טאואר-ג’אז תייצר את חיישן התמונה המתקדם של חברת E2V במפעלי טאואר-ג’אז ביפן

טאואר-ג’אז ו-E2V מודיעות היום כי חיישן תמונה חדש ומתקדם של E2V בטכנולוגית הדור הבא של פיקסל Global Shutter שפיתחה טאואר-ג’אז, ייוצר במפעלי טאואר-ג’אז ביפן. הפיקסל המתקדם והייחודי פותח ע”י טאואר-ג’אז וטאואר-ג’אז פנסוניק סמיקונדקטור ((TPSCo ומתבסס על הניסיון המוכח וארוך השנים של שתי החברות בתחום חיישני תמונה (Image Sensors).

טכנולוגית חיישני התמונה האיכותית הקיימת ב-TPSCo, אפשרה לטאואר-ג’אז לפתח פיקסל Global Shutter הקטן בעולם, ששולב ע”י E2V בחיישנים תעשייתיים מתקדמים של הדור הבא למצלמות תעשייתיות, המשמשות למשל בבקרה בקווי ייצור בתעשיית המזון, האלקטרוניקה והרכב, כמו גם בקוראי ברקוד אוטומטיים. הפיקסל החדשני מציע ביצועים חשמליים ואופטיים אופטימאליים ומתוכנן לשרת גם את הדור הבא של חיישני התלת ממד ואפליקציות חישה מרחוק, כדוגמת שליטה במחשבים באמצעות תנועות ידיים או בתחום המתפתח במהירות של מציאות רבודה. שוק חיישני התמונה צפוי להגיע ל- 17.5 מיליארד דולר עד שנת 2020 וטכנולוגיה זו תאפשר לטאואר-ג’אז ול- E2V להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלהן.

הטכנולוגיה החדישה של טאואר-ג’אז תועבר מהפאב ביפן למגדל העמק בישראל ובכך תאפשר ייצור של חיישנים גדולים במיוחד בטכנולוגית ה-stitching הקיימת בישראל, המשמשים בעיקר עבור בקרה תעשייתית של מסכיLCD  גדולים. כמו כן תספק מקור יצור נוסף עבור מספר הלקוחות הגדל של החברה שיכול להגדיל גמישות בייצור במקרה הצורך. במגדל העמק מועסקים כיום כ- 1,400 עובדים, מתוך 4,500 עובדי טאואר ג’אז ברחבי העולם.

פרנסואה טורט, נשיא הדמיה מקצועית ב-E2V אמר “שיתוף הפעולה המוצלח עם טאואר-ג’אז מתקיים כבר למעלה מ-10 שנים. אנחנו גאים להוביל יחד איתם ועם TPSCo את פתרון חיישן התמונה החדשני לשוק. בתעשייה שמתקדמת ומשתנה במהירות, זמינות הטכנולוגיה החדשה ופורצת הדרך היא אבן דרך מאוד משמעותית במענה שאנו מספקים ללקוחותינו בהווה ובעתיד.”

ד”ר אבי שטרום, סמנכ”ל בכיר ומנהל כללי של היחידה העסקית CIS בטאואר-ג’אז אמר, “אנחנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה עם E2V ועל ייצור החיישן הראשון בעולם עם הפיקסל הקטן בעולם לשימושי Global Shutter בגודל 2.8 מיקרון. E2V הם שותף נאמן ונפלא עבור טאואר-ג’אז. היכולות המעולות של e2v בתכנון חיישני CMOS, מאפשרות לשתי החברות להרחיב את נתח השוק בתחום החדשני והתובעני הזה.”

בתמונה: ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאוור ישראל

תגובות סגורות