מחזקים חדשנות AI במחשבים אישיים עם מאיצי קצה מבוססי FPGA

הבינה המלאכותית (AI) פורצת את דרכה בקצב מהיר אל מגוון רחב של יישומים. 73% מהחברות בארה”ב משתמשות בבינה מלאכותית בהיבט כלשהו של העסקים שלהם, ו- 22% מחברות הטכנולוגיה פועלות במרץ רב על מנת לשלב את הבינה המלאכותית במגוון רחב של התקנים.

ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה לחדור לטכנולוגיה המודרנית, התהליך כרוך בהתאמה אישית של AI  להתקן, על מנת להתאים למקרי שימוש מסוימים.הדרישות מהתקנים, הופך להיות חיוני ביותר, ככל שגובר הצורך בעיבוד, ניתוח ותגובה בזמן אמת באמצעות התקן קצה. לדוגמה, בינה מלאכותית יוצרת ומודולי שפה גדולים (LLM) דורשים יכולת מחשוב חזקה יותר וזיכרון רחב יותר, אך התקנים מסוימים עם יכולות במצב always-on, דורשים צריכת הספק נמוכה. מחשבים אישיים (PC) שמשמשים אותנו מידי יום, הם דוגמה חשובה. ככל שהמגמות בתעשייה עוברות מהענן אל המחשב האישי, מתוך רצון לחזק את הפרטיות ולהקטין את התלות במרכזי נתונים, הן מגדילות את הצורך בפתרונות מקומיים של בינה מלאכותית על מנת לתמוך ביכולת תפקוד חלקה ומאובטחת, שפועלת תמיד.

Lattice Semiconductor Crop.

הפעלה של ‘יכולות פועלות תמיד’ עם ‘בינה מלאכותית על התקן’

להתקני קצה כגון מחשבים אישיים, נדרשים פתרונות בינה מלאכותית שיכולים להפעיל את ‘ ‘always on’שלהם. באלו נכללים עירנות גבוהה למצבים, נצילות הספק משופרת, התממשקות גמישה חיישנים ועם זמני השהייה נמוכים, מורכבות מופחתת ואינטגרציה פשוטה.

עירנות משופרת למצבים

המשמעות של ‘always on’במחשב אישי, היא שהמחשב חש כל הזמן את הסביבה, במיוחד מפני שגישה פיזית והצצה מעבר לכתף ללא הרשאה, הן שתיים מבין הנושאים המטרידים ביותר בתחום של אבטחת מחשבים אישיים. כלים של on-device AI  יכולים לספק למחשבים אישיים יכולת חישה הן של המשתמש וגם של הסביבה, ובכך לספק יכולות אבטחה שיתריעו בפני המשתמש על אפשרות חדירה, וינעלו את המחשב האישי, כאשר המשתמש מתרחק ממנו.

שימוש יעיל באספקת החשמל באופן יעיל

משתמשים מבלים חלק משמעותי מזמנם כל יום מול ההתקנים שלהם, וחלק מהזמן הזה מוקדש להתמקדות במשימות אחרות. on-device AI יכולה לחסוך באנרגיה על ידי אוטומציה של תהליך כוונון רמות בהירות המסך.

גישור חיישנים

מגוון החיישנים המשמשים בהתקנים כגון מחשבים אישיים רק מתרחב ככל שהתחום on-device AI מתקדם. לכידה, צבירה ועיבוד נתונים מחיישנים מרובים באופן יעיל וגמיש חיוני ביותר ליצירה של חוויית משתמש עשירה, על ידי אפשור חיבור בין תצוגה, שמע ותמונה, עם תעבורת נתונים מופחתת.

אינטגרציה פשוטה

עם שפע של של טכנולוגיות שונות שדורשות always on , ביצוע אינטגרציה של ריבוי תכונות עם רכיבים אחרים בצורה שקופה, חיוני על מנת להקטין את מורכבויות המערכת ואת עלויות פיתוח המערכת.

Lattice Semiconductor Crop.

שיפור בינה מלאכותית על התקן בעזרת פתרונות Lattice להתקני FPGA

עם בינה מלאכותית שעברה אופטימיזציה, התקני FPGA והפתרון Lattice sensAI שמצורף לתוכנת חישת צפייה במחשב מעבר לכתף, חברת Lattice מספקת פתרון מקצה לקצה למתכננים שמעונינים לספק חווייות של בינה מלאכותית באיכות גבוהה. שילוב זה של חומרה ותוכנה מאפשר יצירה של התקנים חכמים עם עירנות למשתמש, הדרכה, אימות וקומפילציה (הידור) של מודל AI/ML. כלים אלו מאפשרים ליצור אלגוריתמים של צפייה במחשב בהספק נמוך ביותר, אשר מאריכים את חיי הסוללה, משפרים את פרטיות הנתונים ואבטחת הנתונים של המשתמש וניתנים לתכנות באופן מלא.

