חדשות היום

וואטצ סאפ?

גלישת (Stand up paddle surfing) הגיעה לישראל בסביבות שנת 2010. בישראל, ספורט זה אינו נחשב כספורט מאוגד אך קיימות בו תחרויות רבות. גלישת SUP מוכרת ברוב מועדוני הגלישה בישראל, בהם מתקיימת פעילות עניפה הכוללת קבוצות חתירה, תחרויות גלישה בגלים, ותחרויות גלישה למרחק.

מה זה סאפ?
גלישה על גלשן חתירה בעמידה, מקור הספורט בגלישת גלים, ובו עומד הגולש על גלשן וחותר באמצעות משוט. גלשן חתירה בעמידה טיפוסי, דומה לגלשן גלים, אולם בעל אורך רוחב ונפח גדולים יותר, המאפשרים עמידה ביציבות יחסית. גלשן חתירה בעמידה משמש לגלישת גלים, תחרויות חתירה למרחק, וכן חתירה לאורך חופים, אגמים, ונהרות.

עשר הסיבות הכי טובות לגלוש סאפ
1. זה כיף
סאפ הוא הספורט הכי מרגש שתתנסו בו. זו הסיבה העיקרית שבגללה הסאפ נמצא במגמת גדילה מהירה ועצומה ביחס לכל ספורט ימי. חייבים לנסות בשביל להאמין. אנשים בכל גיל ובכל מצב חותרים על סאפ בכל מקום שיש מים.
2. זה קל
אם אתם מסוגלים לעמוד, אתם מסוגלים לעמוד על סאפ!
היכולת להשתפר בסאפ היא כל כך מהירה, כך שתוך תקופה קצרה תוכלו למצוא את עצמכם גולשים על גל מדהים.
3. בריאות / אימון (לגוף)
אימון ספורטיבי מצוין, עובד על כל הגוף. אתם תרגישו טוב ותראו מצוין. הספורט מחזק את מרכז הגוף וטוב גם כאימון אנארובי בדומה לאימון פילאטיס ואימון ריצה. ניתן לשרוף בממוצע כ-800 קלוריות בשעה. מצויין לשיפור היציבה ומושלם כאימון משולב.
4. להחיות את הגוף והנפש, להירגע
היכולת להגיע לשלווה ורוגע בדומה לאימון מדיטטיבי. “היכולת ללכת על המים”. אחד הדברים המרגיעים ביותר כשאתה עומד על הסאפ שלך וצופה בשקיעה או הזריחה “המוקרנת” על המים ויוצרת צבעים מרהיבים. הרגשת רוגע ושקט נפשי שניתן ללחוש תוך פעילות ספורטיבית.
5. כולם יכולים
סאפ מתאים לכל גיל מגיל 3 ועד 70. מתאים גם לאנשים שמעולם לא עלו על גלשן וגם לגולשים שבשבילם הגלישה זו דרך חיים. אתם אף פעם לא יותר מידי צעירים או יותר מידי מבוגרים כדי לנסות.
6. סאפ בכל מקום
בכל מקום בו יש מים – אגמים, נחלים, נהרות, ים. בכל תנאי מזג האויר. אין צורך לחכות לגלים… בגלישת סאפ ניתן לקבל את החוויה במלואה גם במים הכי רגועים שיש.
7. חיבור לטבע
יצא לכם לראות את הטבע בפעולה, מנקודת התצפית הטובה ביותר, עם הים לרגליכם, דגים וחיות מים זזים מתחתיכם, שקיעות וזריחות מדהימות. מהסאפ תוכלו לראות את הטבע מנקודת תצפית טובה ביותר אשר תאפשר לכם להתחבר לעולם שמסביבכם.
8. לבד או ביחד
סאפ כפעילות חברתית או התבודדות. ניתן לצרף לחתירה בן זוג שישב עמכם על הגלשן. לתפוס גלים, לעשות מדיטציה, יוגה. מפגשים על הסאפ לטייל ולחתור יחדיו.
9. משפחה וילדים
לבלות זמן עם המשפחה. קחו את ילדיכם לחוויה על הסאפ. צרפו אותם עמכם לחתירה או כשהם חותרים לידכם, אין ספק שזו חוויה משפחתית שונה וייחודית.
10. ממכר ולא מצריך מאמץ
יש משהו בהרגשת החופש והעוצמה שאתם מקבלים כאשר אתם עולים על גלשן. כבר אחרי 5 דקות אתם תתמכרו לחלוטין.

