אחרי 33 שנים באינטל: המנכ”לית מקסין פסברג פורשת; יניב גרטי יחליף אותה

מקסין פסברג, מנכ”לית אינטל ישראל וסגנית נשיא באינטל העולמית, הודיעה היום (ג’) כי החליטה לסיים את תפקידה, ולפרוש לאחר 33 שנות עבודה בחברה. יניב גרטי, סגן נשיא באינטל העולמית ומנהל קבוצת תקשורת אלחוטית וחיבוריות באינטל מונה למחליפה. “זה היה מסע מדהים, מרתק ומרגש ואני מסיימת אותו בתחושת סיפוק וגאווה”, נפרדה פסברג.

“הדבר הכי חשוב שלמדתי ב-33 שנים באינטל הוא שאין גבול ליכולת האנושית”, הוסיפה המנכ”לית המיתולוגית של חברת ההייטק הגדולה בישראל. “הוכחנו באינטל פעם אחר פעם שאין אתגר שלא ניתן לפיצוח, שאין מכשול גבוה מדי. אני עוזבת חברה מדהימה, עם אנשים מדהימים, שנמצאת בחוד החנית של הטכנולוגיה, התעשייה והעשייה החברתית-קהילתית בישראל. אני מעבירה את השרביט באמון מלא ליניב גרטי”.

פסברג החלה את הקריירה הארוכה שלה באינטל אלקטרוניקה בירושלים (Fab8) בשנת 1983, כמהנדסת ליתוגרפיות. בשנת 1995 היא הצטרפה לצוות הסטארט-אפ שהקים את מפעל הייצור בקריית גת וניהלה את חטיבת ההנדסה. משנת 2000 עד 2004 ניהלה פסברג את המפעל בקריית גת וב-2006 מונתה למנהלת המפעל החדש של אינטל בעיר (Fab28). ביוני 2007 היא מונתה למנכ”לית אינטל ישראל.

לאורך השנים רשמה פסברג הישגים מקצועיים רבים וסייעה להציב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות  עם תעשייה מתקדמת. תחת הנהגתה אינטל התבססה כגורם משמעותי ביותר בכלכלה הישראלית וצמחה לחברה שמעסיקה כעשרת אלפים עובדים, בארבעה מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור ברחבי הארץ. אחד ממנועי צמיחת החברה היא המפעל בקריית גת, שבימים אלה נמצא בשלבי הסיום של הליך שדרוג, בהשקעה חסרת תקדים של ששה מיליארד דולרים, בסופו הוא צפוי לייצר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר מסוגה.

לצד המובילות הטכנולוגית, המנכ”לית הפורשת ראתה חשיבות גדולה בתרומה לכלכלה ולחברה הישראלית ולקשר הדוק של אינטל עם הקהילות הסובבות אותה. כיום, 40% מעובדי אינטל מתנדבים בפעילויות שונות. אינטל גם תורמת עשרות מיליוני שקלים כל שנה למטרות חינוכיות ואקדמיות שונות. פסברג הובילה חזון ארוך טווח ועקבי לקידום המצוינות בחינוך ובהשכלה האקדמית בישראל, מתוך הבנה שההשכלה היא המפתח לצמיחה בישראל, הן ברמה הלאומית והן ברמה האישית של כל אדם.

כמנכ”לית הובילה פסברג תרבות של גיוון תעסוקתי והעצמת מגזרים שונים, כגון נשים, חרדים, ערבים, ועוד. בתקופתה זינק מספר גיוס הנשים לחברה ושיעור הנשים בקרב ההנהלה. פסברג עצמה שימשה כמודל לחיקוי וכמנטורית לנשים רבות שביקשו לפתח קריירה בהייטק.

פסברג זכתה לפרסים ועיטורים רבים. ביוני 2009 היא הצטרפה להיכל התהילה של WITI , הארגון הבין-לאומי לנשים בטכנולוגיה. בשנת 2011 זכתה בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים ובפרס רמנסיאנו לכלכלה לשנת 2012. בשנת 2014 נבחרה מקסין כאחת מ-14 מדליקות המשואות ביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל, מעמד אותו הגדירה כרגע השיא בחייה המקצועיים.

גרטי יחל רשמית את תפקידו כמנכ”ל אינטל ישראל ב-15 לינואר 2017, ופסברג תישאר לתמוך בהעברת מושכות הניהול לגרטי עד סוף מרץ 2017.

 

המנכ”ל הבא של אינטל ישראל: יניב גרטי

Studio_ShaikEitan_6521w (914x1280)

יניב גרטי צילום: סטודיו שייקה איתן

יניב גרטי, סגן נשיא ומנהל כללי של פתרונות תקשורת אלחוטית וחיבוריות באינטל העולמית, הוא המנכ”ל החדש של אינטל ישראל. “אני גאה מאוד לעמוד בראש חברת ההייטק הגדולה והמובילה בישראל”, אמר גרטי לרגל כניסתו לתפקיד.

“אינטל ניצבת כיום בחזית הטכנולוגיה בתחומים רבים ומגוונים”, הוסיף גרטי. “אנחנו חברה שמייצרת מגמות טכנולוגיות וקובעת סטנדרטים חדשים. הפעילות בישראל הייתה תמיד נדבך מרכזי מפעילותה של אינטל העולמית ואני אדאג שהיא תוסיף להיות כך עוד שנים רבות. אני רוצה להודות למקסין על עשרות שנים של עשייה מאתגרת ועל הובלת החברה להישגים בלתי רגילים בכל התחומים”.

גרטי החל את דרכו באינטל בשנת 2004, לאחר ששימש כסגן נשיא של חברת אנוורה (Envara), שפיתחה פתרונות שבבים עבור שוק רשתות התקשורת המקומיות האלחוטיות ונרכשה על ידי אינטל באותה שנה.

לאורך השנים הוא התקדם בחברה וניהל קבוצות משמעותיות של עובדים בחטיבת התקשורת והמובייל. בתפקידו הקודם שימש כדירקטור של קבוצת Wi-Fi ופתרונות חיבוריות. בתפקידו הנוכחי, כסגן נשיא ומנהל כללי העולמי של קבוצת התקשורת והחיבוריות, אחראי גרטי לשילוב מגוון פתרונות תקשורת במוצרי אינטל. קבוצת פתרונות התקשורת אותה מוביל גרטי מהווה חלק נכבד מפעילות אינטל בישראל, באתרי הפיתוח בחיפה, פתח תקווה וירושלים. גרטי ימשיך בתפקידו הנוכחי לצד מינויו החדש כמנכ”ל אינטל ישראל ויוביל את המגעים עם ממשלת ישראל להמשך שיתוף פעולה מוצלח ופורה.

סטייסי סמית, סגן נשיא בכיר ומנהל הייצור, האופרציה והמכירות של אינטל העולמית, אמר “אני מודה למקסין על הותרת מורשת מפוארת, ואני מברך את יניב גרטי על תפקידו החדש כמנכ”ל אינטל ישראל”.

בתמונה: מקסין פסברג

צילום: ששון תירם

תגובות סגורות