כשהם מצוידים בפתרונות של Lattice, יצרני ציוד מקור יכולים להבטיח את עתיד יישומי קצה החכמים שלהם, כדי שיתאימו לקצב המהיר של החדשנות בתחום הבינה המלאכותית וייזכו בגישה לתכונות, לרבות חישה חכמה, מעקב אחר תשומת לב, זיהוי צופים (לא מורשים) ואבטחת חומרה משופרת. במיוחד, בזכות שדרוג טכנולוגיית senseAI של Lattice, מחשבים אישיים יוכלו להתחיל לפעול ולכבות באופן אוטומטי כאשר המשתמש מתקרב או מתרחק, להזהיר את המשתמשים מפני צופים (לא רצויים) ולאפשר חיי סוללה ארוכים יותר על ידי עמעום המסך כאשר המשתמש בהסחת דעת.

מאחר שמחשבים אישיים פועלים ביישום קצה, בינה מלאכותית שמותקנת בהם חייבת להיות מאובטחת וגמישה כדי לעמוד בקצב של המערכות המתפתחות. פתרונות הבינה המלאכותית של Lattice מוסיפים שכבה של אבטחה ופרטיות מבלי לשלוח דבר לענן. כאשר משתמשים בפתרונות החישה החכמים של Lattice תהליך העיבוד של מכשיר הקצה מתבצע צמוד לחיישן במימוש שמאובטח בחומרה ללא אפשרות שינוי מאחר שתכנוני החומרה מוצפנים. במצב חישה, יש שיתוף של המטא-נתונים בלבד, ונתיב הווידיאו מנותק לחלוטין. בנוסף, שדרוגים עוברים אימות וגישה לא מורשית לא תתאפשר.

יתר על כן, מאחר שאנשי פיתוח פועלים כדי להתעדכן בחידושי הטכנולוגיה המשתנים במהירות, התקני FPGA של Lattice מספקים פלטפורמה ניתנת לתכנות ומותאמת לעתיד של פרישת מודלים וחוויות מתפתחים של בינה מלאכותית. החומרה שבתוך התקני FPGA של Lattice ניתנת לתכנות חוזר בשטח ומאפשרת שינוי אלגוריתמי הבינה המלאכותית, כדי שיתאימו למגמות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר או לדרישותיהן במהלך מחזור חיי המוצר.

ספקים ידועים של מחשבים אישיים, כגון Dell, Google, Lenovo ו- LG, משדרגים עם הפתרונות האלו של Lattice כדי לספק למשתמשים תכונות מאופשרות בינה מלאכותית, שנדרשות להם כדי להרחיב את האבטחה ואת הנוחות. לאחרונה, חברת Dell שיתפה פעולה עם Lattice בבנייה ובאספקה של הדור הבא של פתרונות בינה מלאכותית בראייה ממוחשבת, אשר מפעילים מחשבים אישיים מסוג Latitude דגמים 7350, 7450, 7650 ו- 7350 Detachable עם בינה מלאכותית

Lattice Semiconductor Crop.

העתיד של המחשבים האישיים

ככל שמערכת המחשבים האישיים תמשיך להתפתח עם הופעתה של הבינה המלאכותית, חשוב ביותר להבטיח שלבינה המלאכותית המותקנת במחשב תהיה יכולת לתמוך בפונקציונליות פועלת תמיד. חברת Lattice מקדישה את עצמה לספק ללקוחות פתרונות FPGA בחומרה ובתוכנה מותאמים באופטימיזציה לבינה מלאכותית, על מנת לספק יכולת של חדשנות שמשנה מציאות, משפרת את חוויות המשתמש ואבטחה ופרטיות מהשורה הראשונה במחשבים אישיים מודרניים ובהתקני קצה אחרים.

כדי ללמוד עוד כיצד יכולה חברת Lattice לעזור לך לאפשר ‘בינה מלאכותית בהתקן’ עם תיק מוצרי החישה החכמים שלה עטורי הפרסים, פנה לצוות של חברת Latti


Hussein Osman, Segment Marketing Director, Lattice

תגובות סגורות