סאפ ביוון
350 קילומטרים צפונית לאתונה, בחוף המזרחי של יוון, נמצא אחד האזורים היפים והפחות מוכרים של יוון – חצי האי פיליון.
אזור קסום בצפון יוון, אזור הררי שבו רצועת החוף מסתירה בתוכה מפרצים מדהימים של חול לבן ומים בצבעי טורקיז. בכפר הציורי הנקרא “דאמוחארי” שוכנים שני בתי מלון קטנים אותנטים ומיוחדים, היושבים ממש על קו המים.
בפיליון נופים הרריים, חופים עם מי טורקיז צלולים, טברנות מעוררות תאבון ובעלי חיים נדירים: אזור פיליון והאיים הספורדים קורץ גם לאנשים שמחפשים שקט, וגם לחובבי ההרפתקאות והטבע.

חופים הם לפעמים
את החופים היפים ביותר בפיליון אפשר למצוא בצפון מזרח חצי האי, ליד הכפר חורפטו Horefto. בחורפטו חופי הים מזמינים לטבול בהם. העיירה הקטנה מציעה תצפית אל עבר האיים סקיאטוס, סקופולוס ואלוניסוס, הים מאוד נקי באזור זה, והמים צלולים וצבועים בצבע טורקיז שלא היה מבייש חופים שנחשבים יותר אקזוטיים בתאילנד. ההר שמגיע ממש עד לים ומתנשא מעליו, מביא איתו לחלק מהחופים גם מעיינות ויוצר צל טבעי החל מהשעה 13:00 בצהריים בערך (בחופים המזרחיים השמש זורחת בים ושוקעת בהרים).
מומלץ לחזור בדרך הצפונית ההררית ולפגוש במעיינות הזורמים בצידי הדרך. לאורך החוף טיילת עם מסעדות ומלונות.

אגיה סרנדה (Agia Saranada)
אחד החופים היפים ביותר ביוון, ניתן להגיע אליו בקלות ממחורפטו.
זהו חוף שנראה כאילו יצא מסיפורו של רובינזון קרוזו. ובמרחק נסיעה קצרה מחורפטו נמצא כפר הדייגים דמוחרי (Damucari), שהוא בעיני רבים גולת הכותרת של האזור. זהו הנמל הטבעי היחיד באזור פיליון, נמל שעגנו בו בעבר ספינות שהביאו איתן סחורות שאוכסנו בבתים בקרבת הנמל. חלק גדול מהבתים הללו שוקמו והפכו להיות מסעדות דגים ומקומות לינה מקסימים. על הגבעה שמעל הנמל בנו הונציאנים מבצר ששרידיו מוסיפים יופי ואווירה למקום. הכפר, אגב, היה אחד הלוקיישנים בו צולם הסרט “מאמא מיה”.

פקיסטרה (Fakistra)
דרומית לדאמוחארי נמצא חוף מבודד, אפשר להגיע אליו ברגל מהחוף של דאמוחארי או דרך הכפר טצנגרדה Tsangarada.
חוף פראי ויפיפה שניתן להגיע אליו בטיול רגלי קצר בשביל תלול עם המון צמחיה או בסירה. הכפרים בו יושבים על קו המים ובינהם חבויים מפרצים תכולים עם חול לבן, בחלקם עם גישה עד לחוף עם הרכב.

חופים מצפון לדרום
חוף אגיוס יואניס Agios Ioannis – נמצא לאורך טיילת בה יש מסעדות וחנויות. אין בו צל אבל בגלל שובר הגלים גם בימים סוערים הים מאוד שקט.

חוף מילופוטאמוס Mylopotamos – מילופוטאמוס הוא אחד החופים המרהיבים והמפורסמים ביותר ביוון, מגיעים אליו דרך הכפר טצנגרדה. דרך מגרש חנייה מסודר אפשר להחנות את הרכב ולרדת בגרם מדרגות מהצוק שליד החוף עד לחוף עצמו. מדובר למעשה בשני חופים מרהיבים המחוברים על סלע מנהרתי. מי הים של מילופוטאמוס צלולים עד כדי קנאה וחול הים במקום צבעוני ומהפנט, במקום יש גם בית קפה ופאב שקשה למצוא בו מקום פנוי אבל אם מצאתם, קחו בירה קרה ותהנו באמת מספוט מרהיב ביופיו.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

רוני סובלמן

תגובות סגורות