חדשות היום

אילומקס גייסה 13 מיליון דולר כדי לאפשר לארגונים גדולים להטמיע GenAI על גבי דאטה מובנה ברמה גבוהה של אמינות ומשילות

 

הפלטפורמה משמשת כשכבה מאחדת בין מאגרי נתונים המנותקים זה מזה, ומוסיפה באופן אוטומטי הקשר ארגוני ומשמעות עסקית לדאטה, ובכך מאפשרת הטמעה אמינה ומפוקחת של בינה מלאכותית

חברת הסטארטאפ illumex, פלטפורמת השכבה הסמנטית הג’נרטיבית (Generative Semantic Fabric) לדאטה מובנה, מכריזה על גיוס בסך 13 מיליון דולר בסיבוב סיד. את הסיבוב הובילו הקרנות קרדומן קפיטל, אמדוקס ונצ’רס וסמסונג ונצ’רס, בהשתתפותן של הקרנות ICI, Jibe, איירון ניישן, גינוסר ונצ’רס, ICON, טודיי ונצ’רס ומשקיעים פרטיים.

אילומקס מאפשרת לארגונים להתמודד עם אתגרי הדאטה אשר פוגעים בהטמעת בינה מלאכותית ג’נרטיבית (Generative AI) באמצעות יצירה אוטומטית של שכבה סמנטית שמאחדת את השיום של מאגרי נתונים מנותקים ומוסיפה להם קישוריות והקשר עסקי. בנוסף הפלטפורמה מייצרת מילון של טרמינולוגיה עקבית הייחודית לתחום העסקי של הארגון. ארגונים גדולים בהם חברת התרופות טבע וחברת השירותים הפיננסיים קרסון, כבר עושים שימוש בפלטפורמה של אילומקס על מנת להכין את הדאטה שלהן לפרויקטי בינה מלאכותית. במקביל החברה מתחזקת שותפויות אסטרטגיות עם מייקרוסופט, גוגל ואמזון.

החברה הוקמה ב-2021 על ידי אינה טוקרב סלע, לשעבר סמנכ”לית בינה מלאכותית בסיסנס, ודירקטורית בכירה בתחום למידת מכונה ב-SAP. טוקרב סלע מביאה איתה שני עשורים של ניסיון בהובלה של יוזמות אסטרטגיות למינוף דאטה בטכנולוגיות של בינה מלאכותית. אילומקס היא בוגרת תכניות ההאצה של Intel Ignite ו-ICON. החברה מעסיקה 15 עובדים במשרדים בישראל, כמחציתן נשים.

אימוץ של כלי בינה מלאכותית ג׳נרטיבית הואץ בשנה האחרונה, למעלה משני שליש מהחברות שהשתתפו בסקר של חברת הייעוץ מקינזי כבר הטמיעו את הטכנולוגיה. בינה מלאכותית ג’נרטיבית הפכה ליצרנית משמעותית של ערך עסקי – ארגונים מדווחים על תרומה של יותר מ-10 אחוזים לשורת הרווח בזכות טכנולוגיה זו. למרות זאת, החששות בעניין הסכנות וחוסר הדיוקים של הטכנולוגיה רק גדלו, וכרבע מהארגונים כבר הספיקו לחוות השלכות שליליות בעקבות שימוש בכלי GenAI. פתרונות קיימים, כמו RAG (retrieval augmented generation) מצליחים לספק תוצאות מדויקות יותר באמצעות חיבור בין דאטה ארגוני למודלי GenAI. עם זאת, ל-RAG יש חסרונות משלו, בייחוד בשימוש בדאטה מובנה. הוא דורש תחזוקה ידנית בלתי פוסקת, ואינו מסוגל להבטיח מקור אמת יחיד או תשובות LLM מדויקות וללא הזיות. לדאטה לא מובנה, כגון מסמכים, יש משמעות סמנטית, אך בניגוד לו – לדאטה מובנה אין משמעות מילולית ברורה, והוא דורש תיוג ידני, דבר שיוצר עמימות וחוסר עקביות בין מקורות מידע שונים בארגון. דאטה ארגוני לא מסודר, עם בעיות של כפילויות וטרמינולוגיה לא עקבית, מייצר הזיות שמכרסמות באמון המשתמשים בתשובות שמתקבלות מכלי GenAI.

