RISCO EMS שחקן חדש בשוק קבלני המשנה

הקבוצה הוותיקה החליטה לפחות את שערי המפעל החדיש שלה בקריית גת ללקוחות חיצוניים. עם חמישה קווי ייצור ו-300 עובדים מיומנים החברה מציעה פתרון מלא מהרכש ועד הייצור של מעגלים אלקטרוניים.

על הולדת מותג חדש מתוך שם ידוע

משבר הרכיבים העולמי שפקד את שוק האלקטרוניקה הגלובלי לא פסח גם על קבוצת ריסקו שמזה 45 שנה מפתחת ומייצרת מערכות אבטחה ופתרונות לבתים חכמים. אך, לעומת מפעלים אחרים שנפגעו ממשבר הקורונה, המכונות בריסקו לא עצרו ולו ליום אחד. החברה ידעה להצטייד מבעוד מועד במלאי רכיבים שהספיק לייצור של חצי שנה קדימה, ומאז שומרת על זמינות מלאי גבוהה בהתאם למדיניות מלאי בטחון שהוחמרה בשנתיים האחרונות.

RISCO EMS  הוקמה כמנוע צמיחה חדש לעסקיה המסורתיים של RISCO הקבוצה האם.

ההחלטה האסטרטגית להקים את RISCO EMS ולפתוח את שערי המפעל וקווי הייצור ללקוחות חיצוניים נולדה כתוצאה מתהליך התייעלות שהחברה נקטה במהלך משבר הקורונה. במסגרת התהליך, החברה מיקדה את פעילותה וצמצמה את מספר הורסיות של המוצרים העיקריים וכך הפכה את תהליך הייצור ליעיל יותר. כתוצאה מכך התפנתה יכולת ייצור,  ובמקום לסגור קווי ייצור ומתוך רצון לשמר את העובדים, החליטה החברה להציע את ה CAPACITY שהתפנה ללקוחות חיצוניים.

“אנו שואפים להיות יצרן הבית של לקוחות הבית” מצהיר ארנון לין, וסמנכ”ל בכיר לתפעול וייצור בקבוצה. ארנון, מבטיח “לצבוע” את קווי הייצור בצבע הלקוחות. “אנו רוצים שלכל לקוח יהיה את המקום שלו במחסן, עם המקטי”ם שלו ואת החלק שלו בפס הייצור כולל הכשרות מיוחדות לעובדים אם צריך ותשומת לב למוצרי הלקוח כאילו המפעל הוא שלו.

למשימה להפוך את ההחלטה האסטרטגית למנוע צמיחה ויחידת רווח והפסד חדשה, גוייס רונן קוטלובסקי סמנכ”ל פיתוח עסקי “היה צורך להקים הכל מאפס. לא באתי מתחום הייצור, באתי מעולמות של סייבר ותוכנה, אבל ניסיון בפיתוח עסקי יש לי ואחרי תקופת היכרות ולימוד קצרה כבר הבנתי איך צריכה להיראות תוכנית ה GO TO MARKET והתחלתי ליישם את האסטרטגיה כאשר המטרה היא לייצר BUSINESS בתוך הזמן הכי קצר. השאיפה היא למקד את פעילות הפיתוח העסקי ביתרונות היחסיים של מפעל ריסקו. אנחנו מאד תחרותיים בכל הנוגע להשמות SMT, הזרקות פלסטיק וכן במתן פתרון turnkey מלא החל מרכש חומרי גלם, עבור דרך הייצור ועד אספקות ושילוחים. לשמחתי כמה חודשים לאחר שהתחלתי בהובלת הפרוייקט אנו נמצאים עם לקוחות “שפיץ” שמייצרים אצלנו.”

הנהלת המפעל נרתמה לעניין במהרה ויחד עמם נרתמו עובדים וותיקים ומיומנים עם רצון אמיתי לעזרה שעזרו לבנות תהליכי סקר חוזה, הצעות מחיר ותהליכי מכירה  שכרוכים ברכש לקוח חדש, בין אם זה ברצפת הייצור, בהנדסה או ברכש. אנשים נדרשו לגמישות והכלה של צרכי לקוחות חדשים לאחר שנים של ייצור לחברת ריסקו ועשו את התפנית במהירות ומתוך מוטיבציה גבוהה. “הלקוחות שלנו מסתובבים באולמות הייצור ומקבלים קשב אישי מראשי המחלקות והעובדים. “זה דבר שהם לא ימצאו במזרח וגם לא אצל הקבלנים הגדולים” אומר רונן בהתייחסו למגמה ההולכת וגוברת של תעשיות ישראליות להחזיר את הייצור הביתה מהמזרח. “הקורונה שינתה את הסטייט אוף מיינד אצל האנשים. פתאום התחילו להבין שהזול עולה ביוקר ואפילו עומד לרועץ כשלוקחים את העיכובים וקפיצת עלויות השינוע. תוסיף את עלויות הטיסות שהן טיסות ארוכות, את החוסר במנהלי הייצור וההנדסה שנעלמים לשבוע במזרח במקום להיות במפעל או במעבדות, את הקושי והסרבול בתקשורת שמתבטא באובדן ימים ושבועות על כל ECO ושינוי קטן ותבין שהייצור במזרח הוא מאוד מאוד יקר, כי אולי המחיר להשמה הוא ברצפה, אבל כשאתה מחשב שעות מהנדס יקרות ואבודות ואת כל השאר, התמונה מתהפכת” מסביר רונן.

