לחבר את עתיד החקלאות החכמה

ככל שאוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול, הדרישה לייצור מזון יעיל ובר-קיימא הפכה לנחוצה הרבה יותר. כדי להתמודד עם אתגר זה, ענף החקלאות עובר מהפכה משמעותית, תוך אימוץ טכנולוגיות חדשניות ופתרונות חכמים שמיטביים את היבול, מפחיתים בזבוז ומקדמים שמירה על הסביבה.

חקלאות חכמה, הידועה גם בשם חקלאות מדויקת, נשענת במידה רבה על שילוב חלק של טכנולוגיות שונות, כולל חיישנים, ניתוח נתונים, אוטומציה ולמידת מכונה. בלב השילוב הזה מונחת התפקיד הקריטי של מחברים תעשייתיים, שמבטיחים תקשורת אמינה ויעילה בין מערכות ורכיבים שונים. טכניקות של חקלאות מדויקת, כגון ניטור קרקע, ניטור גידולים והשקיה מדויקת, דורשות פריסה של חיישנים שונים ומכשירי איסוף נתונים ברחבי שדות החקלאות. מכשירים אלה חייבים לעמוד בתנאים סביבתיים קשים, כולל חשיפה ללחות, כימיקלים וטמפרטורות קיצוניות.

ככל שהחקלאות החכמה ממשיכה להתפתח, שילוב האוטומציה והרובוטיקה הופך לנפוץ יותר ויותר. החל מטרקטורים אוטונומיים וכטב”מים לניטור מדויק של גידולים ועד למערכות רובוטיות לקציר ועיבוד, טכנולוגיות אלה דורשות פתרונות חלוקת כוח ואות איתנים ואמינים. הצלחתה של החקלאות החכמה נשענת במידה רבה על היכולת לאסוף, לעבד ולנתח כמויות עצומות של נתונים ממקורות שונים. נתונים אלה מניעים תהליכי קבלת החלטות, ומאפשרים לחקלאים לייעל את ניצול המשאבים, לזהות בעיות פוטנציאליות וליישם התערבויות בזמן.

טכנולוגיית חקלאות חכמה משפרת את פריון החקלאות העולמית

חקלאות חכמה, או Farming 4.0, מנצלת טכנולוגיה וניתוח נתונים כדי לעקוב אחר פרמטרים קריטיים הקשורים לבריאות היבול. גישה חדשה זו לחקלאות יש לה פוטנציאל לחסוך עלויות לטווח ארוך, להגדיל את היבולים, להקטין את ההשפעה על הסביבה ולשפר את הפריון. עם זאת, כדי להשיג את יעדי טכנולוגיית החקלאות החכמה הללו, נדרשים חיבורים מתאימים.

מהי חקלאות חכמה?  חקלאות חכמה מוגדרת כשימוש בטכנולוגיה מתקדמת – אינטרנט של הדברים (IoT) , ענן, בינה מלאכותית וניהול תעבורת נתונים מסיביית – כדי לאפשר לחקלאים לנטר, לעקוב, לנתח בזמן אמת את הפעילויות שלהם באופן יעיל יותר. לנוכח אתגרים כגון גידול באוכלוסייה, שינוי האקלים והידרדרות הקרקע, יותר ויותר חקלאים פונים לחקלאות חכמה כדרך חדשנית לשיפור פריון החקלאות העולמית. עם האוכלוסייה העולמית הנוכחית של 8.1 מיליארד וצפי לגידול של 9.7 מיליארד עד 2050, הביקוש לייצור חקלאי עולמי צפוי לגדול ב-69%. גידול זה ממחיש את הדחיפות לשיטות חקלאיות יעילות כדי לתמוך באוכלוסייה הגדלה.

חקלאות חכמה משלבת טכנולוגיית חיישנים וניתוח נתונים כדי לעקוב אחר איכות הקרקע, תנאי מזג האוויר ובריאות היבול. חקלאים יכולים לקבל החלטות מבוססות נתונים לזריעה, דישון, השקיה וקציר באמצעות ניתוח נתונים. כתוצאה מכך, חקלאים יכולים להגביר את הדיוק החקלאי תוך שליטה במדדי השטח המבודדים, כגון ספירת זרעים, שימוש בדשנים, בחירת המיקום וכמות חומרי הדברה המרוססים וכמובן צריכה ואספקת המים מדוייקת יותר.

