חדשות היום
ארנון קולומבוס מימין וג'וש פלג בחתימת ההסכם

הסכם להקמה וקידום של סטארטאפים בנגב על בסיס מחקרים שנערכו באוניברסיטת בן גוריון

חממת InNegev חתמה על הסכם עם BGN, חברת מיסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה

BGN, חברת מיסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חממת InNegev, המטפחת חברות סטארטאפ במרחב הנגב. במסגרת ההסכם תחבר BGN בין חוקרים מובילים באוניברסיטה בתחומי דיפטק, סייבר, אקלים ותחומים נוספים יחד עם InNegev במטרה להקים חברות משותפות ליישום מעשי של המחקרים. חברות הסטארטאפ המשותפות שיוקמו יוכלו להשתמש במעבדות ותשתיות של אוניברסיטת בן גוריון כדי לקדם את המו”פ. ההסכם יכלול עוד שיתוף פעולה עם מאיץ הסטארטאפים אואזיס של האוניברסיטה וקיום אירועים ופעילויות משותפות. הוא מהווה צעד נוסף בהידוק שיתוף הפעולה כין שני הארגונים.

BGN היא חברת מיסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון ומובילה את פיתוח אקוסיסטם ההייטק באוניברסיטה ובמרחב הנגב. החברה מסייעת לחוקרי האוניברסיטה ביישום מעשי של המחקרים ומטפחת שיתופי פעולה מחקריים ויזמות בקרב חברי סגל האוניברסיטה והסטודנטים. לאורך השנים BGN הייתה גורם מרכזי בהקמת למעלה מ-150 חברות סטארט-אפ, כמו גם ביצירת שותפויות עם חממות טכנולוגיות, מאיצים ועשרות חברות ישראליות ורב לאומיות, ביניהן ענקיות עולמיות כמו Deutsche Telekom, Dell-EMC, IBM, Toshiba, PayPal, Lenovo, Fujitsu ופייסבוק. 

חממת InNegev הממוקמת בפארק עידן הנגב, הוקמה בשנת 2020 במטרה לחזק את ההייטק בדרום המדינה ולעודד יזמות והקמת סטארטאפים חדשים בנגב. בחממה פועלים כיום 13 סטארטאפים בתחומי טכנולוגיות אקלים כגון חקלאות, מים, פודטק, אנרגיה, רובוטיקה ועוד. ב-InNegev שותפים גופי השקעה גלובליים כמו קרן אלפא קפיטל, קרן ימין וקרן “חצרים” וכן תעשיות בינלאומיות מובילות מדרום הארץ בהם החברות סודהסטרים, נטפים ודולב, מכללת סמי שמעון והמועצה האזורית בני שמעון. החממה פועלת בשיתוף עם גורמים מגוונים, בהם מוסדות אקדמיים, מרכזי מו”פ ממשלתיים, תעשיות בינלאומיות ורשויות מקומיות. 

ג’וש פלג, מנכ”ל BGN:  “אנחנו רואים ב-InNegev שותפה לדרך וגורם משמעותי בפיתוח הנגב ובקידום מיזמים כאן. הסכם זה מהווה בסיס להרחבת שיתוף הפעולה קיים בין איננגב ואוניברסיטת בן גוריון בכל מה שקשור לקידום יזמות והוצאת טכנולוגיות מהאקדמיה לתעשייה”

ארנון קולומבוס,  מנכ”ל InNegev: “ההסכם עם זרוע פיתוח החדשנות של אוניברסיטת בן גוריון הוא צעד חשוב באיחוד הכוחות הפועלים לקידום היזמות וההייטק במרחב הנגב ומשמש מכפיל כוח משמעותי. כיום רק כ-3% מההייטק הישראלי פועל מדרום המדינה. אנחנו נחושים לשנות מצב זה ולהפוך את ההייטק למנוע צמיחה כלכלי מרכזי של פיתוח הנגב. זהו יעד לאומי ראשון במעלה, במיוחד על רקע מתקפת ה-7 באוקטובר והמלחמה. החממה הפכה בתוך מספר שנים למוקד משיכה למאות הצעות של יזמים וחברות, שמעונינות לבחון התבססות באקוסיסטם הדרומי באמצעות ההשקעות שלנו, והדבר מעיד על הצורך העז שעולה מהשטח בפיתוח ההייטק בדרום.” 

בתמונה: ארנון קולומבוס מימין וג’וש פלג בחתימת ההסכם. קרדיט צילום: InNegev

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות