יבמ תחלק פרסים בסך 5 מיליון דולר למפתחי יישומים בתחום הבינה המלאכותית

IBM מכריזה על תחרות נושאת פרסים בשווי 5 מיליון דולר, לפתרון בעיות ואתגרים בעזרת בינה מלאכותית. תחרות Watson AI XPRIZE של IBM קוראת לצוותים לשתף פעולה עם טכנולוגיות בינה מלאכותית במטרה לאסוף מידע, לנתח אותו ולהתמודד עם האתגרים הגדולים בעולם, על ידי פיתוח יישומים מתקדמים וניתנים להרחבה ולמדרוג, במגוון רחב של תחומים. הפתרונות המתמודדים בתחרות צריכים לתרום להעשרת מגוון הכלים ומאגרי הנתונים הזמינים לשימושים חדשניים, בכל מקום. התחרות נועדה גם להרחיב את ההבנה ולהאיץ את אימוץ טכנולוגיות הבינה המלאכותית, ופריצות הדרך המובטחות בעזרתה.

אחת משופטות התחרות היא ד”ר איה סופר, דירקטורית מחשוב קוגניטיבי ב- IBM העולמית. לדבריה: ” אנו מאמינים כי בינה מלאכותית תהיה הטכנולוגיה החשובה ביותר כבר בעתיד הקרוב. למדענים, חוקרים ומפתחים בתחום צפויות עשרות שנים של חדשנות. אנו ניצבים בפני הזדמנות עצומה לקדם את העבודה המתבצעת על ידי המוחות המבריקים ביותר בקהילת אנשי הבינה המלאכותית – על מנת לפתור אתגרים עולמיים משמעותיים. מטרת הפרס והתחרות היא לעודד הקמה ועבודה של קבוצות מוחות חדשניים – תוך עבודה במסגרת קהילת TED, המאפשרת להתניע את התהליכים האלה”.

מדי שנה, מעתה ועד 2020, יוזמנו צוותים המשתתפים באירועי TED  להציג הזדמנויות להתקדם לשלב הבא של התחרות – בעזרת כלי בינה מלאכותית. שלושה צוותים שיעלו לגמר, יתייצבו על במת כנס TED 2020, ויציגו הרצאות בפורמט המקובל בכנסים האלה – תוך הדגמת הישגי הכלים אותם פיתחו. לאורך הדרך, יתחרו הצוותים גם על שני פרסי ביניים.

הפרס הראשון בתחרות עומד על 3,000,000 דולר. הפרס השני יעמוד על 1,000,000, והשלישי על 500,000 דולר – והם יחולקו כולם בתום התחרות, בשנת 2020.  בנוסף, יחולקו במהלך 2017 ו- 2018 שני פרסי ביניים בגין הישגים מיוחדים, בשווי כולל של 500,000 דולר. מדי סוף שנה במהלך התחרות, יתמודדו הצוותים המשתתפים זה מול זה במסגרת כנס “עולמו של ווטסון”, אותו עורכת IBM.

ב- IBM מסבירים כי לנוכח ההתקדמות במחקר בתחום הבינה המלאכותית, הגיע עתה הזמן להתמקד לא רק בשיפור יכולות הבינה המלאכותית – אלא גם בהפקת מירב התועלת החברתית ממנה. הדמוקרטיזציה של הטכנולוגיה מאפשרת עתה לבינה מלאכותית ולמחשוב קוניטיבי לעמוד בהישג ידם של מפתחים חדשנים בכל מקום.  מסגרת פרסי הבינה המלאכותית של IBM בתחרות Watson AI XPRIZE מספקת פלטפורמה בין-תחומית למומחים במגוון דיסצפלינות מדעיות וטכנולוגיות, מפתחים ויזמים חדשנים – סביבה ניתן לשתף פעולה לקידום הטכנולוגיה הזאת לגבהים חדשים. ניתן להירשם לתחרות עד 19.1

בתמונה:  ד”ר איה סופר, דירקטורית מחשוב קוגניטיבי ב- IBM העולמית .

קרדיט צילום: מירי דוידוביץ’.

תגובות סגורות