חדשות היום

“הדימיון הוא הגבול כיום” ראיון עם דיוויד ספראג חברת ארו

האירוע: ARROW MULTI-SOLUTION DAY 2016 אשר נערך החודש בדן פנורמה תל-אביב היה הומה מהנדסים ואנשי פיתוח וכלל חמישה מסלולי הרצאות מגוונות בתחום, כולל הרצאות מהחברות המובילות בהן, אינטל, NXP ,ST, טקסס אינסטרומנטס, מיקרוצ’יפ ועוד. במהלך הכנס נפגשתי עם דיוויד ספראג, סגן נשיא הנדסה ושיווק בחברת ארו אלקטרוניקה לשיחה על הטרנדים, השינויים בשוק, חדשנות, וכמובן גם על פעילות החברה בישראל.
ספראג, אשר מבקר בישראל לראשונה הוא בעל עבר לא קצר בתחום. תחילת דרכו הייתה בחברת Faransy הבריטית כמהנדס פיתוח ובחברת ארו הוא עובד כבר 27 שנים במגוון תפקידי יישום בשטח, תפקידים טכניים ושיווקיים ובמהלך דרכו התקדם והיה אחראי על משאבי הנדסה באירופה, כולל משאבים פנימיים וחיצוניים, צד שלישי ושותפויות. בתשובה לשאלתי מה הוביל אותו למעבר מפיתוח לתפקיד שיווקי אומר ספראג “אני עדיין מהנדס, ובתפקידי אני עוסק גם בשיווק מוצרים טכניים בעזרתם לקוחותינו מפתחים את המוצרים שלהם. מוצרים אלו, מטבעם, דורשים ידע ויכולות בתחום ההנדסה.”

דיוויד ספראג, סגן נשיא הנדסה ושיווק בחברת ארו אלקטרוניקה

דיוויד ספראג, סגן נשיא הנדסה ושיווק בחברת ארו אלקטרוניקה

טרנדים
“הטרנדים הגדולים שאנו רואים כיום בשוק הם בעיקר גידול במורכבות המכשירים, מה שמניע מהנדסים לחשוב. בעבר מהנדסים הסתמכו על רכיבים בסיסיים, זיכרון פשוט, וממשקי היקפים, כעת הם צריכים לקבל החלטה מראש האם יהיה קל יותר לפתח מוצר עם פתרונות מהמדף או לפתח עם פתרונות חדשים שיש להתאים למוצר. קיים כיום דיון האם עדיף לייצר פתרון או לרכוש אותו, מה שמשפיע על מורכבות הפיתוח ועל זמן היציאה לשוק.” מסביר ספארג. “טרנד נוסף שאנו רואים הוא שיש כיום בשוק יותר ויותר מידע זמין למהנדסים והם יודעים להשתמש בו. לפי גישתנו – חשוב לספק את הידע ולסייע למהנדסים לנווט דרך כל המידע כבר מההתחלה, חשוב מאוד לצמצם את האפשרויות לשימוש מבחינת רכיבים על מנת להגיע ביעילות רבה יותר למוצר סופי עובד ויעיל. חברת ארו מודעת לטרנד הזה ואנחנו משקיעים משאבים בכלים מקוונים ודיגיטליים יחד עם זאת – חשוב לנו מאוד לשלב בשטח אנשים טכניים איתם הלקוחות יכולים לדון באופן ישיר בנושאים השונים. תחום אחרון שיש בו גידול וחייבים להתייחס אליו הוא כמובן תחום ה-IoT – ניתן לראות גידול משמעותי באנשים המתעניינים באינטרנט של הדברים, ולנו חשוב שתהיה היכולת לטפל בכל הדברים החל מהחומרה ועד שער הגישה לשרת ולענן, וכמובן גם לתוכנה, כדי לספק פתרון מלא.”

