חדשות היום

התכנית הלאומית להגדלת כוח אדם מיומן להיי-טק אושרה בישיבת הממשלה האחרונה

יעל מיטלמן מנכ”לית היי סנטר וונצ’רס מחיפה, בירכה על אישור התכנית הלאומית להגדלת כוח אדם מיומן להיי-טק שאושרה בישיבת הממשלה האחרונה, וציינה כי “המדובר בצעד חשוב שיסייע לשמר את ישראל בראש צמרת ההיי-טק העולמית ולהצמיח חברות הזנק מקומיות המושתתות על טכנולוגיות מתקדמות”. לדבריה, “כמי שמובילה מזה מספר שנים חברה חיפאית שמטרתה קידום חברות טכנולוגיות צעירות המעוניינות להשתקע בעיר, אני עדה כל העת למחסור בכוח אדם מיומן ואיכותי אל מול ביקוש הולך וגדל מצד התעשייה. מטרת התכנית שהוצגה, להסיר חסמים ולאפשר למנוע הצמיחה לנוע קדימה באופן שיאפשר לנו להמשיך ולהוות אומת סטארטאפ שזוכה לתשומת לב ולהערכה בינלאומית ומהווה קטר משמעותי בכלכלת העיר והמדינה”.

מיטלמן התייחסה גם לכוונת הממשלה לעודד הגעת עובדי היי-טק מחו”ל, וגרסה כי “כאן בחיפה פועלים כמה ממוסדות הלימוד האקדמיים הבולטים, כגון מוסד הטכניון, ואנו רואים בסטודנטים ובצעירים הללו כיעד אסטרטגי. זאת ועוד, אנו מאמינים שהתוכנית שפרסמה הממשלה לפני מספר שבועות לחיזוק ולביסוס מעמדה של חיפה כמוקד תעשייה עתירת ידע, ומימושה בהתיחס ליתרונות היחסיים של חיפה בתחום האקדמיה, מוסדות הציבור ופעילות המגזר העסקי המתקיימת בעיר, מציבה את העיר במקום מצויין להשתלב בתוכניות לקידום ועידוד כ”א בהיי-טק”. כמו כן הוסיפה מיטלמן כי “אין לשכוח את הפוטנציאל הגלום בקידום אוכלוסיית הנשים, החרדים והחברה הערבית שמהווים מאגר משאבי אנוש איכותי שחייבים למצוא את הדרך על-מנת לשלבו ולהטמיעו בתעשיית ההיי-טק”.

עוד ציינה מיטלמן, כי “בצד ההשקעה בהסללת צעירים ואוכלוסיות נוספות להיי-טק, יש לתת מענה לחינוך ליזמות ולהעניק מעטפת תשתיות, תמיכה ומימון. היי סנטר וונצ’רס, חברת בת של החברה הכלכלית לחיפה,  מעמידה לרשות היזמים המגיעים אליה מנטורינג וליווי מקצועי ממרחבי עבודה, משרדים גמישים להיקפים משתנים של משאבי אנוש וכן כלל התשתיות העסקיות כגון הנחיה ומנטורינג מקצועיים מבוססים על ניסיון עתיר שנים, והכרות עמוקה עם קובעי הדעה המובילים בהיי-טק הישראלי. בצד אלו, מציעה החברה גם מסלולי השקעה מגוונים בהתאם לשלבי התפתחות החברה הממוקדים בחברות מתחילות בראשית דרכן ועד לשלב הVC “.

בתמונה: על מיטלמן מנכ”לית היי סנטר וונצ’רס (קרדיט: יח”צ)

תגובות סגורות