חדשות היום

כל מה שחינם באירופה- המדריך האולטימטיבי

מלונדון, דרך ברלין ועד פריז וברצלונה – מוזיאונים, תצפיות, הופעות ונקודות ציון נהדרות בערים הכי מרכזיות ביבשת.
הדברים הטובים ביותר שיש לעשות בערי אירופה הגדולות – ולגמרי בחינם אין כסף.

אמסטרדם
מוזיאונים:
גלריית המשמר העירוני (Civic Guard Gallery) ומוזיאון אדוארד דאווס דקר (Multatuli Museum). האחרון מאפשר הצצה ייחודית לתוך אחד מבתי התעלה הגדולים של אמסטרדם, והוא היה ביתו של הסופר ההולנדי המפורסם דקר, הידוע בשם העט מוּלְטַטוּלִי.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
כנסיית ניווה קרק (Nieuwe Kerk), מהמאה ה-15, המתפארת באדריכלות גותית. כדאי גם לסייר בחינם במפעל היהלומים גסאן.
מוזיקה בבניין הקונצרטים המרכזי של אמסטרדם ואחד המפורסמים בעולם, ג’אז בימי שלישי בבימהויס (Bimhuis) ומוזיקה קלאסית בימי רביעי בקונצרטחבאו – כמובן ללא צורך בכרטיס.
מהקומה העליונה של הספרייה המרכזית של אמסטרדם, הפתוחה לקהל הרחב, יש תצפית יפה לעיר.

לונדון
מוזיאונים:
המוזיאונים המרכזיים של העיר – לרבות הגלריה הלאומית, הטייט (the Tate), המוזיאון להיסטוריה של הטבע והמוזיאון הבריטי – כולם פתוחים בחינם.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
סיורים נטולי ארנק תוכלו לעשות בבית הפרלמנט, בכנסיית סנט פול ובכנסיית טמפל.
כדאי לראות את הנופים הנשקפים מגבעת הפרלמנט, ממצפה הכוכבים המלכותי של גריניץ’, או מהסקייגדרן (Skygarden). צריך אמנם להזמין מקום מראש – אבל הכניסה בחינם.

אדינבורו
מוזיאונים:
המוזיאון הלאומי של סקוטלנד, ממוזיאון הסופרים באדינבורו, ממוזיאון הילדות, ממוזיאון אדינבורו, וממוזיאון הסיפור האנושי (The People’s Story), כולם ככולם בחינם.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
סיור חינמי בפרלמנט הסקוטי, או ביקור בקתדרלת סנט ג’יילס.
תצפית יפה קיימת מגבעת קאלטון היל, שהיא הנקודה הגבוהה ביותר בפארק, או הר ארתורס סיט (Arthur’s Seat) – שריד להר געש כבוי המצוי בפארק הולירוד.
פריז
מוזיאונים:
המוזיאון לאמנות מודרנית בפריז פותח את שעריו בחינם למבקרים. ביום א’ הראשון של כל חודש או ביום הבסטיליה (ב-14 ביולי) – גם מוזיאון “הלובר” יתיר לכם כניסה אליו ללא תשלום.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
בזיליקת הלב הקדוש (“סַקְרֵה קר”), שוכנת על גבעת מונמארטר או בבית הקברות המפורסם “מונפרנאס” שברובע ה-14, אל שניהם ניתן כמובן להגיע ללא ארנק. עוד בחינם בעיר ושווה ביקור: ארנת לוטטיה – אמפיתיאטרון מרשים שהוא שריד מהעיר הרומית.
התצפית הטובה ביותר והחינמית ביותר על העיר היא בפארק דה בלוויל.

מדריד
מוזיאונים:
מוזיאון מלחמת השוורים פתוח בחינם בכל יום מימות השבוע. כניסה חופשית ל”פראדו” מתאפשרת בין שש לשמונה בערב בימים שני עד שבת
ציוני דרך ונקודות תצפית:
“מקדש דבוד” הוא מקדש מצרי אותנטי עתיק. בפנים ניתן לגעת בקירות העתיקים ולחקור את המיני-מוזיאון שמציג את מוצאו המצרי של המקדש. מחיר הכניסה: אפס.
פארקים נוספים חינמיים: דל אואסטה (Parque del Oeste) שממזרח לנהר מאנזאנרס, וקרו דל טיו פרו (Cerro del Tio Pio).

