דרישות מחשוב מטעד ומשימה

דרישות מטעד ומשימה
התקני מחשוב עמידים, קשיחים ועתירי ביצועים המספקים ואף עולים על, דרישות מחשוב המטעד
עיבוד, I/O, ואחסון – מחשב מטעד נייד נדרש לכלול באופן מוטמע מאפייני מחשוב מתקדמים ועתירי ביצועים, יכולות עבודה ברשת גמישות, ו-I/O ברמת הסטנדרט הנהוגה בתחום וזאת מבלי לחרוג מדרישות הגודל, המשקל, ההספק (SWaP), ומדרישות הקירור. כל פונקציות האחסון והמערכת נדרשות להיות בעלות מסוגלות לתמוך בדרישות DoD IA ונדרשים להיות מסופקים בפלטפורמה קשיחה מבוססת-תקן עם הספק נמוך שלא מגביל את ביצועי מחשוב המטעד.
סיכול מטעני חבלה מאולתרים (מטעני IED) באמצעות מכ”ם חודר קרקע היא משימה המהווה אתגר עבור התקני מחשוב המטעד הקטנים בהם נעשה שימוש כיום. ברכבי קרב משוריינים עתידיים ביצועי העיבוד הנדרשים לגילוי מטעני IED כחלק מיישום לוחמה אלקטרונית יגדלו בעשרות מונים. כדי לשמר את היעילות, העיצוב של מחשב מטעד נייד קרקעי דורש ארכיטקטורת מחשוב בשלה, קשיחה ואמינה ביותר שתספק את הדרישות הקשורות באבטחת מידע DoD וביצועי יישום אינטנסיביים.
ברכב קרקעי מחשבי המטעד הנייד הקרקעי מהווים את מנועי העיבוד עבור רשת החיישנים והיישומים הנכללת במערכת לאיתור מטעני IED. מחשב מטעד נדרש לעבד כמעט בזמן אמת מספיק נתוני חיישן כדי לאפשר נקיטת צעדי מנע להגנה על הלוחמים.
היות ומהירויות הרכבים עולות על 25-30 קמ”ש, היכולות של מנוע מחשוב יחיד עלולות שלא להספיק. יש צורך לנצל את ההתקדמות שנעשתה בשילוב ארכיטקטורות העיבוד ®Intel ו-GPGPUלמתן מענה לגידול במהירויות הרכבים. מחשב מטעד נדרש לתמוך במהירויות רשת משופרות כדי לרשת באופן מלא את הסילום ויכולות הגיבוי בעת כשל של תת המערכת ומערכות התמיכה. בנוסף, מחשבי מטעד נדרשים להיות קשיחים, באופן שמחייב MIL-STD-810G לפרופיל זעזועים ורטט בהתאם לשיטה 514.6.
SWaP2C2 מאוזן – לרוב מחשב המטעד הנייד הקרקעי מוטמע ברכב בשלב מאוחר יותר במחזור התכנון, ובכפוף למגבלות השטח הפנוי. בחירת מחשב מטעד נייד קרקעי מתבססת על איזון בין גודלו, משקל, ביצועי ההספק שלו, הקירור והעלות (SWaP2C2), וניהול הספק חכם שמפחית את צריכת החשמל בלוח הוא הכרח בהקשר זה. התקני מחשוב מטעד קרקעיים נדרשים להיות התקנים חסכניים, תואמי תקן, ושמאפשרים איזון מוצלח של משוואת ה-SWaP2C2.

