חברת מובילאיי הישראלית ופולקסווגן מתקדמות לשלב הבא לקראת נהיגה אוטונומית

חברת מובילאיי הישראלית ומותג פולקסווגן מתקדמות לשלב הבא לקראת נהיגה אוטונומית במסגרת שיתוף פעולה להטמעת תקן ניווט חדש לנהיגה אוטונומית החל מ- 2018 . דגמי פולקסווגן העתידיים יעשו שימוש בטכנולוגיית Road Experience Management™ ( REM™ ( של מובילאיי, הכוללת מערכת מפה וטכנולוגיית מיקום מבוססת מצלמה. באמצעות שיתוף הפעולה ניתן יהיה לאסוף נתונים אשר ישמשו להפקת מפות חכמות לשימוש עתידי ברכבים האוטונומיים. שיתוף הפעולה הנרחב אושר על ידי מייסד -שותף, יו”ר ו- CTO חברת מובילאיי, פרופ’ אמנון שעשוע, ועל ידי יו”ר מועצת המנהלים של מותג פולקסווגן, ד”ר הרברט דיס.

חברת מובילאיי הישראלית ) NYSE : MBLY ( היא אחת היצרניות המובילות למניעת תאונות ונהיגה אוטונומית בעולם הטכנולוגי. מערכת REM™ , מהמערכות החדישות ביותר של מובילאיי, עושה שימוש במיקור המונים )איסוף נתונים ממספר רב של מכוניות( בכדי להפיק נתונים בזמן אמת לצורך איכון מיקום מדויק וקליטת נתוני מסלול ברזולוציה גבוהה. יכולת זו הופכת את REM™ לרובד יסודי בנהיגה האוטונומית ומשמשת לפיתוח מתקדם של מערכות סיוע רבות.

פעילות המערכת מתבצעת בשטח באופן הבא: מכוניות פולקסווגן, המצוידות במצלמות קדמיות, קולטות את סימוני הנתיבים והמידע על הכביש באמצעות מערכות חישה אופטיות של מובילאיי. המידע שנקלט עובר לשרתי החברה בפורמט דחוס, והנתונים שמגיעים מכלל צי המכוניות משמשים לשיפור רציף במפות ניווט ברזולוציה גבוהה, המצוידות ביכולות מיקום מדויקות ביותר.

“עתיד הנהיגה האוטונומית תלוי ביכולת ליצור ולתחזק מפות מדויקות ברזולוציה גבוהה ולשפר אותן בעלות מינימלית,” אמר פרופ’ שעשוע לאחר החתימה על שיתוף הפעולה והוסיף: “ההסכם עם פולקסווגן הוא נקודת מפנה. לא רק שההסכם עושה שימוש בטכנולוגיית מיקור המונים כדי ליצור באופן אוטומטי מפות ברזולוציה גבוהה ולשפר אותן באופן חסכוני, הוא גם מספק את המסגרת החשובה ביותר לשיתוף פעולה בין כל יצרני הרכב בתעשייה, בנושא הפקת תוכני המפות הדרושים לנהיגה אוטונומית.”

הסכם זה הוא הראשון מסוגו הממזג נתונים מיצרני רכב שונים ברחבי העולם במטרה ליצור “מפה עולמית ברזולוציה גבוהה” אשר תהווה את התקן לתעשייה כולה. ד”ר פרנק וולש, חבר מועצת המנהלים של מותג פולקסווגן והאחראי לפיתוח, אמר: “מדי יום נוסעות בכבישנו מיליוני מכוניות של פולקסווגן. רבות מהן מצוידות בחיישנים המנטרים את סביבת המכונית. כעת אנו יכולים לנצל את ‘הנחיל’ הזה כדי להפיק נתונים סביבתיים שונים באופן אנונימי, כמו למשל נתונים על זרימת התנועה, תנאי הדרך ומקומות חניה פנויים. את הנתונים המעודכנים הללו אנו יכולים יכולים להעמיד לרשותן של מערכות ברמה גבוהה יותר. כבר בימים אלו אנו מתכננים שירותים נוספים שישתמשו בנתונים אלו כדי להקל על הנהיגה והניידות ולשפר את הנוחות והנוחיות. שיתוף הפעולה הזה יועיל לכולם, לא רק למכוניות של פולקסוואגן.”

בתמונה משמאל לימין: פרופ’ אמנון שעשוע יו”ר מובילאיי וד”ר הרברט דיס יו”ר מותג פולקסווגן.

 

תגובות סגורות