חדשות היום

פרויקט rh AI Leaders – הטמעת Generative AI בארגון יצרני באמצעות מובילי ידע ארגוניים

בשנה החולפת נדמה כי בכל מקום שסובבנו את הראש שמענו כי ה-AI הולך להשפיע דרמטית על ארגונים, מקומות עבודה והחיים בכלל. על פי מחקר של ענקית הייעוץ “מקינזי”, עד שנת 2030 כ- 30 אחוז משעות העבודה בשוק יעברו תהליך של אוטומציה ובעצם החלפה על ידי אפליקציות AI. אפליקציות Generative AI כמו ChatGPT הפכו להיות שם שגור בכל פה בכל תעשייה וכל ארגון. אולם, השאלה המרכזית היא כיצד ניתן להטמיע את הטכנולוגיה הזו בצורה יישומית שתייצר ערך אמיתי ומשמעותי לארגון.

גם אנחנו בקבוצת rh התחבטנו בשאלה זו. קבוצת rh הינה הקבוצה לייצור מערכות מורכבות המובילה בישראל. הקבוצה, אשר חוגגת את שנת ה-40 שלה השנה, בעלת אתרי ייצור גלובליים, מעסיקה מעל 800 עובדים במגוון טכנולוגיות ומספקת ללקוחותיה את השירות הגמיש, האיכותי והמתאים ביותר לכל מוצר ולקוח.

תמונה :1 rh-ai leaders צוות מולטידיספלנרי ממגוון הפונקציות בארגון. קרדיט: קבוצת rh

תמונה :2 הצגת הפרויקטים ב PITCH DAY. קרדיט: קבוצת rh

כחברה תעשייתית יצרנית בעלת ניסיון רב בהטמעת טכנולוגיות חדשות, קיבלנו את ההחלטה להעצים את הנכס החשוב ביותר של החברה- העובדים שלה, באמצעות כלים מתקדמים והנחיה ממוקדת במטרה לייצר ערך מיידי לעובדים ובכך גם לארגון.

מתוך התמקדות בעובדים, יושם פרויקט rh Ai leaders, תהליך למידה בן שלושה חודשים המורכב מצוות משימה מגוון ובסופו הצוות הציג הוכחות יכולת, Proof of concept (), בעלות ערך לארגון. הצוות הורכב מעובדים ממגוון דיסציפלינות בארגון, החל ממנהלים, דרך צוותי ייצור ועד מהנדסי פיתוח אשר חקרו ולמדו יחד, במסגרת מפגשים שבועיים, על טכנולוגית ה- GEN AI, ניתוח מידע וניתוח תהליכים עסקיים. לצד המפגשים נבנה פורטל ידע יעודי לפרויקט ובוצעו הדרכות פנים והדרכות מומחי חוץ לכתיבת “פרומפטים”. אופי הלמידה היה במתכונת של למידה משותפת ומובנת וכלל יעדים אישיים וקבוצתיים. אביעד ואטורי, סמנכ”ל הטכנולוגיות בחברה ואני, הופקדנו על הנחיית הקבוצה. מטרתנו כמנחים הייתה לאפשר ולעודד שיתוף ידע ולחקור אתגרים ארגוניים. האופי של הקבוצה היה דומה לזה של “סטארט-אפ ארגוני”. משתתפי הפרויקט קיבלו גישה למרחב עבודה יעודי של rh על בסיס מנוע GPT ועבדו לקראת הקמת ה-POC לאורך הפרויקט.

במהלך ההכשרה הצוות התחלק לתתי צוותים אשר התמקדו בתהליכים ואתגרים ארגוניים ובדרכים לשפרם באמצעות הטכנולוגיה. לאחר תהליך סיעור המוחות פותחו שלוש שאלות שהדריכו אותנו בתהליך בחירת האתגר לפתרון באמצעות הטכנולוגיה:

  1. שאלנו האם הפעולה עצמה היא רפטטיבית אך התוכן של כל מקרה הוא בעל שונות גבוה?
  2. שאלנו האם התהליך המוצע הוא תהליך שמהווה צוואר בקבוק בשרשרת הערך הארגונית?
  3. ולבסוף שאלנו את עצמנו האם הנתונים שעליהם נתבסס מבוססים בעיקרם על מלל?

