ARM משיקה את מעבד ה-Cortex-R52 המאפשר תכונות בטיחות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, משיקה מעבד זמן אמת חדש עם תכונות בטיחות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים ורובוטים לתחומי התעשייה והרפואה. ה-ARM Cortex-R52 תוכנן להתמודד עם סוגיות של בטיחות פונקציונאלית במערכות הנדרשות לעמוד בתקנים המחמירים ביותר בענפי התעשייה והרכב, כדוגמת ISO 26262 ASIL D ו-IEC 61508 SIL 3.

ה-Cortex-R52 מותאם במיוחד למערכות הדורשות תכונות בטיחות מתקדמות לצד ביצוע תגובתי ויעיל. המעבד יאפשר יישומים רבגוניים כמו אוטומציה בתחום הכירורגיה, ניהול בטיחות ושליטה במערכות העברת הכוח ברכב. STMicroelectronics היא השותפה הראשונה של ARM שהכריזה על רישוי של המעבד עתיר הביצועים שיאפשר לה ליצור מערכות על-גבי שבב (SoCs) משולבות ביותר עבור שוק המכוניות.

ה-Cortex-R52 מציע הפרדה נשלטת חומרה של משימות התוכנה כדי להבטיח שהקוד הקריטי לבטיחות מופרד לגמרי. תכונה זו מאפשרת ניהול של החומרה על-ידי היפרוויזור של התוכנה שמפקח על הביצוע וההוצאה לפועל של משימות. ה-Cortex-R52 מאפשר הפרדה מדויקת ואמינה של התוכנה ועל-ידי כך מאפשר להקטין את כמות הקוד שחייב לעבור אישורי בטיחות, מה שעוזר להאיץ את הפיתוח כיוון שאינטגרציית התוכנה, התחזוקה והתיקוף הופכים לפעולות קלות ופשוטות יותר. בנוסף, עוזר המעבד להתמודד עם המורכבות הגדולה של התוכנה כשמקביל הוא מספק את הדטרמיניזם והחלפת ההקשרים המהירה הנחוצים למערכות זמן אמת.

הספקית המובילה של טכנולוגיות, מערכות ורכיבים מתקדמים לרכב, DENSO, תומכת בהשקה.

הזמינות של ARM Fast Models ושל Cycle Models מאפשרת לשותפות התוכנה של ARM לפתח פתרונות עבור המעבד. הם יעזרו להאיץ את זמן היציאה לשוק כיוון שמפתחות התוכנה יקבלו גישה ל-Cortex-R52 בשלב מוקדם של תהליך התכנון. ה-Cortex-R52 מציע שיפור של 35% בביצועים בהשוואה ל-Cortex-R5, שכבר נמצא בשימוש בקשת רחבה של יישומי בטיחות. המעבד החדש השיג ציון של 1.36 Automark™/MHz במבחני ההשוואה EEMBC AutoBench – הציון הגבוה ביותר בקטגוריה שלו, תוך שימוש במהדר Green Hills Compiler 2017.

תגובות סגורות