חדשות היום

ננו דיימנשן משלבת רכיבים אלקטרוניים בשכבות כרטיס ה PCB בתהליך ההדפסה

חברת ננו דיימנשן, חברה מובילה בתחום הדפסת תלת מימד לשוק האלקטרוניקה, מודיעה היום כי החברה-הבת, בה החברה מחזיקה ב- 100% מהונה המונפק והנפרע- ננו דיימנשן טכנולוגיות בע”מ, הצליחה להדפיס כרטיסים אלקטרוניים בתוכם מוטמעים על ידי השמה רכיבים אלקטרוניים כחלק אינטגרלי בתהליך ההדפסה. בתהליך ייחודי זה הרכיבים מוטמעים בתוך הכרטיס המודפס, מה שמאפשר הדפסה צורתית משולבת רכיבים בגבהים שונים, בגדלים שונים ובצורות שונות.

מדפסת התלת מימד של החברה, ה DragonFly 2020 אשר מסופקת כיום ללקוחות, מאפשרת הדפסה של כרטיסים אלקטרוניים באמצעות דיו מוליך ודיו מבודד. כעת מודיעה החברה על הוכחת היתכנות מוצלחת של הדפסה ב- Inkjet של כרטיסים אלקטרוניים, בהם הושמו רכיבים אלקטרוניים תוך כדי תהליך ההדפסה. שיטת השמה ייחודית זו מציגה מספר יתרונות –

א. היא משפרת את אמינות הכרטיס היות ובתצורה זו הרכיבים אינם חשופים לסביבה החיצונית, ובכך מוגנים מפגיעות מכאניות, פגיעות טמפרטורה וקורוזיה.

ב. היא מייתרת את תהליך ההלחמה, שכן הרכיבים משולבים בכרטיס המודפס תוך כדי ייצורו והחיבור בין הרכיבים השונים מתבצע כחלק מתהליך הדפסת התלת מימד ללא חומר מתווך.

ג. כמו כן התהליך מאפשר הדפסה על רכיבים לפני שלב אריזתם באריזה המקורית (הדפסה על ה- dye), כך שיתאפשר לייצר מעגלים אלקטרוניים דקים יותר ומוגנים יותר.

מדובר ביכולת חדשה ומשמעותית, אשר בכוונת החברה לשלב בגרסאות הבאות של מדפסת התלת מימד. החברה הגישה בקשה לרישום פטנט בארה”ב בגין שיטה ייחודית זו. יכולת זו חיונית עבור מגוון רחב של סקטורים, כגון התעשייה הבטחונית והחלל, מוצרי צריכה אלקטרוניים, מוצרי תקשורת ועוד.

תגובות סגורות