Untitled-1מוצרים עבור מחשבי משימה ניידים, החל ממחשבי לוח יחיד (SBC) ועד מערכות מוטמעות באופן מלא
רכיבי תת-מערכות הרכב האלקטרוניות לשליטה, בקרה, תקשורת, מחשבים, מודיעין, מעקב, סיור (C4ISR) ולוחמה אלקטרונית (EW), כמו גם רכיבי המערכות להפקת והפצת חשמל המוטמעים ברכבי הקרב המשוריינים של ימינו, מכונים רכיבים וטרוניים (Vetronics). מגוון תת-המערכות התומכות במשימות קרקעיות מוטמעות ונשלטות באמצעות מחשב משימה נייד קרקעי. עיצובו של מחשב משימה נייד קרקעי דורש ארכיטקטורת מחשוב בשלה, קשיחה ואמינה ביותר שתספק את הדרישות הקשורות באבטחת מידע DoD וביצועי יישום אינטנסיביים.
כמו מחשב תצוגת השליטה ובקרה הבודדת ברכב קרקעי, מחשב המשימה הנייד הקרקעי מהווה את נקודת האינטגרציה של הרשת והיישומים. התצוגה המוטמעת של מחשב המשימה שולטת בכל עיבודי הרכב, תוך שהיא מכסה רכיבים וטרוניים כגון מטעדי C4ISR ו-EW, אבחון, וניהול של צריכת החשמל. מחשב משימה נדרש לתמוך במגוון ממשקי תצוגה, כמו גם ב-Gigabit Ethernet ו-באפיק CAN, על מנת לרשת באופן מלא את הסילום והגנת הכשל של תת המערכות ומערכות התמיכה. מחשב המשימה נדרש להיות קשיח- MIL-STD-810G עם פרופיל זעזועים ורטט תואם שיטת 514.6 – ובו בזמן לקיים גם פרופיל הספק וקירור מינימלי. כמו כן הוא נדרש גם להיות מסוגל לתמוך במגוון רחב של תצוגות ויישומי שליטה ולספק קישוריות שתואמת את דרישות IA DoD.
עיבוד I/O עיבוד – מחשב משימה נייד קרקעי נדרש להציע גמישות I/O, יכולות עבודה ברשת, ודרגת עיבוד מתאימה מבלי להטיל עומס על הגודל , המשקל וההספק (SWaP) הקיימים, ועל הקירור הזמין למשימה. כדי להלום דרישות של פלטפורמה ניידת קרקעית, מחשב משימה טוב, שמונע על ידי הצורך ב-I/O ייעודי לשילוב בין פונקציות וקטרוניות, נדרש להיות גמיש וניתן להגדרה. כדי לתמוך בתכנון משימה גמיש ובתצורה גמישה יש הכרח בקיומן של יציאות USB וחריצי כרטיס זיכרון. גם כל פונקציות האחסון והמערכת נדרשות להציע את האפשרות לתמיכה בדרישות DoD IA. וכל זה נדרש להיות מסופק בפלטפורמה קשיחה, מבוססת-תקן עם עיצוב שמציע צריכת חשמל נמוכה וקירור מבוסס הולכת חום.

טבלה

מגזר ההגנה
דרישות טכנולוגיות מתוחכמות ומגוונות מהוות את סימן ההיכר של מערכות צבא מודרניות, שמציעות סיבולת, יעילות וקישוריות כמכפילי עוצמה מוכחים לרוחב כל טווח הפעולות הצבאיות ברחבי העולם. אדלינק מהווה נכס אסטרטגי עבור הקבלנים וספקי הטכנולוגיות המתחרים בזירה זו – שתומכים ביוזמות רכישה זריזות, ומספקים מענה לאתגרי תכנון צבאיים שמונעים על ידי גדילה דרמטית בנפח נתוני החיישן ובדרישות העיבוד, כמו גם על ידי ההכרח המתמשך באינטגרציה רחבה יותר במערכות מאוישות ובלתי מאוישות. תוך הסתמכות על שושלת ארוכה של עיצובים קשיחים שיוצרו לאורך תקופה של למעלה מ-25 שנים של התקדמות בעיצובים הצבאיים ושל הובלה בשוק זה, מוצרים ברמת קשיחות גבוה (Extreme Rugged) של אדלינק עומדים בתלאות המבצעים הצבאיים, תוך התאמה למוצרי הייטק ותוך שהם מציעים את גודל, משקל, הספק ועלות (SWaP-C) אופטימליים, רוחב פס רחב וביצועי עמידות מוכחים באמצעות יישומי ארכיטקטורה פתוחה מבוססי COTS.

