חדשות היום

אינטל, BMW ומובילאיי ייצרו מכוניות אוטונומיות לחלוטין עד 2021

אינטל, קבוצת BMW ומובילאיי (Mobileye) הכריזו היום (שישי) על שיתוף פעולה ראשון מסוגו, במטרה לייצר מכונית אוטונומית עד שנת 2021. על פי החזון של שלוש החברות, בעתיד הקרוב נהיגה ברכב לא תצריך ידיים על ההגה או אפילו עיניים על הכביש, וזמן הנסיעה יהפוך לזמן פנוי או זמן עבודה.

שלוש השותפות חתמו היום על ההסכם ביניהן, במשרדי הנהלת קבוצת BMW במינכן, ובכך הביעו את מחויבותן לקבוע תקנים תעשייתיים ולהגדיר פלטפורמה פתוחה לנהיגה אוטונומית. הפלטפורמה המשותפת תספק מענה לנהיגה אוטומטית בדרגות משתנות של שליטה אנושית, ותועמד לרשותם של יצרני רכב רבים, כמו גם לתעשיות אחרות שיכולות להפיק תועלת ממכונות אוטונומיות עם יכולת גבוהה של למידת מכונה.

מטרת שיתוף הפעולה היא לפתח פתרונות המביאים בחשבון את העתיד ומאפשרים לנהגים לא רק להסיר את הידיים מההגה, אלא להגיע אפילו למצב של “בלי עיניים” (רמה 3) ובסופו של דבר גם לרמה של “בלי לחשוב” (רמה 4). למעשה, רמת האוטונומיה תאפשר לכלי הרכב להגיע לשלב הסופי של נסיעה “ללא אדם” (רמה 5), כלומר ללא נהג היושב בתוך המכונית. כך תיווצר בקרוב הזדמנות לייצור ציי רכב הנוהגים את עצמם, ולהניח את היסודות למודלים עסקיים חדשים לגמרי בעולם מחובר ונייד.

שלוש החברות הן המובילות בתחומן ומייצגות את היבטי הרכב, הטכנולוגיה, ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה. הן משוכנעות שטכנולוגיות הנהיגה האוטונומיות יהפכו את הנסיעה לבטוחה וקלה יותר. שיתוף הפעולה ביניהן מתבקש, מפני שיצירת מכונית אוטונומית מצריכה פתרונות המשלבים בינה בכל חלקי הרשת, ממנעולי הדלתות ועד מרכז הנתונים.

אינטל מביאה לשותפות את חוד החנית של הטכנולוגיות שיניעו ויחברו מיליארדי התקנים חכמים ומחוברים, בהם גם מכוניות. על מנת להתמודד עם עומסי העבודה המורכבים שיידרשו למכוניות אוטונומיות בסביבות אורבניות, אינטל מספקת את עוצמת המחשוב ממעבדי Intel Atom עד Intel Xeon, המספקים עד 100 teraFLOPS של ביצועים, עם נצילות אנרגיה גבוהה וללא צורך בכתיבת קוד חדש.

“מכוניות אוטונומיות לחלוטין וכל הדברים שיתחברו אליהן יצריכו מוחות אלקטרוניים חזקים ואמינים ביותר, שיהיו חכמים דיים כדי לנווט בתנועה ולמנוע תאונות”, אמר מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ. “השותפות בין BMW, אינטל ומובילאיי תסייע לנו לממש במהירות את החזון שלנו להמציא מחדש את חוויית הנהיגה. אנו מביאים לשותפות מערך רחב של כלי מחשוב ענן, קישוריות, בטיחות ואבטחה לתוך המכונית וכן נכסים של למידת מכונה, שיאפשרו פתרון מקיף באמת”.

מודל iNEXT של BMW יהווה את הבסיס לאסטרטגיית הנהיגה האוטונומית של הקבוצה ויציב את הבסיס לכלי רכב אוטונומיים לחלוטין לא רק באוטוסטרדות, אלא גם בסביבות עירוניות, על מנת לאפשר פתרונות הסעה משותפים ואוטומטיים.

“קבוצת BMW שואפת תמיד למנהיגות טכנולוגית. באסטרטגיית Number ONE > NEXT שלנו אנו מחזרים את הגישה הזו עבור העתיד של קבוצת BMW”, אמר הרלד קרוגר, יו”ר מועצת המנהלים של BMW AG. “המומחיות המשולבת של אינטל, מובילאיי וקבוצת BMW תבטיח שלקוחותינו יוכלו ליהנות בקרוב מנהיגה אוטונומית לחלוטין כחלק מחיי היומיום עם פתרונות פורצי דרך כגון אלה שהצגנו כחלק ממאה דגמי הקונספט VISION NEXT שלנו. באמצעות הזינוק הטכנולוגי הזה נציע ללקוחותינו רמות חדשות של הנאה טהורה מנסיעה ובמקביל פתרונות לניידות עירונית נוחה ולעתיד האולטימטיבי של ניידות יוקרתית”.

“היום הוא ציון דרך חשוב לתעשיית הרכב משום שאנו נכנסים לעידן חדש של ניידות. יחד עם קבוצת BMW ואינטל, מובילאיי מכינה את הקרקע לטכנולוגיית הניידות העתידית המאפשרת לנהיגה האוטונומית לגמרי להפוך למציאות בשנים הקרובות”, אמר אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה.

“מובילאיי  גאה לתרום את מומחיותה בחישה, מיפוי ומדיניות הנהג על מנת לאפשר נהיגה אוטונומית לגמרי. עיבוד החישה, כמו עיבוד המיפוי שאנו כבר מבצעים כיום, יוטמע במערכת-על-שבב החדשה ביותר של מובילאיי, ה-EyeQ 5 והפיתוח השיתופי של היתוך אלגוריתמים יוטמע בפלטפורמות המחשוב של אינטל. בנוסף, טכנולוגיית המיפוי Mobileye Road Experience (REM) תספק שירותי מיקום ונתונים מדויקים על הנתיב כרובד מידע קריטי על מנת לתמוך בנהיגה אוטונומית לחלוטין”.

התמונה מדף הטוויטר של אינטל

תגובות סגורות