ראדא קיבלה הזמנה למכ”מים עבור מערכת לייזר עתיר אנרגיה (HEL) ליירוט רקטות ופצמ”רים מלקוח מהמזרח הרחוק

– חברת ראדא תעשיות אלקטרוניקה (נאסד”ק: RADA), הודיעה היום על קבלת הזמנה למערכת מכ”מ RPS-42 המבוססת על פלטפורמת המכ”מ הרב-משימתית MHR  שלה. המכ”מ  ישולב על ידי לקוח משמעותי מהמזרח הרחוק בתכנית פיתוח וניסויים של מערכת נשק טקטית קרקעית המבוססת על לייזר עתיר אנרגיה (HEL).

מערכות HEL קרקעיות טקטיות נתפשות כיום כנשק העתידי. זאת, בשל יכולתן ליצור אפקטים מדויקים ותואמים כנגד מספר מטרות. למערכות אלה כושר תגובה “במהירות האור” וחימוש פוטנציאלי אינסופי. יכולות מהפכניות אלה מאפשרות להן לתמוך במגוון רחב של משימות, וליצור מהפכה בטכנולוגיה הצבאית. בנוסף, מערכות אלה מתאפיינות בעלות פר-ירי הנמוכה מהותית מעלותו של חימוש קינטי נפוץ, אשר לה פוטנציאל לשנות את ‘כלכלת המלחמה’. נשק מסוג זה ישמש בד”כ כנגד איומים טקטיים זולים וקצרי טווח, הפוגעים בכח המתמרן, כגון רקטות, פגזי מרגמה (C-RAM mission) , וכלי טיס בלתי מאוישים (C-UAV mission).

דב סלע, מנכ”ל ראדא, אמר: “פיתחנו את ה-MHR כדי לתת מענה לדרישות הגבוהות ביותר של פתרונות קרקעיים טקטיים להגנת כוחות. שוק ה-HEL הולך וצובר הכרה כנשק של יום המחר, ואנו שמחים מאד להיות שותפים במספר הולך וגדל של תכניות פיתוח מסוג זה. בעולם המערבי ישנן כעת כ-10 תכניות פיתוח למערכות HEL. אנו כעת שותפים בארבע מהן, ונמצאים במגעים מתקדמים עם ארבעה אינטגרטורים נוספים במזרח הרחוק, אירופה וארה”ב”.

מכ”מ ה-MHR משולב כעת בתכנית GBAD HEL של הצי אמריקאי, בתכנית Athena HEL של לוקהיד מרטין, ובתכניות HEL-MD ו- Silent Strike של בואינג. הזמנה זו הינה הרביעית למכ”מ MHR למערכות HEL, וממחישה שוב את תאימותו ואת הפוטנציאל הרב הגלום ב-MHR עבור מערכות HEL.  

פלטפורמת MHR של ראדא פותחה במטרה לתת מענה לצרכי ההגנה של כוחות בתנועה.

זהו מכ”מ מתקדם מבוסס תוכנה, הפועל בתחום S ובשיטת Pulse-Doppler , ובעל סריקה אלקטרונית אקטיבית. למערכת המכ”מ יכולות סריקה מתוחכמות ועיבוד אותות מתקדם, רב משימתיות, ויחס ביצועים לעלות גבוה מאד. זוהי מערכת קומפקטית וניידת הפועלת תוך כדי תנועה, ויכולה לאתר איומים טקטיים – תכונות ההופכות אותה לבחירה האידיאלית עבור מכ”מ העקיבה למערכות ה-HEL ההולכות ותופסות תאוצה.

תגובות סגורות