line ביפן החלו להציע למשתמשים שלהן שירותים נלווים לצ׳אט וביניהם את האפשרות לשלוח כסף בין המשתמשים. WeChat נחשבת למובילה של המגמה וכיום המשתמשים שלה שולחים אחד לשני כ-40 מיליארד $ כל חודש – יותר מכל ההעברות המובייל באירופה יחדיו. הבנקים, שנותרו בחוץ, חיפשו דרך להישאר רלוונטיים וזמינים עבור המשתמשים שלהם. כמענה לבעיה זו פיתחו יזמי Pakykey פתרון המשלב את שירותי הבנק בתוך אפליקציות הצ’אט וזאת ללא שיתוף פעולה ישיר עם הרשתות החברתיות.

עופר מרקוביץ', CTO

עופר מרקוביץ’, CTO

הפתרון הגיע דרך מקלדת הסמארטפון – לה הוסיפו היזמים כפתור תשלום המנגיש את חשבון הבנק של המשתמש בתוך השיחה. כעת, בכל התכתבות ובכל מסנג׳ר יוכל המשתמש ללחוץ על כפתור התשלום ולהעביר כסף מיידית, בלי להזדקק אפילו לפרטי חשבון הבנק של המקבל באמצעות שימוש במספר הטלפון בלבד. כמו כן, היזמים זיהו שמשתמשי קצה לא רוצים להוריד אפליקציות נוספות, או להוציא כרטיס אשראי בכל פעם שהם רוצים לשלוח כסף, אלא לשלוח כסף אחד לשני בתוך הצ׳אט בו מתנהלת השיחה על הכסף, כמו לדוגמא החזר על נסיעה במונית, כרטיסים לסרט או השתתפות במתנה לחבר.

הפיתוח של החברה הוא מקלדת ייחודית שבאמצעותה ניתן לבצע את התשלום, תחום שנמצא בצמיחה אדירה בשנים האחרונות (Swiftkey, אפליקציית מקלדת נרכשה ע׳׳י מיקרוסופט ב250 מיליון דולר). הפתרון של Paykey מתאים במיוחד לבנקים, משום שהתוכנה היא White label ותיכלל בתוך אפליקציית המובייל הקיימת שלהם כפיצ׳ר נוסף כאשר כפתור התשלום יהיה הלוגו של הבנק. Paykey נהנית מאבטחה קפדנית מאחר שהבנק הוא זה שמאבטח את ההעברה דרך האפליקציה שלו.

עד כה סיכמה החברה על פיילוטים ושיתופי פעולה מסחריים עם 8 בנקים ברחבי העולם, ונמצאת בשיחות עם עוד בנקים רבים, במטרה להציע את השירות דרך כל בנק גדול בעולם. כמו כן Paykey השתתפה בתחרויות פינטק רבות וגם זכתה במקום הראשון בכמה מהן – Citi Bank Mobile Challenge, Santander Bank Pitch Slam TLV, Barclays Hackathon. בחברה עובדים כיום 13 איש, והיא גייסה עד כה 1.2 מיליון דולר משילוב של גיוס המונים וקרן הון הסיכון הישראלית Magma. בעתיד מתכננת החברה להציע שירותים נוספים בתחום, כגון בדיקת יתרת החשבון ופונקציות נוספות של הבנק דרך מקדלת הסמארטפון.

מערכת ניו טק

תגובות סגורות