עיצוב קשיח
(Rugged by Design)
תהליך התיכנון הקשיח של אדלינק משמעו כי כל מוצרי ה-Extreme Rugged נחשפים לבדיקות לזעזוע MIL-STD, לרטט, ולמבדקי טמפרטורה במהלך תהליך פיתוח המוצר, ולא פשוט מאושרים מחדש בדיעבד. גישה מבוססת-תכלית זו מבטיחה ביצועים, זמינות ואמינות שממוטבים לתנאים הקשים של סביבות מוטמעות חיוניות למשימה.
מבדקים מקיפים של מרווחי מתח וטמפרטורה מתקפים את מוצרי הקשיחות הקיצונית של החברה במהלך תהליך הפיתוח, כולל מבדקי זעזוע MIL-STD-810 ורטט מלאים. תהליך הפיתוח של אדלינק, שמספק את דרישות התקן ISO ו-TUV, כולל מבחן שרידות מואץ ביותר (HALT), וכל מוצרי הקשיחות הקיצונית מסופקים עם ציפוי תואם תקן.
עיצובי התקני החומרה הקשיחה של אדלינק עומדים בדרישות ה-MIL-STD במהלך תהליך הפיתוח, כולל:
• MIL-STD-461 – תקן DoD שמגדיר את הדרישות לפיקוח על מאפייני ההפרעות האלקטרומגנטיות של תת-מערכות ופרטי ציוד
• MIL-STD-810 – תקן לשיטת בדיקת DoD להנדסה סביבתית ובדיקות מעבדה
מוצרי Extreme Rugged של החברה מספקים מענה לכלל הקשת הרחבה של עקרונות האספקה התעשייתית הצבאית, כולל בקרת עדכון עיצוב, ייחוס רכיב, ותוחלת חיי אספקה שכה חיוניים לפעילות הצבאית. מעבר לכך, מוצרי הקשיחות הקיצונית של החברה מציעים יכולת קונפיגורציה וגמישות שמעניקות מענה למגוון הרחב ביותר של דרישות התכנית הצבאית. באמצעות העיצוב הקשיח, בו בזמן עם שמירה על משאבי הפיתוח וזמן ההגעה לשוק, מאפשרים לאדלינק לבצע שינויים במוצרים הקיימים או לפתח התקנים חדשים ע”פ מפרטים מוגדרים באמצעות מתודולוגיות העיצוב הקשיח המוכחות שלנו ותהליך ISO לאבטחת איכות.
הצלחה ארוכת ימים בתחום העיצוב הצבאי
המוניטין של החברה, אותו ירשה מ-Ampro Computers, מושתת על העיצוב והפיתוח של התקני מחשוב מוטמעים עתירי ביצועים לשימושים הדורשים עמידות. מטרתנו היא לפתור אתגרי עיצוב קשיח תוך שמירה על רמת היענות גבוהה לצרכי הלקוח הצבאי, ותוך שאנו מספקים ערך, ביצועים, גמישות ואורך חיים לפריסות נרחבות. בכך שאנו מספקים עיצוב וייצור מתוצרתנו שלנו – שילוב שירות רב ערך ונדיר בתעשייה שלנו – אנו ממקסמים את יכולות העיצוב הקשיח ומנצלים את עקרונות העיצוב החכם שהמשלבים הן חומרה והן תוכנה באופן שמאפשר השגת ביצועים טובים יותר, זמן הגעה לשוק קצר יותר והקטנה של רמת הסיכון ועלות הבעלות (TCO).

הובלה בעמידה בתקנים
החברה פועלת בנמרצות לפיתוח תקנים ושילובם במוצרים מובילים בשוק. באופן שמומחש היטב על ידי התמיכה המקיפה של החברה במוצרי CompactPCI ו-VPX, החברה פועלת באופן חדשני ומספקת מוצרי CompactPCI מבוססי תקן מזה למעלה מ-15 שנים.
אדלינק תומכת בטכנולוגיית COTS ובמערכות פתוחות ומציעה טכנולוגיות ופלטפורמות גמישות. מוצרי החברה, בהם ניתן להשתמש הן כריבי מערכת והן כמערכות מוכנות להפעלה, משלבות פריטי חומרה ותוכנה לכדי פלטפורמות חכמות שמאפשרות יתרון תחרותי ממשי בהיבט זמן ההגעה לשוק.

חדשנות קשיחה, ערך וביצועים
החברה נוסדה כדי לספק חדשנות, ערך ויתרון תחרותי ללקוחותינו, תוך הסתמכות על השושלת הארוכה של מוצרי העיצוב הקשיח שלנו ועל תרבות של יצירתיות לפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות מוטמעות חכמות יותר. אדלינק היא הספק המושלם עבורכם לאספקת מוצרי (Extreme Rugged) שעונים על דרישות ברמת הקשחה צבאית. סדרות המערכות, הפלטפורמות והמוצרים הנרחבות שלנו מספקות SWaP ממוטב, ניהול תרמי וערך מחיר/ביצועים בהתקני COTS ו-MOTS מבוססי תקן.

מוצרים ויכולות מוטמעים חדשניים
פלטפורמות מחשוב הקשיחות הקיצונית של אדלינק הותקנו כבר לכל אורך הקשת הרחבה של הסביבות הצבאיות התובעניות, תוך שהן תומכות ביישומים כגון שליטה ובקרה על טילים, תצוגות טקטיות בתוך הרכב למערכות תקשורת ומסופי נשק ניידים מותאמים לפריסה ניידת. מוצרי הקשיחות הקיצונית הם מוצרים רב תכליתיים ואידיאליים ליישומי הגנת כוח כגון מערכות נגד צלפים ויישומי עיבוד תמונה שמאפשרים ייצוב תמונה למשימות הפלגה וצלילה.
המוצרים והפלטפורמות הקשיחים של אדלינק מציעים גם מגוון רחב של I/O פנימי וחיצוני, אפשרויות אחסון ורשת, כולל אפיקי נתונים PCIe (דור 3) פנימיים, טכנולוגיות לריבוי תצוגות ממשקי SATA מרובים ויציאות USB ו-Gigabit Ethernet. התמיכה הטכנית של אדלינק, העומדת בכל סטנדרט בינ”ל, מבטיחה נגישות נוחה לצוות המהנדסים המיומן ביותר שלנו המספק תמיכת לקוח בתחום החומרה והתוכנה. צוות התמיכה שלנו הוסמך במומחיות ואוחז בידע רב ביחס ליישומים והחששות של הלקוחות הצבאיים שלנו.

זיו סגל, אדלינק

תגובות סגורות