בחקלאות פנים, חיישנים חכמים יכולים לאפשר בקרת אקלים אוטומטית על ידי ניטור וכוונון של טמפרטורה, לחות ותאורה, בין יתר הגורמים הסביבתיים. בפעילויות של בעלי חיים, חיישנים חכמים יכולים לנטר את בריאות בעלי החיים, ולציין רמות של פעילות ומצב תזונתי.

עם זאת, בזמן שטכנולוגיה זו עוזרת ליעל תהליכים חקלאיים ולהגדיל את הייצור, היא מביאה אתה אתגרים חדשים, כמו בחירת חלקים למערכות חקלאיות ספציפיות ומורכבות. להלן סקירה של חלק מפתרונות החיבוריות אשר קיימים בשוק ומתאימים ליישומים השונים בחקלאות החכמה:

Amphenol Sine Systems: סדרת Ecomate היא משפחה של מחברי מעגל רב-דרכיים גמישים במיוחד ובעלי ביצועים מצוינים.

Ecomate RM: מחברים עגולים לפנים / חוץ עם דירוג IP67-69K  ויכולת העברת זרם מרבי של עד 300 אמפר. אידאלי ליישומי זרם גבוה שבהם צפויה חשיפה ללחות, רטיבות, מים וכימיקלים. מתאים היטב לציוד קציר וחממות.

Ecomate Aquarius: מחברי ביונט אטומים למים עם דירוג IP67/69K המבוססים על MIL-DTL-26482 מקסימום 45 אמפר / 500 וולט. עמידות בקרינת UV ובפני קורוזיה שהיא קריטית עבור יישומי חקלאות שיחשפו לאור שמש ולכימיקלים ממריצי קורוזיה.

Ecomate Plastic: מחברי ביונט תרמופלסטיים מעגליים מפלסטיק עמידים להלמות עם דירוג IP67. מחברים אלה עובדים היטב ליישומי זעזועים ועומסי הלם, כגון רחפנים חקלאיים וציוד קציר.

Eaton Trim Trio : סדרת המחברים Trim Trio מתוכננת לספק ביצועים יוצאים מן הכלל בסביבות הקשות של החקלאות.

UTS: מחבר פלסטיק אטום עם דירוג אטימות IP68/69K עם מערכת חיבור ביונט מהירה של סיבוב

UTG: קל משקל עם מחבר פלסטיק ונעילת מתכת להגנה נוספת מסביבות תוקפניות בשדות.

UTL: מחברים לאספקת כוח ובקרה.

מחברים רב-שימושיים אלה מציעים מחזורי חיבור גבוהים ומערכת חיבור ביונט מהירה אמינה במיוחד. הם זמינים עם שלושה סוגי מגעים והם ניתנים להחלפה ולהצלבה. אלה מתאימים ליישומים שבהם רעידות, זעזועים ובעיות אחרות עלולות לגרום לניתוקים. המחברים כוללים גם תמיכה ב  EMI בסדרה UTO אשר אידאליים להעברת נתונים או אותות בקרה קריטיים.

תמונה 1: Eaton Trim Trio™ קרדיט: PEI GENESIS

תמונה 2: Amphenol Sine Systems סדרת Ecomate.קרדיט: PEI GENESIS

: מחברי לחיצה אלו הינם אפשרות מצוינת לפתרונות חיבור לניהול ולחלוקת חשמל. סדרת מוצרים קומפקטית, בעלת חיבור מהיר, איתנה עם גמישות של חבר ותפעל. הם עם דירוג IP67, מוגנים ממגע, ומציגים את טכנולוגיית המגע RADSOK® של Amphenol.מחברים אלו מתאימיםל יישומים נעים מציוד חקלאי חיצוני עמיד ועד חממות פנים. הגודל הקומפקטי שלהם אף הופך אותם למתאימים לרחפנים.

בנייה של שקע ומגע RADSOK® מביאה ללחץ אידאלי על חלק גדול יותר של משטח החיבור. זה יוצר התנגדות מגע נמוכה, שמתורגמת לדירוג זרם גבוה יותר ועוצמת זרם גבוהה יותר בגודל קטן יותר מאשר מחברי לחיצה רגילים.

כיצד PEI-Genesis עזרה לחברת טכנולוגיית חקלאות מדויקת לבחור את המחברים המתאימים ובין היתר גם ליעל את שרשרת האספקה.

Tillett and Hague Technology  היא חברה בריטית המתמחה בחקלאות מדויקת. החברה מפתחת מערכות בקרה מתקדמות למכונות חקלאיות, תוך התמקדות בטכנולוגיות כמו ראיית מחשב, רובוטיקה והנחיית  GPS. החידושים שלה מיועדים לשפר את היעילות והדיוק בשיטות החקלאות, בעיקר בזריעה, עשביה וקציר.

