חדשות היום

יבמ מרחיבה את ההשקעה בתחום האינטרנט של הדברים; משלבת בין ווטסון ובין טכנולוגיות בלוקצ’יין

יבמ תשקיע 200 מיליון דולר במרכז העולמי שהקימה במינכן ליישומי ווטסון בתחום האינטרנט של הדברים (IoT) . במקביל, חושפת החברה טכנולוגיות חדשות בתחום האינטרנט של הדברים סביב אבטחת מידע ומערכות בלוקצ’יין. יבמ מציגה גם שורת לקוחות העושים כבר שימוש כפועל בטכנולוגיות ווטסון בתחום ה- IoT, במטרה להפיק תובנות מתוך מליארדי חיישנים המשולבים במכונות, במכוניות, כלי טייס בלתי מאויישים, מערכות וציוד – לרבות כזה הפועל בבתי חולים.

במסגרת השקעה מאסיבית עליה הודיעה יבמ, בהיקף של שלושה מיליארד דולר, המיועדת להביא את יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון אל עולם האינטרנט של הדברים – מקצה עתה יבמ יותר מ- 200 מיליון דולר לפעילות המרכז במינכן. ההשקעה, אחת הגדולות ביותר בתולדות יבמ המתבצעת באירופה, נועדה לתת מענה לביקוש הגובר מכיוונם של לקוחות המחפשים אחר דרכים לשינוי מן היסוד של פעילותם ותהליכי העבודה שלהם, באמצעות שילוב בין יכולות בינה מלאכותית ובין עולם האינטרנט של הדברים. כיום, משרתת יבמ 6,000 לקוחות, מכל העולם, המשתמשים בפתרונות ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים. זאת, לעומת 4,000 לקוחות בלבד, אותם שירתה לפני שמונה חודשים.

מטה הפעילות של ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים הוא המרכז הראשון בעולם המציע ללקוחות להתנסות במעבדות ייעודיות לתחומי התעשייה בהם הם פועלים, במתכונת של מעבדה משותפת. 1,000 חוקרים, מהנדסים, מפתחים ומומחים עסקיים של יבמ פועלים במקום בניסיון לקדם חדשנות שיתופית בעולם הרכב, האלקטרוניקה, תעשיות ייצור, שירותי בריאות והשירותים הפיננסיים. פעילות משותפת זו מתמודדת עם כמה מהאתגרים הקשים ביותר בתחומי תעשייה אלה, ומיישמת תפיסות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות לבניית פתרונות אינטרנט של הדברים, פיתוח ובדיקות של מודלים עסקיים, שירותים ופתרונות.

רשימת הלקוחות החדשים של יבמ בתחום האינטרנט של הדברים כוללת בין השאר את ענק תעשיית הרכב, Schaeffler הגרמנית, אשר חתמה עם יבמ על הסכם שותפות אסטרטגית רב- שנתית, כדי להאיץ את השינוי הדיגיטלי של כלל התפעול שלה. זאת, תוך שימוש בווטסון של יבמ לניתוח נתונים המתקבלים ממיליוני חיישנים ומכשירים, על-מנת לשפר את הגמישות התפעולית, לקבל החלטות במהירות רבה יותר, ולהביא לאופטימיזציה של ביצועי הציוד.

 Aerialtronicsההולנדית, המייצרת כלי טייס בלתי מאויישים, הציגה כלים ראשונים העושים שימוש ביכולות מחשוב קוגניטיביות הזמינות באמצעות הענן של יבמ. הכלים הבלתי מאויישים האלה מסוגלים עתה לספק שירותי בדיקות איכות לארגונים במגוון רחב של תחומים – החל מניטור התנועה בכבישים, עבור לבדיקת טורבינות רוח ללא צורך בהשבתת פעילותן, בדיקות אסדות נפט ובדיקות מגדלי אנטנות סלולאריות. במקום לטפס לגבהים ולדווח על הממצאים, ניתן לעשות שימוש בכלי הטייס הזעירים, הנשלטים מן הקרקע, לצלם את הפריטים הנבדקים במצלמה בעלת הפרדה גבוהה, ולנתח את התמונות, באמצעות כלי ראייה ממוחשבת הזמינים בסביבת ווטסון של יבמ.