ברצלונה
מוזיאונים:
בברצלונה כדאי להיות סבלניים ולחכות ליום ראשון, אז כל המוזיאונים בעיר מציעים כניסה חופשית.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
כדי לראות שוק שעבר שימור ושיפוץ שמציג את ההיסטוריה העתיקה שלו, מומלץ לנסוע למרכז התרבות אל בורן (El Born). הכניסה לקתדרלת אולליה הקדושה, הבנויה בסגנון גותי, גם היא בחינם.
הר טיבידאבו – טיול רגלי בשילוב נוף מדהים. נופה של העיר נפרש גם ממצודת מונז’ואיק (Montjuïc Castle) העתיקה משנת 1640, ואשר הכניסה אליה חופשית.

אתונה
מוזיאונים:
אתונה מלאה במוזיאונים עם כניסה חופשית ביניהם מוזיאון קנלופולוס (Kanellopoulous) לחפצי אמנות, המוזיאון לכלי נגינה פופולריים (Museum of Popular Musical Instruments) והמוזיאון לאמנות עממית ומסורתית.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
הליקיאון (Aristotle’s Lyceum) – חורשה שהוקדשה לאל היווני אפולו, פארק אנטוניס תרזיס, את כיכר סינטגמה, את קשת אדריאנוס, את מקדש זאוס האולימפי ואצטדיון פאנאתינאיקו (Panathenaic Stadium).
טיפוס לגבעת ליקבטוס (Lycabettus) או לגבעת פילופאפו (Filopappou) לגמרי ישתלם לכם כשתראו את הנוף הנשקף מהן.

רומא
מוזיאון הוותיקן והגלריה של האקדמיה הלאומית של סן לוקה – חינם בימי א’ הראשון של כל חודש.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
מרבית הקתדרלות היפות ביותר של רומא פתוחות ללא תשלום, כגון בזיליקת פטרוס הקדוש וכנסיית סנטה פרסדה. אם אתם מחפשים חוויה יוצאת דופן בלי לשלם את מחיר הכניסה לקולוסיאום, תיאטרו די מרצ’לו (Teatro di Marcello) היא דרך מצוינת לחוות אדריכלות רומיות עתיקה, ללא יותר מדי קהל מסביב.
גבעות רבות ברחבי העיר מציעות נקודות תצפית מדהימות בחינם כגון גבעת ג’אניקולו (Janiculum), גבעת הקפיטול (Capitoline) וגבעת פלטין (Palatine). כדאי לבקר גם בגן התפוזים הממוקם מאחורי הבזיליקה של סנטה סבינה.

מינכן
מוזיאונים:
למרבה הצער למינכן אין הרבה להציע במונחים של מוזיאונים בחינם. אבל כפיצוי, בימי ראשון תוכלו לשלם מחיר כניסה מוזל של יורו אחד בכניסה למוזיאון האדם והטבע.
ציוני דרך ונקודות תצפית:
מומלץ לבקר בכנסיית אסאם (Asam’s Church) הקטנה אך היפה, ולהינות ממופע גלוקנשפיל המתקיים במרכז העיר בחינם.
כנסיית סנט פיטרס (St. Peters) מציעה כניסה חינם וגישה בחינם למגדל, שם תוכלו להינות מנוף רחב נהדר על רחבי העיר.

ברלין
מוזיאונים:
ללכת לאורך 1.3 הקילומטרים של שרידי חומת ברלין באיסט סייד גאלרי זה תמיד חינם, אבל אם יורד גשם יש גם הרבה מוזיאונים מקורים בהם אתם מוזמנים לבקר בלי ארנק. כך למשל המוזיאון ההיסטורי נגד המלחמה (Anti-Kriegs-Museum) והמוזיאון של “הדברים הבלתי-מתקבלים על הדעת” (Museum der Unerhörten Dinge).
ציוני דרך ונקודות תצפית:
ברלין לא מציעה הרבה בחינם מלבד המוזיאונים שלה, אך למרבה המזל ישנן אטרקציות רבות אחרות שאפשר לבקר בהן מבלי לרכוש כרטיס. למשל צ’ק פוינט צ’רלי, שער ברנדנבורג, אי הנעורים (Insel der Jugend), אנדרטת הזיכרון לשואה ונמל התעופה העתיק טמפלהוף (Tempelhofer Feld).
כדי לקבל את התצוגה הטובה ביותר והחינמית של ברלין כל מה שצריך לעשות זה לעלות במעלית לקומה העליונה של הרייכסטאג.
(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

מיטל עמר

תגובות סגורות