במידה וההזדמנות לייעול ענתה על שלושת השאלות, היא הפכה להיות מועמדת לבניית פתרון טכנולוגי.

עם הנושאים שבחרנו יצאנו לדרך, ראשית, מתוך אמונה כי ארגון נמדד לא על פי חוזקת מטרותיו אלא על פי חולשת מערכותיו, החלטנו להתמקד במיפוי ומחקר של התהליכים המיועדים להפיכה ל- “בוט”. מיפינו וחקרנו את התהליכים לעומק לצד אפיון הנתונים המתאימים לאימון המודל. אפיון וניקיון הנתונים היה צעד קריטי בתהליך כי בשלב מאוד מוקדם הבנו שמודל טוב הוא תוצר של הנתונים שהכנסנו אליו. לאחר שהנתונים הוכנסו למודל, התחלנו באימון הבוטים על פי הלוגיקה התהליכית המתאימה. כך לדוגמא, ה-“בוט” מקבל את מספרי הקטלוג הפנימיים שלנו כקלט ו”מדבר” למשתמש בשפה הארגונית המקובלת אצלנו.

תמונה :3 פורטל הידע היעודי לפרויקט. קרדיט: קבוצת rh

בתאריך ה-27.03.24 קיימנו את ה-“PITCH DAY” בארגון שבו הצוותים הציגו את הPOC’s שלהם. הפתרונות נעו בין אופטימיזציה של תהליך במחלקות התמחור והנדסה באמצעות ניתוח כתב כמויות (BOM) נכנס של לקוח לצד פתרון לסיוע לטכנאי לאיתור תקלות במעגלי לקוח באמצעות שימוש בדוחות בדיקה ומערכת ה-MES הארגונית. פתרון נוסף שהוצג הוא תוכנית השמה של אוטומציה ארגונית בתהליכי סייבר ו-IT.

לצד הוכחות היכולת הטכניות וההשפעה הישירה על תהליכים בארגון. מובילי ה-Ai שהוכשרו הציגו והעידו כי הפרויקט אפשר להם לגלות תחומים חדשים בארגון, לשתף פעולה עם מחלקות שלא היה ביניהם קשר ישיר ולהפרות אחד את השני באמצעות הצגת הזווית האישית והמקצועית שלהם על אתגרים חוצי ארגון. ההכשרה האפשרה להם להשמיע את קולם, להתמחות בטכנולוגיה חדשה ופורצת דרך ולטפל באתגרים ארגוניים שהם עצמם העלו, חקרו ופתרו. כל זאת, לצד סיפוק אישי גדול מאוד מהתהליך ותוצאותיו.

לסיכום, הניסיון הראשון של קבוצת rh בהטמעת טכנולוגיית Generative AI באמצעות פרויקט rh AI Leaders הוא דוגמא מובהקת לחדשנות כערך ארגוני ולחשיבות השילוב של טכנולוגיות מתקדמות בסביבת עבודה תעשייתית בפרט. הפרויקט הוכיח את עצמו כמוצלח ביותר, עם הצגת הוכחות יכולת שהדגימו ערך מיידי ותרומה משמעותית לארגון ולעובדיו. השפעתו החיובית ניכרת לא רק בשיפור היעילות וקיצור זמני עבודה, אלא גם בחיזוק תחושת השייכות והכרה במשאב האנושי כנכס החשוב ביותר של הארגון. הצוותים, דרך עבודתם המשותפת והלמידה המתמשכת, הרחיבו את הידע הארגוני ופיתחו פתרונות חדשניים שתרמו לא רק לארגון שלהם אלא גם לתעשייה כולה. ההצלחה של ה- PITCH DAY וה-POC’s שהוצגו מהווים את הקרקע להמשך פיתוח ויישום של טכנולוגיות Generative AI בקבוצת rh, מה שמבטיח שהארגון ימשיך להיות בחזית החדשנות והיעילות בתעשייה הגלובלית.


טל רוזנברג, מנהל פיתוח עסקי, קבוצת rh

תגובות סגורות