חדשות היום

IBM מכניסה שחקן חיזוק חכם במיוחד למלחמה בסייבר

משיקה תוכנית בטא גלובלית עבור מערכת ווטסון לאבטחת מידע

IBM משיקה תוכנית בטא כלל-עולמית להגנת סייבר באמצעות שירות המחשוב הקוגניטיבי שלה, ווטסון. 40 גופים בינלאומיים בתחומי הפיננסים, המחקר, תעשיית התרופות, הרכב, האקדמיה ומגזרים נוספים, יהיו לנסיינים הראשונים של היכולות היחודיות לווטסון בהגנה מפני פשיעת סייבר.

לדברי אלון בילורובסקי, מנהל קבוצת פתרונות Security בחטיבת התוכנה של IBM בישראל: “האתגרים ההולכים וגדלים בעולם אבטחת המידע דורשים סוג חדש של כלים חכמים שיאפשרו לזהות איומים ולתעדף את הטיפול בהם. בהיעדר כלים כאלה, גדל העומס על מומחי האבטחה, המתמודדים עם איומים רבים יותר ועם הצורך לאבחן תופעות חריגות בכמויות גדולות מאי-פעם”. מערכת ווטסון לאבטחת סייבר , ובשמה הרשמי IBM Watson for Cybersecurity, עושה שימוש בטכנולוגיות חכמות, דוגמת למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית – המסייעות למומחי האבטחה לקבל החלטות טובות יותר ומהירות יותר, על בסיס כמויות גדולות במיוחד של נתונים: מאמרים מקצועיים, בלוגים, לוגים הנרשמים ברחבי הארגון, איומים המתגלים ברשת וכן הלאה.

מחקר עדכני של “מכון IBM לערך עסקי” מעלה כי כמעט 60% מאנשי האבטחה מאמינים כי יכולות קוגניטיביות ההולכות ומתפתחות כיום תמלאנה תפקיד קריטי בהתמודדות עם הגאות באיומים ובמלחמה בפושעי הסייבר.

ד”ר ירון וולפסטל, ראש המרכז למצויינות סייבר של IBM באונ’ בן גוריון, אומר כי : “לקוחות נמצאים כיום בשלבים מוקדמים של יישום טכנולוגיות אבטחה קוגניטיבית. המחקר של IBM צופה כי קצב האימוץ של טכנולוגיות אלה יגדל פי שלושה בשלוש השנים הקרובות, כאשר כלים דוגמת ווטסון לאבטחת סייבר יגיעו לבשלות מלאה וייפרסו במרכזי פעילות האבטחה בארגונים. כיום, רק שבעה אחוזים מאנשי המקצוע בתחום האבטחה מדווחים כי הם משתמשים בפתרונות קוגניטיביים”.

מערכת ווטסון לאבטחת סייבר נשענת על הטכנולוגיה הקוגניטיבית של IBM, שעברה הדרכה המאפשרת לה להבין את השפה הייחודית הרווחת בעולם האבטחה. באמצעות יישום טכנולוגיות מתקדמות דוגמת למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית, מסוגל ווטסון לסייע לאנליסטים בתחום האבטחה לקבל החלטות טובות יותר על בסיס מידע מובנה, כמו גם על בסיס כמויות עתק של נתונים בפורמט בלתי-מובנה, שהיו עד כה בבחינת חור שחור מבחינת גופי האבטחה הארגוניים.

שורת חברות מובילות הנמנות עם רשימת Fortune 500 וארגונים בתחומי תעשייה דוגמת עולם הפיננסים, הנסיעות, האנרגיה, הרכב וההשכלה – עובדים כבר בסביבת מערכת ווטסון לאבטחת סייבר, ומסייעים בשיפור יכולות הכנת הסייבר של המערכת הקוגניטיבית הזאת.

לקוחות הבטא, המשתתפים בתוכנית החדשה של IBM, ממנפים את היכולות הייחודיות של ווטסון במסגרת סביבת האבטחה הקיימת שלהם – על מנת להציג את מידע האבטחה בהקשרים נוספים, ולאפשר שימושים חדשים במידע הזה. כך למשל, מאפשרת המערכת לקבוע האם “מתקפת אבטחה” מסויימת קשורה לקוד זדוני מוכר או למהלך מאורגן של פשיעה מקוונת – ולהציע מידע אודות הקוד הזדוני הזה, נקודות התורפה בהן הוא מתמקד והיקף האיום.

לצד הרחבת יכולותיה של מערכת ווטסון לאבטחת סייבר, ממשיכה IBM לקדם שימוש ביכולות אנליטיות וקוגניטיביות גם בתחומים אחרים של סל מוצרי האבטחה שלה. לדוגמא, מיישמת IBM כלי ניתוח אנליטי של דפוסי התנהלות והתנהגות משתמשים – עובדים, קבלנים ושותפים עסקיים על מנת לזהות בעזרת מערכת QRadar מקרים בהם עומדת אמינות הפעילות הזאת בספק. טכנולוגיות אחרות המוגנות בפטנט, אשר חלקן פותחו במרכזי המו”פ של IBM בישראל, מנתחות את אופן האינטראקציה אותה מנהל המשתמש עם אתרים בנקאיים, ובונות מודלים של פעילות ומחוות משתמש המשתפרים לאורך זמן, ומסייעים באימות הזיהוי של המשתמש הזה. מינוף טכנולוגיות בתחום למידת המכונה, מאפשר ללקוחות לזהות מהר יותר נקודות תורפה באפליקציות אותן הם מפתחים ומפעילים, בעזרת מערכת אבטחת אפליקציות בענן של IBM. מערכת IBM Security Guardium של IBM מציעה בין השאר תמונה תלת מימדית אחודה של מכלול סביבת האבטחה – המסייעת לצוותי האבטחה הארגונית בזיהוי ובהתראה אודות פעילות חשודה.

בשנתיים האחרונות גייסה IBM כ- 2,000 מומחי אבטחה חדשים, בכל העולם – ובכללם חוקרים מובילים בתחום, מפתחים ויועצים. IBM מפעילה כיום את אחד ממערכי המחקר הפיתוח ואספקת השירותים הגדולים בעולם בתחום האבטחה. החברה מחזיקה ב- 3,000 פטנטים רשומים בתחום האבטחה. מדי יום, מנטרות מערכות האבטחה של IBM יותר מ- 35 מיליארד אירועי אבטחה, ביותר מ- 130 מדינות סביב העולם.

תגובות סגורות