חדשות היום

אינטל משיקה את הדור השביעי של מעבדי Core

אינטל משיקה היום (שלישי) את הדור השביעי של משפחת מעבדי Core ומביאה לשוק שורה של שיפורים בביצועים, איכות וידאו וגרפיקה, מהירות תגובה וחיסכון בחשמל. המעבדים החדשים, המבוססים על מיקרו-ארכיטקטורה של 14 ננומטר, תוכננו ופותחו באינטל חיפה, מרכז הפיתוח הגדול ביותר של ענקית הטכנולוגיה מחוץ לארה”ב.

רן סנדרוביץ', מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל

רן סנדרוביץ’, מנכ”ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל

“מעבדי הדור השביעי פותחו במיוחד לעולם דיגיטלי המחובר באינטרנט מהיר ודורש ניידות, קלות וממשק תפעול נוח – בדומה לסמארטפונים”, הסביר רן סנדרוביץ’, מנכ”ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל. “בעבר, משתמש האינטרנט צרך בעיקר עמודי טקסט, תמונות דו-ממדיות וסרטונים ברזולוציה נמוכה, אך רשת האינטרנט התפתחה מאוד ומציעה כיום עולם תוכן עשיר וחוויית שימוש המבוססת על וידאו איכותי. לפיכך, עיקר השיפורים במעבדי הדור השביעי הם ביכולת להציג תוכן וידאו באיכות מעולה, בהזרמה חלקה וללא שיהוי, לרבות צילומי וידאו ב-360 מעלות הדורשים יכולות עיבוד גבוהות ותגובתיות מהירה”, הוסיף סנדרוביץ’.

“בעזרת המעבדים החדשים יוכלו משתמשים לערוך סיורים וירטואליים, להקיף את עצמם בווידאו, סאונד ותמונות ולהשתתף במשחקים ושיחות וידאו מרובי משתמשים על גבי הרשת. לאופי החדש הזה של הרשת אנו קוראים Immersive Internet והכוונה היא שהאינטרנט מעניק חווית שימוש מציאותית ופעילה, המערבת את כל החושים ואופפת את המשתמש”, אמר סנדרוביץ’.

ארבע מגמות טכנולוגיות מניעות את התפתחות חוויית השימוש החדשה ברשת: התפתחות תכני הווידאו האיכותיים (K4 ו-Ultra HD); גידול בתוכן וידאו המצולם ב-360 מעלות; הגידול הניכר בשימוש ביישומי מציאות וירטואלית ומשולבת; והפופולריות העצומה של הספורט הדיגיטלי (eSports). “מעבדי הדור השביעי פותחו במיוחד כדי לתמוך במגמות הללו העומדות כיום בחזית הטכנולוגיה והם הטובים ביותר עבור העולם המודרני המחובר”.

למעבדים החדשים נוספו “מנועי” מדיה ייעודיים שהותאמו לפורמטים של 4K UHD Codec, כמו למשל HEVC, 10bit ו-VP9 והם מאפשרים לנגן עד 9.5 שעות של וידיאו 4K UHD. הם מציעים גם גלישה המהירה בעד 19% לעומת מחשבים עם מעבדי הדור הקודם (סקיילייק, הדור השישי של מעבדי Core שהושקו אשתקד) הודות לטכנולוגיית Intel Speed Shift.

גם כוח העיבוד הגרפי שופר באופן ניכר: כך למשל ניתן לשלב מספר רב של סרטי 4K UHD לסרטון תקציר תוך 4 דקות וניתן לייצר, לערוך ולשתף סרטי 4K UHD ו-360 מעלות פי שמונה מהר יותר מאשר מחשב אישי בן חמש שנים.

“אנשים מצפים מהמחשב האישי שלהם להתמודד עם כל אתגר שמציבים לו, אבל זה לא ניתן לביצוע עם המחשבים האישיים הישנים יותר”, הדגיש סנדרוביץ’. “כך למשל עם הזרמת וידאו ב-4K 10bit שהופכת כיום לסטנדרט בשירותי רשת שונים כמו נטפליקס ודומיה. עם מעבדי הדור השביעי, אנשים ייהנו מההתקנים הטובים ביותר לעבודה, יצירה, לימודים ובידור”.

“המשימה שלנו באינטל היא להביט קדימה לעבר העתיד ולנסות לחזות מה יהיו הצרכים, כיצד אנשים ישתמשו בהתקנים ואיזו טכנולוגיה צריך לספק להם כדי לתת מענה לציפיותיהם. זה מה שעשו אנשי מרכז הפיתוח בחיפה בשנה האחרונה ואנחנו גאים שעמדנו במשימה בהצלחה”, אמר סנדרוביץ’.

שיפורים נוספים שיתאפשרו בזכות המעבדים החדשים הם ביעילות וצריכת החשמל, כך שניתן יהיה לעצב מחשבים והתקנים ללא מאוורר עם סוללה קטנה והם יהיו דקים וקלים יותר מבעבר. כך למשל, מחשבי 2 ב-1 (מסך נתיק) ללא מאוורר יהיו בעובי של פחות מ-7 מ”מ. “לפני כמה שנים, איש לא היה מעלה על דעתו שנוכל ליצור לפטופ דק יותר ממטבע ובמשקל של פחות מ-1.3 ק”ג. והנה, היום יש לנו שפע של התקנים כאלה ללא פשרה על עוצמה וביצועים. אנחנו הולכים ומתקרבים לרמה שבה המחשבים הופכים להיות דקיקים כמו סמארטפונים”, הוסיף.

המחשבים יצוידו במחברי Thunderbolt 3 המאפשרים חיבור מטען, כבל וידאו וכבל דאטה לשקע רב-שימושי אחד, מסכי מגע או עטי סטילוס וכן ביישומי Microsoft Hello המאפשרים אבטחה מידע מרבית באמצעות זיהוי טכנולוגיית זיהוי פנים.

כבר בחודש ספטמבר הקרוב צפויות יצרניות מחשבים אחדות להוציא לשוק מחשבים הכוללים את המעבדים החדשים בתצורת Core m3 ו-Core i3, i5, i7 בשלל עיצובים מרהיבים. בהמשך, לקראת עונת החגים של 2016, צפויים להגיע לשווקים יותר מ-100 מחשבים שונים של טובי היצרניות העולמיות – לנובו, דל, HP, אסוס, טושיבה ועוד. כדי לאפשר לצרכנים לדעת שהם רוכשים מחשב עם המעבד החדיש ביותר, אינטל תציין זאת, לראשונה בתולדותיה, על אריזות המוצרים עם התווית 7th Gen””.

תגובות סגורות