פתרון התכנון המושלם של מחבר EMC

האמת, שמחברים עם סינון הפרעות יכולים להיות צרה לא קטנה. איש לא מתכנן מערכת סביב מחבר, וכך, לעתים קרובות, עד שמתייחסים לתאימות אלקטרו מגנטית מסתבר שיש מעט מאוד מקום עבור מחברי סינון מסורתיים מגושמים. בעיה נוספת שעולה היא גמישות התכנון: להשגת הגנה מספיקה מפני הפרעות יכול להידרש לא פעם פיתוח מלא של המערכת, לפני שאפשר יהיה להעריך במדויק את הבעיה, ולכל שינוי של הרגע האחרון במערכת עלולה להידרש חשיבה חדשה לגמרי. זמן רב יכול לחלוף עד אשר יגיעו מערכי מסננים קרמיים שהוכנסו אל תוך כיפות מחברים במיוחד, מפני שאלו הם חלקים בהתאמה אישית. כיפות מחברים אלו יקרות וגם שבירות. וגרוע מכך, קשה לבצע בהם שינויי התאמה מפני שלהוספת סינון הפרעות יש צורך כמעט תמיד בגוף מחבר חדש שלם – בהנחה שיש מספיק מקום להתקנת מחבר ארוך יותר.

פתרון גאוני חדש הותאם כדי להגביל את קיומם של מחברי סינון “מסורבלים” מגושמים ויקרים רק למוזיאון האימה של התעשייה האלקטרונית, שעה ש– חברה בת 20 שנה שבסיסה ב- ארה”ב – המציאה טכנולוגיה חדשה להתאמה פשוטה של מחברי סינון שניתן לקבל אותם תוך פחות משבוע, ואפשר להתקין אותם במחברים קיימים באופן פשוט למדי, אפילו בשטח, והיא מספקת בכך פתרון יעיל לתאימות שישרוד את ההתעללות של תנאי הסביבה הקיצוניים. בטכנולוגיה זו אפשר להשתמש גם כדי לספק דיכוי נחשולי מתח.
הטכנולוגיה של של משתמשת ברכיבי מסננים – נגדים וקבלים – מוטבעים בתותב גומי סיליקון שמתאים לגודל, לצורה ולתצורה של פיני המחבר, שבו צריך להוסיף את הסינון. משתמשים יגדירו אילו מרכיבים של מסנן נדרשים לכל פין, אם בכלל. על מנת להבטיח את שלמות החיבור, כל החיווט החיצוני והפנימי מצופה במלואו בשכבת זהב בעובי 50-7 מיקרונים על שכבת ניקל. הכנסת התותבים אל תוך גופי מחברים סטנדרטיים מתבצעת בקלות ובמהירות, מבלי שיהיה צורך בכלים מיוחדים או בהלחמות מיוחדות, כשהם יוצרים מסנן יעיל ואיטום מפני תנאי הסביבה.
הגוף האלסטומרי הייחודי של טכנולוגית ומערכת חיבורי הביניים שלה, שניתנת להתאמה, משככים פגיעות, מבודדים ומגינים על הרכיבים החשמליים הבדידים. כך מתאפשר למכלול כולו לשנות צורה בתגובה לכוחות חיצוניים, מבלי לסכן את הסינון או השלמות החשמלית והמכנית של המערכת. גוף הסיליקון משמש ציפוי אחיד ובידוד חשמלי עבור רכיבים שמושקעים בתוכו, וכוחות לחיצה טבעיים מנוצלים על מנת ליצור מגעים חשמליים לשימוש חוזר, שיכולים לעמוד בהתעללות קיצונית (חוסר יישור קיצוני, רעידות, גודלי פינים שגויים). וחשוב ביותר, טכנולוגיית יוצרת גם איטום מפני תנאי הסביבה.
מאחר שההתקנים בטכנולוגיית לא משתמשים במעגל מודפס או במבנה של מערך קרמי שטוח, הם מציעים יתרונות רבים בהשוואה למסנני מסורתיים. אין צורך לשנות את כיפת גוף המחבר, הם לא יוצרים כיסי אוויר ולא מקלקלים את האטמים הקיימים לתנאי הסביבה. מבנה תלת ממדי, שלא כמו פתרונות מעגלים מודפסים דו ממדיים, לא מסתכנים בהפרה של תקנים צבאיים ישימים לגבי מרווח, ציפוי אחיד, גודל רפידה וכו’. רכיבים וחיווט מוטבעים במלואם בסיליקון מגן, וכך, למשל, הקבלים לא יכולים לבלוט החוצה והם לא ייפגעו או ייסדקו במהלך ההרכבה או השימוש. מבנה הסיליקון גם עומד בטווחי טמפרטורה קשים ובחשיפה להשפעות מזיקות רבות כגון אוזון, חומרים כימיים, התיישנות וקרינה אולטרה סגולה. בנוסף, אין מגעי מתכת קפיציים (BeCu) שמתקלקלים או הופכים להיות שבירים כתוצאה ממאמצי יתר במהלך ההתקנה – מגעי מתאימים למצבים חמורים של חוסר יישור ואי התאמה ללא הפסדים או פגיעה ביצועים. ולבסוף, התקני בדרך כלל קלים יותר במשקלם ממעגלים מודפסים או ממערכים.
את התותבים להפרעות בטכנולוגיית אפשר לייצר בהתאמה אישית, תוך ימים ספורים (שבעה ימים), והם מתאימים למבחר תבניות רחב של מחברי אמינות גבוהה, לרבות אלו שלפי התקנים MIL-C-38999, MIL-C-26482, MIL-C-5015, MIL-C-83723, ARINC, Euro fighter, Lemo, Centronix, MDM, D-subminiature, Micro D-subminiature ו-DIN. אפשר בקלות להתקין צורות מחברים מותאמים אישית כסוגים סטנדרטיים. ניתן לכלול את כל הסוגים של חלקי סינון – אפשר לכלול גם את דיודות MOV ודיודות אחרות לדיכוי מתחי מעבר (TVS) בתוך תותבי הסיליקון, ולהציע בכך הגנה מפני נחשולים ומפני הפרעות EMI.
את התותבים החדשים לסינון הפרעות EMI בטכנולוגיית אפשר לקבל תוך זמן אספקה קצר מהמפיץ Astute Electronics, ספק מוביל לרכיבים אלקטרוניים ולשירותי ערך מוסף. הם מתאימים לטווח רחב של יישומים, לרבות יישומים בתחום הצבאי ובתחום התעופה.

Gary Evans, Astute Electronics

תגובות סגורות