חדשות היום

חברת “סול-צ’יפ” מחממת “טרנדליינס אגטק” פיתחה חיישנים אלחוטיים סולאריים זעירים

חברת סול-צ’יפ (Sol Chip Ltd.), חברת סטארט אפ ישראלית בוגרת חממת “טרנדליינס אגטק”, המציאה סוללה סולארית זעירה בתוך שבב המורכב ישירות על הכרטיס האלקטרוני. על בסיס סוללה זו, פיתחה החברה פתרון שלם  : סידרת חיישנים אלחוטיים סולארים זעירים, הניזונים מאנרגיית השמש ומחוברים לענן בעזרת מערכת רדיו. להבדיל מהפתרונות הקיימים כיום בשוק, המבוססים כולם על סוללות מתכלות, הפתרון של סול-צ’יפ המבוסס כאמור על אנרגיה סולארית, מאפשר פעולה רצופה של החיישן במשך 10 שנים לפחות, ללא צורך בהחלפה של סוללה או כל תחזוקה אחרת. בנוסף להקטנת עלויות התחזוקה – נמנע הצורך בסוללות מתכלות הידועות כגורם מזיק לסביבה.

המערכת סיימה בהצלחה ניסויי שדה בישראל, ארגנטינה ובספרד והלקוחות עוברים להתקנות . לאחרונה החל ניסוי שדה בסינגפור, בו הותקנו מערכות כאלו, במסגרת שיתוף פעולה של סול-צ’יפ עם חברה מקומית המפתחת טכנולוגיות מתקדמות בתחום החקלאות האנכית, החקלאות המדויקת והעיר החכמה. בשבועות הקרובים החברה תתחיל גם בפיילוט   ראשון  בחממות בסין. בנוסף מדווחת החברה על כניסתה לרשימת  “Sustainia100” המכובדת של 100 החברות המובילות בתחום הקיימות.

לדברי ד”ר שני קיסר, מייסדת ומנכ”לית Sol Chip: “המערכת של סול-צ’יפ לחקלאות כוללת חיישנים המודדים את לחות הקרקע, הטמפרטורה, עצמת קרינת השמש ועוד. הנתונים מועלים בזמן אמת (למשל כל עשר דקות) אל הענן. הממדים הקטנים של המערכת, שימושה באנרגיה מהסביבה , עלותה הנמוכה להתקנה ולתחזוקה, פותחים לראשונה את האפשרות לפרוס עשרות ומאות חיישנים בכל שדה, מטע או חממה. היכולות הללו מאוד אטרקטיביות עבור החקלאות החכמה שרוצה עוד ועוד חיישנים בשטח – ככל שיש יותר חיישנים מחוברים, ניתן להפעיל אלגוריתמים יותר חזקים לשיפור היעילות והאיכות של החקלאות ובכך לאפשר למהפכת החקלאות החכמה להגיע למדרגה הבאה של חיישן אלחוטי בכל צמח. אנו עובדים עם לקוחות מובילים בתחום בכל רחבי העולם”. עוד מוסיפה קיסר, “הטכנולוגיה של סול-צ’יפ היא למעשה פלטפורמת IoT, ובנוסף לחקלאות מדויקת   יש ביקוש גדול  לפתרונות גם בתחום העיר החכמה: חיישנים אלחוטיים למגרשי חנייה חכמים, לפחי אשפה חכמים ולתשתיות מי השתייה ועוד..”

תגובות סגורות