חדשות היום

Atomation: האינטרנט של הדברים מעולם לא היה נגיש יותר

http://atomation.net/

Guy and Eran 1

גיא ויצמן (CEO) וערן קשת (CTO)

Atomation  הינה חברת IoT (אינטרנט של הדברים) שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לחברות לחבר את המוצרים שלהן לאינטרנט בצורה פשוטה ומהירה. אטומיישן הוקמה על ידי גיא ויצמן (CEO) וערן קשת (CTO) בשנת 2014, כאשר החזון הוא לחבר כמה שיותר אובייקטים מנוטרים לענן. לגיא ויצמן מעל 10 שנות נסיון בפיתוח עסקי בתחומי האינטרנט והמובייל. לערן קשת מעל 15 שנות ניסיון בפיתוח וניהול מוצר בתעשיית ההיי-טק עם התמחות ברוביטיקה, אינטראקטיביות ומחשוב. גיא וערן הכירו בעת לימודיהם ב-NYU והחליטו לחבור כאשר זיהו את הפוטנציאל הענק הטמון בטכנולוגיית ה-BLE. טכנולוגיה זו אפשרה לראשונה לתקשר עם אובייקטים שונים באמצעות הטלפון בצורה זולה יותר ומסורבלת פחות. מאז הפלטפורמה התרחבה, וכיום מתחברת למעגלי תקשורת מסוגים שונים.

טכנולוגיה

בכדי לתת את הפתרון השלם, הפלטפורמה של Atomation מורכבת משלושה רבדים:

  • פתרונות חומרה המשלבים מעגלים, חיישנים, רכיבי תקשורת וקוד תוכנה embedded.
  • SDK לMobile  שמאפשר אינטראקציה עם החומרה, איסוף מידע ובניית אפליקציות בצורה פשוטה.
  • בסיס נתונים בCloud לשמירת מידע והפקת דוחות ואנליטיקות על האובייקטים הפיזיים. אטומיישן מספקת API ללקוחותיה המאפשר להם לבנות דוחות מותאמים מבלי לנהל את כל המידע ואת החיבוריות.

הסנסורים משדרים מידע לענן דרך מכשיר המובייל שמשמש כ-gateway ומהווה ממשק למשתמש דרכו ניתן לתקשר עם אובייקטים. אינטגרציה מוצלחת בין שלושת הרבדים הללו מאפשרת לחבר את כלל העצמים לאינטרנט.

ממדע בדיוני לסטדנרט עסקי

team 2

צוות החברה

כבר שנים שמדברים על האינטרנט של הדברים כחזון יצירתי של גיקים חובבי מדע בדיוני. היכולת המעצימה לשלוט על העולם הפיזי מריצה את הסקרנים הרבים לכנסים בתחום, אך עכשיו יותר מתמיד הערך העסקי הרב מתחיל להילקח בחשבון. לכן, יש צורך להנגיש את הטכנולוגיה ולהפוך את האינטגרציה לפשוטה וזולה. אטומיישן מפשטת את ההטמעה עבור חברות במספר דרכים:

  • End-to-End – הפלטפורה היא מקיפה ונותנת את הפיתרון השלם (חומרה, תוכנה וענן).
  • חיסכון והתייעלות – ה-Hub דרכו מועבר מידע מהחומרה לענן הוא המובייל, כך שאין צורך בפיתוח רכזת נפרדת.
  • גמישות – הפתרון הינו גמיש ורובוסטי; המערכת היא אגנוסטית לכל סוג חומרה כך שניתן להוסיף סנסורים חדשים ושונים בכל שלב בפרוייקט. הדבר מאפשר לחברות להתרחב על גבי הפלטפורמה לייצור המוני ולשנות פיצ’רים מבלי להתחיל מההתחלה.

teamבשלב הנוכחי, Atomation, מיקדה את האינטגרציות שלה בתחומים בהם ניטור המידע הוא גדול ככל הניתן אצל עשרות לקוחות בארה”ב, אירופה ובישראל. בתחום החקלאות הפלטפורמה אוספת מידע מעשרות סנסורים פזורים באמצעותם ניתן להמליץ לחקלאי על דרך פעולה אפשרית בכדי למקסם את גידוליו. בתחום הרפואה קשר המטפל מטופל הפך לזמין יותר, מדוייק יותר וללא צורך במעקב פנים אל פנים מרובה. בתחום הלוגיסטיקה והאספקה מתאפשר ניטור בזמן אמת של סחורה רגישת תנאי סביבה וניתן למדוד מדדים חשובים למעקב דוגמת: מיקום, נפילה, טמ”פ, לחות ועוד.

החברה מתכוונת להיכנס גם לתעשיות המסורתיות בהן תעשיית הנפט, המזון והייצור. עד היום גייסה החברה כ 1.8 מליון דולר בגיוסי ה seed ונמצאת בעצומו של גיוס בימים אלה על מנת להרחיב את מחלקות הפיתוח העסקי והשיווק.

 

תגובות סגורות