חדשות היום

שיא עולמי חדש: IBM רשמה ב- 2016 יותר מ- 8,000 פטנטים; חוקרים מישראל רשמו כ- 300 פטנטים

IBM שברה את שיא רישום הפטנטים בארה”ב, כאשר הצליחה לרשום ב- 2016 8,088 פטנטים חדשים. זו השנה ה- 24 ברציפות, בה עומדת IBM במקום הראשון ברישום פטנטים. רשימת הפטנטים של IBM כוללת מגוון רחב של המצאות בתחומי הבינה המלאכותית והמחשוב הקוגניטיבי, מערכות בריאות קוגניטיביות, טכנולוגיות ענן מחשוב, אבטחת סייבר ותחומים אחרים בהם ממקדת החברה את מיזמי הצמיחה האסטרטגית שלה.

חוקרים וממציאים ישראלים ב- IBM, ובכללם כאלה הפועלים במעבדות המחקר ובמרכזי הפיתוח של החברה בישראל, רשמו בשנה החולפת בממוצע 23 פטנטים מדי חודש – תוך שהם מסייעים לIBM- להפוך לחברה הראשונה אי-פעם החוצה את רף 8,000 הפטנטים החדשים בשנה אחת. החוקרים, המהנדסים והמעצבים ב- IBM כולה, רשמו יותר מ- 2,000 פטנטים בגין המצאות הקשורות לתחום הבינה המלאכותית, מחשוב קוגניטיבי וענן מחשוב.

לדברי עו”ד סוזן ארז, היועצת המשפטית לתחום הקניין הרוחני ב- IBM ישראל, “IBM משקיעה בהתמדה ולאורך שנים במו”פ בתחומי הבינה המלאכותית וענן המחשוב. ההמצאות האלה סוללות נתיב לפריצות דרך, צמיחה והובלה בשוק העולמי. חוקרים ישראלים רשמו בשנת 2016 285 פטנטים, המרחיבים את היכולות והידע של החברה בתחומי הסייבר והקוגניטיב.”

מספר הפטנטים אותם רשמו ישראלים מקביל לזה שנרשמו על ידי חוקרים יפאנים ובריטים.

עם פרסום ההודעה בארה”ב המסכמת את הישגי IBM בתחום הפטנטים, אמרה ג’יני רומטי, יו”ר IBM, נשיאת החברה והמנכ”לית, כי “הובלה כלל-עולמית ברישום פטנטים לאורך 24 שנים ברציפות אינה עניין מקרי. אין מתחרים למחוייבות של IBM לחדשנות ולמאמצי מו”פ – המשתקפת בשיא אותו רשמה החברה ב- 2016. אנו גאים בממציאים שלנו ובתרומה הייחודית שלהם בתחומי המדע והטכנולוגיה – התורמת לקדמה בעולם העסקי ובחברה בכלל, ופותחת עידן חדש של עסקים קוגניטיביים”.

רשימת עשר החברות המובילות ברישום פטנטים בארה”ב כוללת את IBM עם 8,088 פטנטים חדשים, ואחריה סמסונג (5,518), קנון (3,665), קוולאקום (2,897), גוגל (2,895), אינטל (2,784), מיקרוסופט (2,398), טאיוואן סמיקונדקטור (2,288) וסוני (2,181).

מאחורי הפטנטים של IBM, ניצבים יותר מ- 8,500 ממציאים ב- 47 מדינות. .

זיהוי ביומטרי בבאר שבע, מציאות רבודה בחיפה

מרכז המצויינות של IBM בתחום הסייבר הפועל בבאר שבע הגיש שלוש בקשות לפטנט, ובכללן אחת המתייחסת ל“אימות ביומטרי מתמשך של זהות משתמש באמצעות אביזר הצבעה”, ומציעה פתרון לבעיית גניבת זהויות משתמשים והונאות הנשענות עליה.

מעבדת המחקר בחיפה הגישה יותר משלושים בקשות לפטנטים בתחום המחשוב הקוגניטיבי, ובכללן “זיהוי אובייקטים באמצעות תצורה תלת-מימדית”, העוסק בשימוש בכלי מציאות רבודה בביצוע משימות תחזוקה ותיקונים בסביבה תעשייתית מורכבת.

מעבדת המחקר של IBM בחיפה חתמה גם על הסכם עם חברת טבע, לשימוש בטכנולוגיית ניתוח המידע הרפואי של IBM לזיהוי שימושים חדשים בתרופות קיימות, והגישה לאישור פטנט ל”שיטה לפיענוח ויזואלי של צילומים רדיולוגיים מתוך המידע הקליני של חולים” העוסק בתחום הניתוח האנליטי של מידע רפואי.

למידע נוסף: http://www.research.ibm.com/patents/#featured-patents

תגובות סגורות