יבמ ו- MIT ישתפו פעולה בקידום יכולות הבנת וידיאו בעזרת בינה מלאכותית

מעבדות המחקר של יבמ משיקות שיתוף פעולה רב-שנתי עם המחלקה למדעי המוח והקוגניציה ב- MIT. שיתוף הפעולה יקדם את המחקר בתחום ראיית המכונה, המהווה רכיב מרכזי בבניית אינטלגנציה מלאכותית. המחקר המשותף יתמקד בטכנולוגיות בינת מכונה השואבות השראה מאופן פעילות המוח האנושי: מחשבים המשלבים בין מגוון מקורות קול ומידע חזותי – על מנת לבנות ייצוג ממוחשב של העולם האמיתי, באופן המאפשר להשתמש בייצוג הזה במגוון רחב של יישומים ותחומים דוגמת עולם הרפואה, ההוראה והבידור.
טכנולוגיות בינת מכונה השואבות השראה מאופן פעילות המוח האנושי יתמודדו עם אתגרים טכנולוגיים הנוגעים הן לזיהוי דפוסים והן לשיטות חיזוי בתחומי ראיית מכונה – אתגרים הנמצאים כיום מעבר לכושר הפתרון של מחשבים בפני עצמם. כך, לדוגמא, אדם הצופה בווידיאו קצר של אירוע המתרחש בעולם האמיתי יהיה מסוגל לזהות בקלות את המתרחש ולתאר אותו במילים. אותו אדם יהיה מסוגל גם להעריך ולצפות את הסבירות של מגוון אירועים עוקבים במסגרת אותה התרחשות. לעומת זאת, מחשבים אינם מסוגלים לבצע כיום פעילויות כאלה של הבנה, תיאור מילולי או חיזוי המשך האירוע.
שיתוף הפעולה בין יבמ ובין MIT, המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס, יפגיש בין חוקרים בכירים בתחומי המוח, הקוגניציה ומדעי המחשב – על מנת לחקור לעומק דרכים שיאפשרו למערכות מחשב הפועלות ללא פיקוח וללא הנחיה אנושית להבין תוכן אודיו-ויזואלי המוזרם אליהן, תוך שימוש בתובנות ממודלים חדשניים של המוח האנושי, וקידום תחום ראיית המכונה.
החזון המנחה את שיתוף הפעולה החדש אומר כי השילוב הרב-תחומי אותו מביאים החוקרים, יוביל להתקדמות העשויה לשנות מן היסוד את חיינו האישיים והמקצועיים כאחד: החל מסיוע לרופאים בטיפול בחולים ובנכים, ועד לאפשרות לתחזק ולתקן ציוד מורכב בארגונים ובעסקים.
מערכות מחשוב קוגניטיבי עובדות בשיתוף עם מומחים אנושיים, בדרכים טבעיות, לומדות מתוך האינטראקציה הזאת ומפיקות תובנות המאפשרות ליחידים ולארגונים לקבל החלטות מודעות יותר, הנשענות על כמויות גדולות של מידע בלתי מובנה. המפתח להצלחת מערכות מסוג זה, הוא מחקר מתמשך בתחומי למידת מכונה, יכולות הצגת נימוקים על ידי מערכות מחשב המסוגלות להציג את הנתונים עליהן ביססו המלצות ותובנות, ראיית מכונה, טכניקות קבלת החלטות, ידע ממוקד והבנה ממוקדת בתחומי תוכן מוגדרים בהם מתבצעת פעילות המכונה, אבטחת מידע ותשתיות מחשוב יעילות במיוחד שיוכלו לתמוך בפעילויות אלו.
יבמ משתפת כיום פעולה עם יותר מ- 250 אוניברסיטאות ברחבי העולם, ומסייעת לקורסים במגוון רחב של תחומים הנוגעים למחשוב קוגניטיבי. הקורסים שנבנו ביבמ מציעים לסטודנטים להתמודד עם אתגרים השאובים מהעולם האמיתי, ופותחים בפניהם גישה לשימוש בטכנולוגיה הקוגניטיבית של מערכת ווטסון, באמצעות הענן.

תגובות סגורות