אילומקס פותרת את הבעיה הזו באמצעות Generative AI. הפלטפורמה ממפה ומשקפת באופן אוטומטי את כלל הדאטה הארגוני המובנה, ומוסיפה לו משמעות סמנטית. הפלטפורמה מנתחת מטא-דאטה (metadata), ללא כל מגע בדאטה רגיש, ובונה גרף ידע סמנטי המשמש מקור אמת יחיד שמאגד את כל הדאטה לפי טרמינולוגיה עסקית עקבית ולפי הקשר. אילומקס מאפשרת למשתמשיה אינטראקציות יעילות, אמינות ומותאמת הקשר עם הדאטה הארגוני על ידי יצירת אונטולוגיה רלוונטית לתחום העיסוק של הארגון, אשר מגדירה את היחסים בין ישויות, מאפיינים, וקשרים המשקפים את מבנה המידע ולוגיקה עסקית בארגון. האונטולוגיה הזאת משמשת כבסיס עליו מודל שפה סמנטי (ה-LLM) יכול למפות באופן אמין את שאלות המשתמשים לנתונים הרלוונטיים לשליפה, ובכך לייצר תשובות אמינות ולאפשר תהליכי משילות ב-GenAI.

“המפתח להצלחתן של יוזמות בינה מלאכותית בארגונים נמצא בפתרון אתגרי הדאטה המהותיים שגורמים ליוזמות אלו להיכשל”, אומרת אינה טוקרב סלע, מייסדת ומנכ”לית אילומקס. “השכבה הסמנטית הג’נרטיבית שלנו מחברת את הדאטה הארגוני עם הלוגיקה והתהליכים העסקיים בארגון ועם ההקשר התעשייתי הרחב יותר של הענף, ובכך מאפשרת לארגונים לסמוך באופן מלא על התוצרים של יוזמות הבינה המלאכותית. אנו מרחיבים את מעגל המשתמשים ב-AI בארגונים ומאפשרים קבלת החלטות מיטבית באמצעות אינטראקציות אמינות עם דאטה בשפה טבעית וללא צורך בלימוד של מונחים טכניים.”

“עבור חברות הפועלות תחת רגולציות מחמירות, כגון חברות פארמה ופיננסים, הטמעה של בינה מלאכותית ג’נרטיבית אינה בגדר אופציה, זה הכרח קיומי”, אומר גונזלו מרטינז דה אזאגרה, מייסד ושותף בכיר בקרן הון הסיכון קרדומן קפיטל. “עם זאת, חברות אלו נתקלות באתגר ייחודי להן – הקונפליקט בין הצורך לחדשנות טכנולוגית ושימוש ב-AI, ובין דרישות מחמירות של אבטחה ומשילות בדאטה. אילומקס מגשרת על הפער הזה באופן מושלם – היא מאפשרת לארגונים להפיק את המירב מאפליקציות בינה מלאכותית ג’נרטיבית תוך בחינה מתמדת של אמינות, של שלמות הדאטה עליו הן מתבססות ושל מקורותיו. הפלטפורמה של אילומקס ממלאת שני תפקידים קריטיים בפרויקטי הטמעת AI – היא בודקת ומאשרת את מוכנותו של הדאטה האירגוני להטמעת הטכנולוגיה, ומנהלת אינטראקציות GenAI מותאמות הקשר תוך שמירה על אמינות ומשילות מירביות.”

אילומקס מאפשרת לארגונים להפיק את המירב הערך הייחודי הטמון בדאטה שלהם באמצעות שכבה סמנטית ג’נרטיבית. הפלטפורמה מספקת אוטומציה של תהליכי מיפוי הסמנטיקה של הדאטה המובנה כמו גם תיקון סתירות וחוסר העקביות בין מאגרי נתונים שונים, שמהווים תהליכי הכנה קריטיים להטמעת AI ו-GenAI. אילומקס פותחת צוהר לשימוש ארגוני חסר תקדים בבינה מלאכותית, בו אינטראקציות עם דאטה בעזרת LLM מתרחשות באופן שקוף, מנוהל ואמין.

אינה טוקרב סלע

אינה טוקרב סלע קרדיט:illumax


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות