חדשות היום

ד”ר ארט דה ג’יאס, סינופסיס: “עוצמת המחשוב משנה ברמה המהותית ביותר את היכולות של מכשירים”

עוצמת המחשוב משנה ברמה המהותית ביותר את היכולות של מכשירים בתחום הרכב ובתחומים אחרים. זהו הניתוח של ד”ר ארט דה ג’יאס (Aart de Geus), מייסד משותף, מנכ”ל משותף ויו”ר סינופסיס העולמית, שביקר לאחרונה בישראל.

על פי דה ג’יאס, “אנו נמצאים כעת בשלבים המוקדמים של עידן ‘האינטליגנציה הדיגיטלית’. בעידן זה, האינטליגנציה הגלומה במכשירים דיגיטליים עשויה לעלות על האינטליגנציה של בני אדם. האינטליגנציה הדיגיטלית תהיה נוכחת בכל מקום – במחשוב לביש ובזירות הבריאות, הבתים החכמים, הערים החכמות, הרכב, האוטומציה התעשייתית והכספים. המתכננים מוסיפים אינטליגנציה לדברים קיימים כמו מכוניות, גוף האדם ורובוטים, ויוצרים את ה-‘Smart Everything’. לחידושים האלה תהיה השפעה חברתית ניכרת. עידן ה-‘Smart Everything’ יכול לשנות את העולם שוב, באותו האופן שבו עידן המחשוב ועידן המובייל שינו את העולם”.

דה ג’יאס ציין: “אנו נמצאים בשלב שבו התועלת הכלכלית של חוק מור (Moore’s Law) התמתנה, אבל התועלת הטכנית בהחלט ממשיכה להתבטא. היום, התוכנה מתרחבת לתחומים חדשים והתוכנה והחומרה משתלבות יחד בצורה הדוקה מאד. תוכנה חכמה היא הגורם שדוחף את הסיליקון בהיבטים של ביצועים, הספק ומחיר, ולא להיפך”.

דה ג’יאס הדגיש את המעורבות הגדלה של סינופסיס באיכות ובאבטחה של תוכנה, וציין את ההכנסה לשוק של ה-‘software signoff’ של סינופסיס, מתודולוגיה משולבת של פיתוח ובדיקה שמטרתה להבטיח איכות ואבטחה של תוכנה. סינופסיס היתה החלוצה בהכנסה לשוק של ה-software signoff, שמחקה את רעיון ה-signoff שבו נעשה שימוש בתכנון שבבים. ה-software signoff כולל סדרה של מחזורי בדיקה אוטומטיית בנקודות קריטיות במהלך מחזור פיתוח התוכנה ושרשרת אספקת התוכנה. המתודולוגיה מטפלת בתפקיד הקריטי של התוכנה בווידוא של בטיחות ואבטחה בתעשיית הרכב.

“לפני זמן לא רב, נהיגה אוטונומית נחשבה למדע בדיוני, אבל זה דבר שהולך לקרות”, הזכיר דה ג’יאס. “המורכבות של ה-‘Smart Everything’ במכוניות הופכת למשהו שלא ניתן לנהל. הבטיחות והאבטחה הם הנושאים המאתגרים ביותר ועלינו יהיה ליישם למידה מענפים אחרים כמו תעופה בכדי לטפל באתגרים שנובעים מהגדלת המשקל של השבבים והתוכנה במכוניות”.

בתמונה: ד”ר אארט דה ג’יאס, מנכ”ל משותף ויו”ר סינופסיס העולמית

תגובות סגורות