חדשות היום

אינטל משיקה את מודם דור 5 הראשון מתוצרתה במהירות של מעל 1 גיגה-ביט לשניה

ימים ספורים לפני תערוכת ברצלונה מודיעה אינטל על השקת מודם ראשון בטכנולוגיית הדור החמישי – G5 – שיאפשר העברת נתונים במהירות שעולה על 1 גיגה-ביט לשנייה. מודם המסוגל להעביר נתונים במהירות כזו צפוי להאיץ את הפיתוח של מכונות אוטונומיות, בתים ובניינים חכמים, מערכות לערים חכמות, יישומי ענן מתקדמים ושימושים תעשייתיים שונים במערכות תשתית בריאות ועוד.

“דור 4 היה לסמארטפונים; דור 5 מבשר על עידן המכונות. זוהי קריאת השכמה. הגיע העת להניח את הסמארטפון בצד; הדור החמישי יחולל את המהפכה התעשייתית הרביעית”, אמר מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ’.

המודםIntel XMM 7560  מיוצר בטכנולוגיית ייצור 14 ננו-מטר. זוהי גם הפעם הראשונה שאינטל מייצרת מודם בעצמה במפעליה (עד כה המודמים יוצרו על ידי חברות אחרות). המודם יתמוך ב-35 תדרי LTE וצפוי להיות זמין במהלך המחצית השנייה של השנה.

איישה אוונס, סגנית נשיא ומנהלת של קבוצת התקשורת וההתקנים של אינטל אמרה: “דור 2 הציג לעולם את התקשורת הסלולרית; דור 3 חשף לראשונה את מהפיכה האפליקציות והדאטה; דור 4 סיפק מהירויות אינטרנט מהירות לסמארטפונים; דור 5 צפוי לחולל מהפיכה מידע עצומה וייושם במקומות חדשים כמו המודם ברכבים אוטונומיים, מכונות תעשייתיות, בתי חולים, מכונות ש’מדברות’ אחת עם השנייה ועוד. המובייל הוא הרבה מעבר לסמארטפונים”.

לדברי אוונס, דור 5 כבר קורה עכשיו – ברשתות התקשורת, בענן ובמוצרי הקצה. על פי נתוני אינטל, מספר המכשירים שיחוברו לאינטרנט עד שנת 2020 צפוי להגיע ל-50 מיליארד ו-47% מהתקשורת תהיה בין מכונות למכונות ולא בין בני אדם עם מכשירי סמארטפון. באינטל חישבו שבשנת 2020 משתמש אינטרנט ממוצע יפיק 1.5 ג’יגהבייט של מידע ליום; רכב אוטונומי יפיק 4,000 ג’יגהבייט ליום; מטוסים חכמים יפיקו 20 אלף ג’יגהבייט ליום ומפעלים חכמים – 1 מיליון ג’יגהבייט ליום.

אינטל דיווחה שבשנה החולפת היא ביצעה ניסויים ושיתופי פעולה בדור 5 עם ענקיות תקשורת כגון NTT דוקומו, SKT, ורייזון, LG, AT&T, ZTE, אריקסון , ספרינט, וודאפון, טלפוניקה, ועוד. במקביל הודיעה אינטל כי תחל בניסויים בדור 5 גם עם נוקיה בארה”ב ופינלנד.

תגובות סגורות