תמונה: אתר הייצור בקרית גת. 24 דונם ו 300 עובדים מיומנים קרדיט: RISCO EMS

המפעל מרשים בגודלו. תופס חצי רחוב באיזור התעשייה המתפתח של קרית גת. רוב העובדים הם תושבי הדרום והחברה מארגנת הסעות יומיות מבאר שבע ועד רחובות. יש מטבח מבשל וחדר אוכל שמספק ארוחות חמות לכל עובדי המפעל. “

“את המפעל תיכננו לפי הצרכים שלנו” אומר מיכאל נבון, מנהל התשתיות שגם היה ממתכנני המפעל שיושב על 24 דונם מהם 11 בנויים, שהוקם ב 2016. יש לנו חמישה קווי ייצור ומקום לעוד שלושה. קו שישי מתוכנן להתווסף בקרוב. “יש לנו כאן גם מפעל פלסטיקה פנימי עם 12 מכונות הזרקה ואפילו בית דפוס קטן שמדפיס את דף המוצר והוראות התקנה. “המפעל הוא אוטונומי לחלוטין. יש לנו כאן את כל מה שאנו צריכים”.

המפעל בנוי מרצפת ייצור עם מיכון גרמני שיודע לייצר את כל סוגי הכרטיסים האלקטרוניים, החל בהשמות SMT רובוטיות, מכונות גל, מכונות להלחמה סלקטיבית, ומחזיק גם מלחימות מוסמכות.“ המפעל עובד לפי תקנים ופרוטוקולים מסודרים. האיכות היא ללא פשרות ומעל הכל תלונות הלקוח במוצרים הן פחות מיד אחת לשנה על כמות של 250 אלף כרטיסים לחודש שאנו מייצרים.

הקפדה על נוהלים בריסקו. קרדיט: RISCO EMS

מחלקת הטכנולוגיות בריסקו. קרדיט: RISCO EMS

האתגר הגדול שעמד בפניי הנהלת המפעל והפיתוח העסקי הוא להוליד מותג חדש מתוך מותג ותיק המוכר בארץ ובעולם בתחום האבטחה ולאו דווקה מתחום הייצור. את ריסקו החברה האם כולם מכירים כיצרן גלאים ומערכות אבטחה מן המתקדמות בעולם. את המפעל והיכולות להציע ייצור איכותי של מעגלים אלקטרוניים ללקוחות חיצוניים אף אחד לא הכיר. היתרון של ריסקו, מעבר לאיכות ולמצויינות, מתבטא ביחס אישי ללקוחות , פישוט תהליכי התקשרות ותקשורת מהירה ופשוטה בין מנהדסים ישראלים משני הצדדים.

רונן קוטלובסקי, סמנכ”ל פיתוח עסקי. קרדיט: RISCO EMS

הבנת היתרונות של ריסקו על פני המתחרים בשוק רווי עם שחקנים וותיקים, יישום מהיר של תוכנית ה GO-TO-MARKET, וכמובן מיצוב נכון ופרופיל מדוייק של לקוחות היעד, עזרו לחברה לגייס את הלקוחות הראשונים ולבנות את השם שלה בזירה שמרנית עם מתחרים שחקנים קבועים וידועים כאלטרנטיבה ראויה. המטרה בסופו של דבר היתה להכניס את RISCO EMS  לרשימת החיוג המקוצר של מנהלי הרכש כשהם מחפשים קב”מ לפרוייקט חדש.

היינו צריכים להתאמץ ולהתאים את עצמינו, לסטנדרטים של חדשים ונוהלי עבודה מותאמים וקפדניים. למזלי זכיתי לשיתוף פעולה מלא מצד מנהלי המחלקות אצלינו במפעל שנרתמו בכל מאת האחוזים להצלחת המהלך. “אני מאמין בגישה ניהולית של שיתוף שסוחפת הירתמות למטרה” מוסיף רונן. הצוות היה חשוף לקושי בגיוס הלקוחות, להתלבטויות, וההחלטות נלקחו בסופו של דבר בפה אחד. “החיים הם לא ספר חלק ואתה נמדד במצבי קיצון. כשהצוות מאחוריך, אתה יודע שתצליח. ככה אנחנו, חברה מקצועית עם מנטליות משפחתית” מסכם רונן.

 


תמונת כותרת: משבר הרכיבים לא עצר את המכונות בריסקו
קרדיט: RISCO EMS

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות