חדשות היום

טכנולוגיות רפואיות פורצות דרך מתפתחות בחממת “טרנדליינס מדיקל”

בחממת “טרנדליינס מדיקל” מטפחים חברות הזנק (סטארט-אפ) בתחומי הביומד המגוונים. החברות הללו עוסקות בפיתוח פתרונות טכנולוגיים מהפכניים ופורצי דרך למגוון בעיות רפואיות ולפישוט פרוצדורות רפואיות המבוצעות כיום בשיטות מורכבות.

ערן פלדחי, מנכ”ל החממה, אומר כי על מנת להמציא ולפתח טכנולוגיות ומוצרים רפואיים העונים על צרכי שוק שלא סופקו, כבר מתחילת הדרך ממפים עבור כל חברה את הגופים הטובים והרלוונטיים ביותר למוצר שאותו רוצים לפתח. בנוסף, בוחנים מהו פוטנציאל המכירות השנתי ומי המתחרים הפעילים, מיהם השותפים האסטרטגיים ומהן האפשרויות ליצירת שיתופי פעולה עסקיים, גם הודות לקשרים שנבנו לאורך השנים עם שחקנים רפואיים מובילים. לפעילות במסגרת חממת מדיקל יש יתרון נוסף, היכולת ליצור שת”פ פנימי בין חברות הפורטפוליו סביב רעיון או צורך נקודתי, שכן כל טכנולוגיה שמפתחת חברת הזנק בתחום הרפואי, גם אם היא החדשנית והייחודית ביותר, מציגה רק חלק מהפתרון הכולל. בנוסף, מספקת החממה ייעוץ שיווקי וכן שירותי מו”פ עסקי, כך יכולות חברות הפורטפוליו להתמקד יותר במחקר ופיתוח מוצר ולהסיט פחות משאבים לפיתוח עסקי בתחילת הדרך.

פיתוח חברת Gordian Surgical

פיתוח חברת Gordian Surgical

חברת Gordian Surgical מפתחת טכנולוגיה חדשנית לניתוחים לפרוסקופיים
חלק ניכר מהניתוחים בתחומי הכירורגיה השונים מבוצעים כיום בשיטה לפרוסקופית, כלומר “זעיר פולשנית”, המבוססת על חדירה לבטנו של המנותח דרך מספר חתכים זעירים בדופן הבטן המשמשים להחדרת מצלמה וכלי ניתוח שונים. בהשוואה לכירורגיה הפתוחה, בה מבוצע חתך משמעותי בדופן הבטן, מקצרת הלפרוסקופיה את משך ההחלמה וזמן האשפוז וכן מאפשרת הפחתה בכאבים וחזרה מהירה לשגרה. עם זאת, בשיטות הקיימות כיום, קיים קושי לסגור את החתכים הפנימיים בדופן הבטן בהיעדר גישה נוחה. כדי להימנע מסיבוכים מיותרים (כגון בקע) מומלץ לסגור חתכים אלו, דבר המצריך מהמנתח מיומנות גבוהה וכן השקעת זמן מרובה בסוף הניתוח.
חברת Gordian Surgical פיתחה מכשיר מהפכני המאפשר סגירה יעילה, מהירה ופשוטה של החתך הפנימי בדופן הבטן לאחר הוצאת המכשור, תוך שליטה מלאה למנתח. המכשיר משמש הן כטרוקר, כלי בו משתמשים בכל ניתוח לפרוסקופי לפתיחת חלל הבטן הפנימית ולהחדרת המכשור האופטי (המצלמה) ומכשירים נוספים הנחוצים להשלמת הפעולות הכירורגיות, והן כמכשיר לסגירת החתכים הפנימיים הנוצרים בתהליך הניתוחי. החברה השלימה את פיתוח המוצר והתחילה בבדיקתו בבני אדם המבוצע בשלושה מרכזים רפואיים: שניים בישראל (המרכז הרפואי ע”ש ברוך פדה, פוריה ובקרוב גם במרכז רפואי כרמל) ובהודו (Asian Bariatrics Hospital, Hyderabad). עד כה בוצעו 13 ניתוחים, כולם בשיטה לפרוסקופית, ובכל אחד נעשה שימוש במוצר אחד של החברה לפחות. הניתוחים בוצעו ע”י שלושה מנתחים וכללו בין היתר קיצור קיבה באמצעות שרוול, הוצאת שחלות, הוצאת כיס מר, תיקון בקע טבורי וניתוחים נוספים. לדברי ד”ר ניסים גרון, מנהל המחלקה הכירורגית בפורייה, “המוצר של גורדיאן תפקד היטב ובמקרים מסוימים אפשר ביצוע סגירה של החתכים שבמצב רגיל, היה קשה ביותר עד בלתי אפשרי לסגור אותם. המוצר בטוח, קל לשימוש ומהווה פריצת דרך חשובה בתחום הניתוחים הלפרוסקופיים. אין לי ספק שקהילת המנתחים תאמץ אותו”. צבי פאר, מנכ”ל חברת Gordian Surgical, מסר: “אנו מרוצים מהתפקוד והביצועים של המוצר במסגרת הניסויים בבני אדם. אנו צפויים לבצע עוד ניתוחים במטרה לוודא שהמוצר אכן בטוח וקל לשימוש וממלא את ייעודו כמתוכנן. אנו מצפים לביצוע של עוד ניסויים ולמעקב מוצלח בהתאם לפרוטוקול. אנו מקבלים פניות רבות מחברות בכל העולם המבקשות לשווק את המוצר. אין ספק שהצלחת הניסויים תאפשר לנו לקדם את החברה לשלב הבא.”עד כה הושקעה בחברה כ-3 מיליון דולר. בין המשקיעים נמצאת קבוצת טרנדליינס, Pirveli Venture – קרן קנדית הפועלת בישראל, Virtus Inspire Ventures – קרן סינית, וכן משקיעים פרטיים ובכללם מספר מנתחים מוכרים בישראל ובארה”ב.

arcuro

פיתוח חברת Arcuro Medical

חברת Arcuro Medical מפתחת מערכת חדשנית לתיקון מיניסקוס בברכיים
Arcuro Medical, היא חברת סטארט-אפ מתחום האורתופדיה, המפתחת מערכת חדשנית לתיקון מיניסקוס בברכיים. המיניסקוס משמש כבלם זעזועים בברך. ספורטאים מקצוענים, כמו גם 60% מבין האוכלוסייה הכללית המבוגרת בני ה-65+, סובלים מקרעים במיניסקוס. הפתרונות הקיימים ברפואה כיום סובלים ממספר חסרונות: שתלים קשיחים פוגעים בתפקוד הברך, פרוצדורות קשות ליישום מובילות גם הן לתפקוד לקוי של הברכיים ואף מסבות נזק קבוע ובלתי הפיך למיניסקוס. בנוסף לכך, בטכנולוגיות המוצעות כיום ישנם אזורים במיניסקוס בהם לא ניתן לספק טיפול תיקון הולם ולכן הרופאים מחפשים פתרונות חדשים. הפתרון שמפתחת Arcuro Medical מתגבר על החסמים על ידי פיתוח טכניקה באמצעותה התהליך כולו מתבצע בתוך חלל המפרק ועושה שימוש בחומר של תפרים בלבד. הטכנולוגיה החדשנית משמרת את תפקוד המיניסקוס, מאפשרת לטפל גם באזורים שקשה להגיע אליהם, במיניסקוס כולו. בעזרת הפיתוח החדשני יכולים המנתחים להיכנס פעם אחת בלבד למפרק ולטפל בבעיה. לאחרונה דיווחה החברה על השלמת סבב גיוס של 670,000$ מהחברה הסינית Naton Medical Group.וממשקיעים פרטיים (אנג’לים) מארה”ב. לדברי לי רנון, מנכ”לית Arcuro Medical, “אנו מאוד מרוצים מההשקעה של Naton Medical Group בחברה. השקעה זו תאפשר לנו להשלים את הפיתוח הטכנולוגי ולהתכונן להליך הרגולטורי המתבקש. בנוסף לכך, שיתוף הפעולה עם חברה אורתופדית גדולה מהווה עבורנו הזדמנות ונכס של ממש”.
Johnson Zhao, סמנכ”ל החטיבה לתכנון ופיתוח ב-Naton Medical Group מוסר כי “בחברה מאמינים כי הפיתרון שמפתחת Arcuro Medical לטיפול במיניסקוס תשפר באופן ניכר את יכולות ההחלמה של מטופלים הסובלים מפגיעות ספורט, ברחבי העולם. בנוסף להשקעה הכספית בחברה, מביאה איתה Naton גם תמיכה מקצועית, מומחיות וניסיון רב בשוק הסיני. בהקשר זה, אנו מתכוונים לעבוד עם Arcuro בשיתוף פעולה”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות