חדשות היום

ענקית מערכות הרכב היפנית דנסו בחרה בפתרון ה-V2X של Autotalks הישראלית לייצור סדרתי

ענקית מערכות האלקטרוניקה לרכב, דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X אותה היא מספקת ליצרניות רכב, את מערכי השבבים ל-V2X של אוטוטוקס (Autotalks), המפתחת ומספקת פתרונות טכנולוגיים למניעת תאונות. ייצור המוני של הפתרון החדש, המיועד בשלב הראשון לשוק בצפון אמריקה, צפוי להתחיל בשנת 2019.

V2X היא טכנולוגיית תקשורת המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל (V2P). V2X פועלת באופן אלחוטי ומשתלבת ביישומי בטיחות וניידות. הטכנולוגיה מעצימה את רמת האמון והוודאות של נהגים על ידי סיוע במניעה של תאונות. V2X משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל וברכב אוטונומי בפרט.

טכנולוגיית ה V2X תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים. כמו כן, תקשורת ה V2X מאפשרת תיאום בין רכבים לרכבים ולבין רכבים לתשתית באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים. הייצור ההמוני של מערכות ה- V2X מדגיש את החשיבות של טכנולוגיה זו ואת האמון של השוק בכך שהיא תשיג שיפור דרמטי בבטיחות בכבישים.

אוטוטוקס (Autotalks), מכפר נטר, פועלת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless). החברה, שהוקמה ב-2009, מעסיקה מעל 50 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. Autotalks מגייסת בימים אילו עובדים נוספים. בין המשקיעים בחברה קרנות הון סיכון מישראל, מיפן ומארה”ב, ביניהן: Magma, Gemini, Liberty Media,,Amiti Ventures  ו- Mitsui Global Investment . הטכנולוגיה הייחודית של החברה מטפלת בכל אתגרי המפתח של V2X: אמינות התקשורת, סייבר-סקיוריטי ודיוק המיקום (Positioning).

בתגובה לזכייה מסר חגי זיס, מנכ”ל Autotalks: “אוטוטוקס גאה לשתף פעולה עם דנסו כדי לספק את מערכת ה- V2X הבטוחה והאמינה בעולם”. חגי זיס המשיך: “שיתוף הפעולה לא רק נותן תוקף לעליונות הטכנולוגית של אוטוטוקס, אלא גם מוכיח את יכולת החברה לעמוד בדרישות האיכות הקפדניות של דנסו לייצור המוני” .

בתמונה: תמונת אילוסטרציה שממחישה את הטכנולוגיה של אוטוטוקס

תגובות סגורות