בית החולים האוניברסיטאי על שם תומס ג’פרסון, בפילדלפיה, משתף פעולה עם יבמ בהקמת חדרי בית חולים קוגניטיביים, הנשענים על טכנולוגיית ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים. המערכות של יבמ משפרות את חוויית החולה המאושפז, ומאפשרות להציע רמה גבוהה יותר של התאמה אישית וליווי צמוד למאושפז. מיקרופונים ורמקולים המותקנים בחדרי האשפוז מתקשרים ישירות עם מערכות ווטסון של יבמ הפועלת בסביבת ענן, ומאפשרים לחולה לשלוט בתאורה, הצללת חלונות, להציג, בדיבור רגיל, שאלות אודות המתקנים והשירותים הזמינים בבית החולים, ואף לקבל רקע אודות הרופא המטפל בהם.

IDC: יבמ אחת המובילות בתחום האינטרנט של הדברים

מעמדה המוביל של יבמ בתחום האינטרנט של הדברים זכה לאישור נוסף בדו”ח חדש של חברת הייעוץ ומחקרי השוק IDC, המתבסס על סקר בקרב 4,500 מקבלי החלטות עסקיות ב- 25 מדינות. עורכי המחקר מציינים כי “יבמ הופיעה כשחקן מרכזי כמעט בכל היבט של שוק האינטרנט של הדברים, תוך הפגנת הובלה ברורה של פלטפורמת ה- IoT שלה, פתרונות תוכנה ושילוב מערכות”.

על מנת להמשיך ולבסס את מעמד מוביל זה, מציגה יבמ שורת מערכות ומוצרים חדשים בתחום האינטרנט של הדברים.

מערכות ווטסון לאינטרנט של הדברים מקושרות באמצעות הענן של יבמ לטכנולוגיות בלוקצ’יין, מאפשרות לעסקים לשתף מידע בסביבה מאובטחת ופרטית המנוהלת בפרוטוקולי בלוקצ’יין בסביבת רשת פרטית, באופן המוזיל את העלויות ומצמצם את רמת המורכבות של ניהול עסקים ברשת.

פתרונות אבטחת מידע ושירותי אבטחה חדשים המוצעים על ידי יבמ לעולם האינטרנט של הדברים, מסייעים בזיהוי סיכונים פוטנציאליים ובהתגוננות מפניהם. פונקציות אבטחה משופרות בסביבת ווטסון יציגו חשיפות אפשריות לסיכונים בתחום האינטרנט של הדברים, יתריעו מיידית וינהלו תגובה אוטומטית לסיכונים כאלה, התפורה לסביבה המיוחדת לכל לקוח. השירות החדש יכלול גם הערכה מקיפה של סיכוני אבטחה, מודיעין אבטחה ובינת אבטחה המזהים חריגות מפעילות נורמאלית, ואנונימיזציה של מידע המבטיחה את פרטיות מידע זה,  תוך מקסום של אפשרויות השימוש בו.

ממשק שפה טבעית חדש בסביבת ווטסון מאפשר ללקוחות לעשות שימוש בפלטפורמת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים על מנצת לפתח יישומים הנשענים על דיבור בשפה טבעית, ומאפשרים ללקוח הסופי לתקשר עם מערכות בתים חכמים, מכוניות, חנויות, מלונות ומשרדים.

ספר המתכונים של יבמ לתחום האינטרנט של הדברים”, Cognitive IoT Cookbook, כולל קוד והנחיות לגבי שיטות לפתרון אתגרים בתחום האינטרנט של הדברים, תוך שימוש בממשקי תכנות היישומים של ווטסון.

תגובות סגורות