אנג’י , הסטארט אפ שדואג לנהגים במוסך מגייס 3.5 מיליון דולר

אנג’י, הסטארטאפ שפותר את תחושת חוסר האונים של נהגים בעת הביקור במוסך ומסייע לחסוך כסף בתחזוקת הרכב, השלים סבב גיוס של 3.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילו OurCrowd והשתתפו בו קרנות המשקיעות בתחום  הרכב והconsumer :  8Partners, Ton Ventures, Motus VC, Elevator fund, אורי לוין (שהיה המשקיע הראשון בחברה) והמדען הראשי.

הפתרון שמספקת אנג’י  משנה את כל תחום הרכב והמוסכים כפי שאנו מכירים אותו היום שכן הוא מעביר את הכוח מהמוסך לנהגים ומאפשר לכל נהג ונהגת להגיע עם ידע כוח ובטחון למוסך. מזיהוי ואבחון תקלות, קבלת מידע שוטף על מצב הרכב ועד השוואה בין הצעות מחיר ממוסכים קרובים כך שכל המידע נמצא בידיו של הנהג.

מאז הושקה האפליקציה הצטרפו מעל 200 מוסכים ברחבי הארץ וכמעט 100 אלף משתמשים! המידע שנאסף מהמכוניות מאפשר את העמקת יכולות הדיאגנוסטיקה ואבחון התקלות ובקרוב יתאפשר חיזוי תקלות שיחסוך הרבה כסף וכאב ראש לנהגים. בנוסף, המידע שנצבר מציג פערים משמעותיים במחירי הטיפולים ברכבים שונים ומאפשר ראיית שוק רחבה על אמינות הרכבים, תקלות נפוצות ועוד.

לדברי ירדן גרוס, מנכ”ל אנג’י, “התגובה של השוק הישראלי להשקת אנג’י היתה מדהימה, כי אנחנו פותרים פה בעיה אמיתית שיש לנהגים בכל הקשור בטיפולים ותחזוקת הרכב. הגיוס הנוכחי נועד לתמוך בהתרחבות לשווקים נוספים שבהם בכל שנה עשרות מיליארדי דולרים הולכים לתיקוני רכב לא נחוצים. המטרה שלנו היא להמשיך ולייצר חוויה יותר טובה בכל הקשור למפגש עם המוסך, לאפשר לנהגים שליטה מלאה על תחזוקת הרכב וההוצאות הקושורת בכך. לדוגמא לא רחוק היום שאני כנהג אדע שהמצבר של הרכב הולך להגמר בשבוע הקרוב אוכל להשוות מחירים דרך אנג’י ואף להזמין אחד חדש מבעוד מועד”.

לדברי אילן זיבוטופסקי, שותף בקרן  OurCrowd- “אנג’י מציעה פתרון לבעיה אשר מתסכלת בעלי רכבים במשך שנים תוך כדי איזון השוק ויצירת סביבה יותר שיוויונית ושקופה בין המוסכים לצרכנים. אם יש תעשייה אשר דורשת שינוי זו תעשיית הרכב ואנחנו יותר משמחים להוביל סבב השקעה ראשוני כה מוצלח”

כיצד זה עובד? המערכת של אנג׳י מתחברת לרכב בקלות באמצעות רכיב בלוטות’ המתחבר למחשב הרכב. מרגע החיבור אנג׳י עוקבת אחר מצב הרכב, מזהה תקלות, מאבחנת אותן ומציגה לנהג הצעות מחיר ממוסכים בקרבת מקום. בנוסף, היא עוקבת אחר מצבו של הרכב, מתריעה לקראת טיפולים, מעדכנת אם המצבר הולך להיגמר, מספקת מידע על צריכת הדלק ועוד.

רכיב הבלוטות’ מתחבר לכמעט כל רכב מ-2002 והחיבור נעשה באופן עצמאי ובצורה פשוטה. עלות הרכיב היא סמלית (55 ש”ח כולל משלוח)  כך שהוא נגיש לכל נהג ונהגת על הכביש. כיום ניתן לרכוש את הרכיב דרך האפליקציה או ברשת חנויות אוטו דיפו.  מרגע החיבור המידע מתקבל בטלפון באופן אוטומטי, הנהג מקבל מידע על תקינות הרכב ושולט בתחזוקתו.

בתמונה: צוות המייסדים של אנג’י

תגובות סגורות