Waves משיקה את Nx, מוצר אודיו מהפכני לחוויית האזנה תלת-מימדית באוזניות

Waves, מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות אודיו עבור מוסיקה, סרטים ומשחקי וידאו, פיתחה טכנולוגיה חדשנית ההופכת כל סט של אוזניות סטריאו רגילות למכשיר האזנה בתלת-מימד.  המכשיר מתאים את עצמו לתנועות הראש של המאזין ומקנה חוויית תלת-מימד, בסטריאו ואפילו בסראונד, הדומה לזו המתאפשרת באולפן מקצועי ומאובזר.

חוויית ההאזנה בתלת-מימד מתאפשרת בעזרת שני מרכיבים: תוכנת Nx, ורכיב חומרה קטן בשם Nx Head Tracker שעוצב בשיתוף עם Tamooz, חברת עיצוב מוצר מהמובילות בישראל.

Nx Head Tracker הוא רכיב IoT זעיר אותו מרכיבים על גבי אוזניות קשת. הרכיב מתממשק לתוכנת ה- Nx ומעביר לה מידע רציף על מיקום הראש והאוזניים של המאזין. השילוב הזה מעניק חווית ההאזנה פנורמית תלת-מימדית המדמה, בהצלחה רבה, את התנאים האקוסטיים והתצורה של הרמקולים באולפן סאונד מקצועי, וכל זאת דרך האוזניות. המאזין יכול לשלוט במיקום הווירטואלי של הרמקולים וליצור לדוגמא חוויית האזנה המדמה אולם קולנוע בו מספר רמקולים מקיפים אותו בסראונד, ועוד.

מבחינה פונקציונלית נדרשה Tamooz לבוא עם מענה בדמות מוצר צריכה שיהיה זעיר, גמיש, קל משקל, אינטואיטיבי לשימוש ושיתאים להרכבה על כל אוזניות הקשת הקיימות.  בנוגע למיצוב ומיתוג המוצר הוחלט ללכת על קו סולידי, מקצועי, שמשאיר את כל הבמה לטכנולוגיה האיכותית של Waves ואינו מחפש להסתתר מאחורי גימיקים עיצוביים.

מאיר שעשוע, מנכ”ל Waves: “אנחנו שוקדים כבר 3 שנים על פיתוח המוצר הזה שעשוי לחולל מהפכה בכל עולם הסאונד המקצועי והביתי. הטכנולוגיה שלנו, הכוללת את התוכנה ואת רכיב ה- IoT שעיצבה Tamooz, מדמה באופן וירטואלי חוויית האזנה כפי שמתאפשרת באולפן מקצועי. אני משער כי לא ירחק היום בו אנשים המשתמשים באולפן סאונד לצורכי מיקס, הקלטה, ועוד ייעזרו בטכנולוגיית Nx כדי להמשיך לעבוד ברמה הגבוהה ביותר גם כאשר אין להם באותו רגע גישה לאולפן מקצועי יקר ומאובזר”.

“Tamooz היא עבורנו  הרבה יותר מחברת עיצוב תעשייתי או עיצוב מוצר. היא שותפה מלאה לדרך, שלוקחת חלק בתהליך האסטרטגי, בהתלבטויות ובקבלת ההחלטות.  בעקבות תהליך מתודי ועמוק   העמידה  Tamooz מוצר איכותי העומד בכל הדרישות שלנו ושל השוק” הוסיף שעשוע.

יעקב גלעד, Artists Relations ב- Waves ויוצר מוערך : “ל-Nx יש דנ”א של Game Changer. מרגע שהרכבתי את המוצר על האוזניות שלי, הרגשתי כאילו אני יושב באולפן המקצועי והמאובזר ביותר, למרות שישבתי בסלון בבית. החוויה הזאת שהתקבלה – חווית ההאזנה הפנורמית התלת-מימדית – נתנה לי הרגשה כי מהיום בכל פעם שאני מקליט שיר חדש, עושה מיקס או סתם מאזין למוסיקה – יש לי  סאונד של אולפן מיקס וירטואלי באוזניות, גם כשאני יושב בחדר העבודה בבית או בכל מקום שבו אני בוחר להרכיב אוזניות.”

“המימד שהולך לאיבוד כאשר מרכיבים אוזניות חוזר באמצעות ה-Nx  בגדול ומקנה למשתמש חוויה שרבים מתארים אותה כתחליף לאולפן סאונד,” הוסיף גלעד.

עמית אביגדור, מנכ”ל משותף Tamooz: “העבודה על פרויקט פיתוח ועיצוב מוצר משולב טכנולוגיית IoT היתה מאתגרת ומהנה גם יחד. שיתוף פעולה סינרגטי לצד הקשבה מדויקת ללקוח ולצרכים שלו הובילו לעיצוב מוצר העומד בכל האתגרים והדרישות של Waves – הפונקציונלים והמיצוביים. כך פיתחנו מוצר זעיר, אינטואיטיבי לשימוש ושניתן להרכיבו בפשטות על אוזניות קשת מכל סוג, אשר יכול לשמש גם משתמשי PRO וגם חובבי מוזיקה מן השורה. כמעצבי מוצר וחוויית משתמש  נמנענו מגימיקים צורניים כדי להישאר נאמנים לקו עיצובי מקצועי ונקי.  הגישה העיצובית נועדה להשאיר את הטכנולוגיה בפוקוס ולהבליט את המקצוענות של Waves ואת המובילות שלה בשוק האודיו הגלובלי.”

תהליך פיתוח התוכנה ארך כ-3 שנים ו-Tamooz נכנסה לתמונה בשנה האחרונה. כעת שוקדות שתי החברות על פיתוח הדור הבא של המוצרים כאשר ה-Nx Head Tracker בגירסתו הנוכחית צפוי לצאת לשוק בחודשים ספטמבר- אוקטובר.

תגובות סגורות