חדשות היום

דאסו סיסטמס ו- XtreeE מדגימות בינוי בר-קיימא עם ביתן שהודפס בתלת ממד

דאסו סיסטמס ו- XtreeE – פרויקט של מעבדת החדשנות של החברה, מדגימות את העתיד בר-קיימא בתחום האדריכלות, הנדסה ובנייה (AEC), עם חשיפת ביתן ה- XtreeE. המבנה החלוצי, ששטחו 3 מטר מרובע ועומקו 3 מטר, נוצר בהשראת צורות הנמצאות בטבע, וזאת בשימוש בטכנולוגיות דיגיטיליות ובינוי מתווסף (בהדפסת 3D), אשר יכולות לשנות אופן תכנון בניינים ושימוש בהם, ללא המגבלות של צורה, גודל או זמן.

ארכיטקטים ומהנדסים של XtreeE השתמשו בפלטפורמת 3DEXPERIENCE מבוססת-ענן של דאסו סיסטמס, לתכנון דיגיטלי שיתופי, סימולציה ואימות של צורת הביתן, הטופולוגיה והבינוי המתווסף שלו. התכנון האורגני של המבנה הוא בצורת פול קפה, עם קירות המשקפים צורות הנמצאות ביערות, ומושבים מובנים המהווים חלק מתהליך הבינוי המתווסף הכולל. התכנון המודולרי שלו מאפשר לביתן להתחבר לביתנים אחרים בתצורות שונות.  XtreeE השתמשה בבטון ניסיוני שפותח ע”י חברת LafargeHolcim, וברובוט התעשייתי IRB8700 של חברת ABB עבור הבינוי בהיקף גדול שלו, אשר נמשך כ- 20 שעות.

ייצור מתווסף, המכונה גם הדפסת 3D, היה קיים עשרות שנים בתעשייה לצורך תכנון מוצרים ובניית אב טיפוס. השימוש בו התרחב בהדרגה לייצור בהיקף גדול. זה יוצר הזדמנויות עבור תעשיית ה- AEC להשיג קיימות רבה יותר דרך שיטות בינוי חדשות אשר מגבירות יצירתיות וגמישות, מפחיתות בזבוז חומרים ופליטות פחמן, והתוצאה היא מבנים חזקים וקלים יותר.

XtreeE ביצעה באופן דיגיטלי אופטימיזציה ואוטומציה של בניית רכיבי הביתן שלה משלב התכנון הראשוני, ומאוחר יותר הרכיבה אותם באתר הבנייה. הדבר צמצם למינימום את החומרים בהם נעשה שימוש, ומנע את הצורך לשנע חומרים עודפים אל האתר וממנו, הפחית עלויות בינוי ושיפר את ביצועי המבנה. האדריכלים היו חופשיים ממגבלות של צורות בטון לינאריות הקיימות בבנייה, הודות לנתוני תכנון דיגיטלי, אשר כאשר הוזנו לתוך אל הרובוט התעשייתי, הגדירו שכבות של חומרים עם זוויות או עובי משתנים, ויצרו צורות שלא ניתן לקבל עם בטון מסורתי.

XtreeE היא פרויקט של 3DEXPERIENCELab – תכנית מעבדת החדשנות הפתוחה ומאיץ לסטארט-אפים של דאסו סיסטמס, שהושקה ב- 2015. ביתן ה- XtreeE נחשף ב- 20 בספטמבר 2016, במטה דאסו סיסטמס בצרפת, באירוע בו המוזמנים לחוות את תהליך ייצור הביתן במרתף המציאות הווירטואלית האופפת של החברה.

תגובות סגורות