חדשות היום

מגוון טכנולוגיות קישוריות יתלכדו בהדגמת מכונית אוטונומית בכנס המובייל העולמי בברצלונה

כנס המובייל העולמי(MWC)  שיתקיים השנה בברצלונה בתאריכים 27.2 עד 2.3.2017, מתחיל להיראות דומה מאוד לתערוכת הרכב של דטרויט. מי שיצעדו במסדרונות MWC יוכלו לראות מגוון רחב של הדגמות הקשורות לכלי רכב, המשקפות את העובדה שחברות מעולם הטלקום מזהות פוטנציאל עסקי עצום בשוק זה. דוח של Mobile World Live המתפרסם לקראת האירוע תחת הכותרת “מכוניות מרושתות: מכאן עד לאוטונומיה”, מצביע על כך שמפעילי טלקום ממוצבים במקום השני, מיד אחרי יצרני רכב, מבחינת היכולת לנצל את המגמה לקראת רכבים מרושתים. בעוד הכנסותיהם מהעסקים המסורתיים נמצאות בירידה, חברות טלקום נוהרות  לשוק הרכב לאור ההזדמנות למכור שירותי ערך מוסף חדשים ללקוחותיהם.

פלטפורמת Titanium Cloud Network virtualization של ווינד ריבר תהיה מרכיב חיוני של תצוגת הרכב האוטונומי המקיפה שתתקיים בביתן אינטל. כאשר תעשיית הרכב נעה מ”מכוניות מרושתות” אל עבר “מכוניות אוטונומיות”, חייבים לשלב באופן הדוק מגוון רחב של טכנולוגיות, כדי לספק את החוויה המלאה שנהגים מצפים לה, במיוחד כאשר הם הופכים לנוסעים בלבד. כדי להפוך את הנהיגה האוטונומית למציאות, חייבים לחבר בין שלושה תחומים: רכב, קישוריות וענן. בהדגמה של אינטל ב- MWC ניתן יהיה לראות שילוב יעיל ומתוזמר היטב של טכנולוגיות, אשר כוללות:

  • קישוריות 5G 28GHz כדי לספק השהייה נמוכה ורוחב פס גבוה הדרושים למכוניות שהופכות ל”מיני-מרכזי נתונים” על גלגלים.
  • מחשוב קצה נייד (MEC), המאפשר לאפליקציות לרוץ במרכזי נתונים בענן בקצה הרשת, כדי להגיב בזמן אמת לנתונים המגיעים בקצב מהיר ממכוניות מרושתות.
  • חלוקת רשת, אשר מבטיחה רוחב פס ואיכות שירות (QoS) עבור מגוון קישורי רשת הנדרשים עבור כל מכונית.
  • מציאות מאוחדת (MR) לניווט משופר וחוויית נהג (נוסע) משופרת
  • אבטחה מקצה לקצה, אשר צוינה בדוח של Mobile World Live כדאגה מס’ 1 של לקוחות בשוק זה

בהדגמה ב- MWC ירוצו כל האפליקציות והטכנולוגיות האלה על פלטפורמת FlexRAN של אינטל – ארכיטקטורת מקצה-לקצה, הנתמכת על ידי שותפים רבים ומספקת איגום (pooling) של רוחב פס וירטואלי וסקלאבילי. FlexRAN מתבססת על פלטפורמת Titanium Cloud network virtualization כדי לספק את זמינות השירות, אבטחה, תקשורת עם השהייה נמוכה ופשטות תפעולית, אשר נדרשים עבור תרחיש שימוש מאתגר מאוד שכזה.

ההדגמה בביתן אינטל תספק הצצה מרתקת לחוויית הנהיגה העתידית של כולנו, וגם צפייה מוקדמת על שוק שמבטיח הזדמנויות עסקיות חדשות ברחבי תעשיית הטלקום. Titanium Cloud גם תוצג ביותר מעשר הדגמות בתערוכה.

בתמונה: צ’ארלי אשטון, ווינד ריבר

תגובות סגורות