מערכות המצלמה והטכנולוגיות לבקרה שלנו מתוכננות במיוחד לשפר את היעילות והקיימות בהגנה על היבול,” הסביר טימותי היילס, מהנדס יישומים ב-Tillett and Hague Technology ” אנחנו שמים דגש חזק על חדשנות, במיוחד בפיתוח פתרונות שמפחיתים את ההשפעה על הסביבה ותומכים בחקלאות בת-קיימא. אחד הדרישות המרכזיות שלנו היא אמינות ועמידות של הרכיבים, כי הציוד שלנו פועל בתנאים חיצוניים אתגריים.”

אחד מהרכיבים המרכזיים שלTHT  הינו מודול בקרה ומערכת הנחיית השורות הבין-שורתית, שמאפשרת יישור אוטומטי של שורות הגידולים. לטובת מודול זה החברה גם מספקת במערכת זו מצלמות CMOS אתרנט, שיכולות לזהות תכונות חשובות כמו שורות גידולים, צמחים בודדים או עשבים. רכיבים אלה צריכים להיות אטומים ועמידים. לכן, הם דורשים מחברים שהם גם עמידים ועם דירוגי הגנה מפני חדירה (IP)  גבוהים כדי לעמוד בסביבות חיצוניות אתגריות.

במהלך הערכה ראשונית, PEI-Genesis ניתחה את עיצוב המוצר של THT והכירה את הדרישות הייחודיות שלה. דרישות אלה כללו לא רק מחברים עמידים עם דירוגי IP גבוהים, אלא גם הבנה בצורך במחברים ספציפיים. לדוגמה, מודולי הבקרה המותקנים דורשים מחברים עם מגעים גדולים יותר במרכז המחבר להעברת כוח, ומגעים קטנים יותר מסביב עבור העברת נתונים. PEI-Genesis הציעה פתרון כולל ויעיל גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינת העלות, פתרון שענה על הצרכים הייחודיים של THT.

תמונה 3: Amphenol Industrial SurLok Plus™. קרדיט: PEI GENESIS

עבור מודולי הבקרה, PEI-Genesis המליצה על מחברי PT, אשר נמצאים בשימוש נרחב במגזרים שונים, כולל יישומים צבאיים, תעופתיים ותעשייתיים. הם עומדים בתקן MIL-DTL-26482, ומבטיחים את התאמתם לסביבות קשות. מחברים אלה גם יכולים להתגאות בדירוג IP67, ומבטיחים שיוכלו לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים ושטיפות תכופות, תופעה נפוצה בפעולות חקלאיות.

עבור המצלמות, THT בחרה במחברי Ecomate. אלה עשויים מתושבת פלסטיק, מה שהופך אותם זולים יותר מאלטרנטיבה ממתכת תוך עדיין עמידה בדרישות דירוג ה-IP ועמידות. החומר הפלסטי עמיד בפני חלודה ושחיקה, יתרון משמעותי נוכח הסביבות החקלאיות הקשות שבהן משתמשים בציוד. בחירה זו משקפת את הדגש של THT על עמידות ואמינות בפיתוח המוצר שלה.

“חשוב לנו להכיר באמת את צרכי הלקוח,” הסביר דניאל קרוס, מנהל מכירות ארצי לבריטניה ואירלנד ב-PEI-Genesis. “לא מספיק שנכיר את ענף הלקוחות שלנו, אלא אנחנו צריכים להכיר את הסביבות שבהן משתמשים בציוד שלהם ואת סוגי האתגרים שהם מתמודדים איתם, כדי שנדע בדיוק מה הם יצטרכו כדי לבצע את העבודה. זו המשמעות של להיות יועץ אמון.”

PEI-Genesis השותף שלך ב Farming 4.0  – אם אתם זקוקים לפתרונות חיבוריות אשר מתאימים ויכולים להתמודד עם הסביבות הקשוחות של חקלאות חכמה, צוות המומחים הגלובלי שלנו למחברים יכול לסייע לכם לנווט בין משפחות המוצרים הזמינות כדי שתוכלו למצוא את הפתרון הנכון עבור פיתוח המוצר שלכם. אנו גם יכולים להתאים אישית פתרון שיתאים לצרכי היישום הספציפיים שלכם.


קרדיט: PEI GENESIS

חברת PEI GENESIS

תגובות סגורות