ישראל
אומנם זהו ביקורו הראשון של ספראג בישראל אולם את ישראל הוא מכיר מהפן המקצועי, כששאלתי אותו לגבי השוק הישראלי הוא ענה: “מנקודת מבטי ישראל היא שוק מאוד היי-טקי, אני רואה פה רמת תחכום גבוהה מאוד בתכנון ובמיוחד בתהליכים של ה-HIGH END. אנו רואים את ישראל, במיוחד באירופה, מובילה את השוק בתכנון ושיווק של מוצרי SoM אנו רואים עיצובים חדשניים מאוד שמגיעים מישראל, בדרך כלל ב-HIGH END מבחינת עיבוד, כגון ציוד רפואי, או ציוד וידאו ואודיו מתקדמים מאוד.

חדשנות
“אנו רואים בשוק מעבר לספקטרום של פיתוחים חדשים – קיימים תהליכים של פתרונות משולבים יותר ויותר, עם יכולת עיבוד הולכת וגוברת, כל אלו עם צריכת אנרגיה הולכת ופוחתת וכמובן, רמות גבוהות של אינטגרציה. קיים זינוק במספר טכנולוגיות חדשות של חיישנים שנמצאות בחוץ ומודדות כל דבר ואנו מבינים שהיישום של אלה מוגבל רק על ידי הדימיון שלך. הגענו לזמן בשוק שבו רק הדימיון מגביל אותך ולא יכולת הפיתוח.”

DSC_1620מיזוגים
אנו חוזים כיום בשוק מיזוגים של חברות גדולות כגון: פריסקייל עם NXP, מיקרוצ’יפ עם אטמל וכדומה, כששאלתי את ספארג איך זה משפיע על ארו הוא ענה: “אני חייב לומר שזה הופך את החיים לקלים יותר מבחינתנו, כי מה שקורה במיזוגים האלה זה שכעת ספק יכול להציע פתרון מלא יותר, מבחינת שילוב טכנולוגיות ומוצרים כיום אנחנו יכולים לקבל את הפתרון הטוב ביותר מהחברות שהתמזגו. כמו כן, זה גם מסייע ברמה מסוימת גם למהנדסים אשר עכשיו צריכים להשקיע היקף משאבים קטן מבחינת חיפוש במקומות שונים כי הכל מרוכז במספר מצומצם יותר של חברות יחד עם יתרונות הסינרגיה הטכנולוגית ישנה ההזדמנות להציע מחיר יותר תחרותי.”

ולסיכום אמר ספראג על האירוע בו נפגשנו: “מבחינתי זה אירוע נהדר להגיע אליו, אני רואה פה כל כך הרבה מהנדסים יחד עם המון ספקים ושותפים. אני זוכה להרגיש את האנרגיה ואת היצירתיות שנמצאת בשוק זה. בישראל אנו מקיימים את האירוע הכי גדול, מה שמצביע עבורי על כך שמדובר בקהילת הנדסה פעילה מאוד ומגוונת מאוד. כמהנדס אני תמיד מתרגש מטכנולוגיה, לכן טוב לראות ולדבר עם אנשים בצד שלנו וגם בצד הלקוחות ולהבין לאן הם מנסים להגיע ומה הם רוצים להשיג.”

אלדד יסעור מנכ"ל ארו ישראל

אלדד יסעור מנכ”ל ארו ישראל

ביקורו של דוויד ספראג הינו בהמשך למספר ביקורים מצד מנהלים בכירים נוספים בארו אשר רואים בשוק הישראלי כוח צמיחה רב וקרקע פורה לחדשנות ופיתוחים טכנולוגיים. למעשה כחלק מחברה גלובלית אנחנו חשופים לצרכים העתידיים של תעשיית ההייטק העולמית וע”י אפיון מוצר העונה לצורך הנ”ל תוך כדי שיתוף פעולה עם חברות מקומיות בפיתוח מוצרים אלה יכולה ארו, וגם חלק מהיצרנים שלנו, לקדם פתרונות ומוצרים אלו בשווקים נוספים בעולם, ולראיה בשנה האחרונה חתמה ארו הסכם הפצה עם עוד שני יצרנים מקומיים Diolan ו-ConnectOne הפועלים בתחום ה-IoT ולמעשה מציעות אבני בניין לחברות אשר מעוניינות להיכנס לתחום זה וצריכות פתרון אשר נותן להם אפשרות להגיע עם מוצר טוב מהר מאד לשוק.

שירלי מייזליש, ניו-טק

תגובות סגורות