חדשות היום

חברת הסטארט-אפ הישראלית זוטא קור, שפיתחה טכנולוגיה מהפכנית לקירור שבבים, מכריזה על השקעה אסטרטגית של ספקית שרתי הענן הטיוואנית Wiwynn

מדובר בהשקעה נוספת בזוטא קור בחצי השנה האחרונה, לאחר שתאגיד הענק מיצובישי היפני השקיע בחברה ברבעון הרביעי של 2023

הפתרון של ZutaCore מאפשר לספקיות הענן ומרכזי מחשוב לשלב את מהפיכת שירותי ה – AI  בענן תוך הורדת צריכת החשמל של עד 40 אחוז; שרותי ה – AI  בענן הוא תחום הנמצא בצמיחה מואצת ובהתאם גם צריכת האנרגיה של שבבי AI והצורך שלהם בפתרונות קירור מתקדמים

חברת הסטארט-אפ הישראלית זוטא קור (ZutaCore), המפתחת מערכת קירור נוזלי ישירות לשבב תוך שימוש בנוזל שאינו מוליך חשמל ובכך מוריד משמעותית את צריכת החשמל של מרכזי מחשוב (דאטה סנטרים) ומצד שני אינו מסכן כלל את השרתים והמעבדים היקרים, מכריזה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם Wiwynn הטייואנית, ספקית גלובלית של שרתי ענן לספקיות שירותי הענן הגדולות בעולם.

במסגרת שיתוף הפעולה, Wiwynn הצטרפה לקבוצת המשקיעים בסיבוב ההשקעות הנוכחי בזוטא קור בהיקף כולל של כמה עשרות מיליוני דולרים. כמו כן, שתי החברות יפעלו במשותף כדי לשלב את טכנולוגיית ה – HyperCool של זוטא קור בשרתי ה -AI  מהדור הנוכחי וכן שרתים עתידיים שמתוכננים לצאת לשוק ב – 2025 וב – 2026.

זוטה קור, הפועלת באזור התעשייה ספירים הסמוכה לעיר שדרות, הוקמה בשנת 2016 על ידי היזמים ארז פרייבך, המשמש כיו”ר ומנכ”ל החברה ונחשון אידלסון, המשמש כסמנכ”ל טכנולוגיות. החברה פיתחה טכנולוגיה ראשונה מסוגה ופורצת דרך בשם HyperCool, אשר מורידה את היקף צריכת החשמל של קירור השרתים ומרכזי מחשוב. הטכנולוגיה מבוססת על נוזל מיוחד שאינו מוליך חשמל (דיאלקטרי), בשיטת שינוי פאזה שהוא בטוח לשימוש – ללא הסיכון הכרוך בקירור באמצעות מים אשר עלול לגרום לקצר חשמלי למערכות המחשוב. כך ניתן לנצל טוב יותר את שטח חוות השרתים (density) הקיים על מנת לספק כוח עיבוד גדול יותר ובעלויות נמוכות יותר.

היכולת לקרר את השבבים וכך לצמצם את צריכת החשמל שלהם הופך כיום לאתגר משמעותי במיוחד על רקע הזינוק ביישומי AI שהביאו לביקושים גבוהים לעוצמות עיבוד חסרות תקדים וצריכה גבוהה יותר של חשמל. בעקבות צורך זה הופך הפתרון של זוטה קור למרכיב קריטי כדי לנהל ביעילות דאטה סנטרים ולאפשר יכולות עיבוד גבוהות יותר, להוריד את עלויות החשמל תוך הפחתת פליטות הפחמן הנגרמות כתוצאה מהצריכה הגבוהה.

מדובר בהשקעה נוספת בזוטא קור בחצי השנה האחרונה, לאחר שגם קבוצת התעשייה והאנרגיה של התאגיד היפני מיצובישי (Mitsubishi Heavy Industries Group), הנחשב אחד מגופי הייצור הגדולים בעולם, השקיעה בחברה ברבעון הרביעי של 2023. במקביל שילבה מיצובישי את פתרונות ZutaCore כ – White Label תחת קו המוצרים הגלובלי שלה. כמו כן, בין המשקיעים הבולטים בחברה בסבב הקודם נמנים גם התאגיד הגרמני Rittal Beteiligungs GmbH, מריוס נכט, קרן אלה ומשקיעים פרטיים.

בעקבות התנופה העסקית, זוטא קור נמצאת במהלך גיוס עובדים משמעותי. בשנה החולפת ולמרות המלחמה בדרום, החברה כמעט הכפילה את מספר העובדים שלה, לפני שנה, מספר העובדים של זוטא קור היה  40 עובדים, כעת היא מעסיקה 80 עובדים ובכוונתה להגיע ל -120 עובדים עד סוף 2024. כמו כן, היא הרחיבה את פריסתה הגלובלית ובמקביל לפעילות בשדרות ובסן חוזה בארה”ב, שם פועל מטה השיווק והמכירות, היא פתחה בחודשים האחרונים סניפי פעילות בהודו וטיוואן.

“עשרות ההתקנות של ה – HyperCool שביצענו בשנה האחרונה, מבססים את זוטא קור כמובילה הגלובלית בטכנולוגיית קירור נוזלי ישירות לשבב,” אמר ארז פרייבך, מייסד שותף ומנכ”ל זוטא קור. “באמצעות השותפות שאנו מכריזים עם Wiwynn, נוכל לקבוע סטנדרט חדש לשבבי AI בדאטה סנטרים ולשלב בין היכולת להגיע מצד אחד ליעילות אנרגטית והשגת היעד של אפס פליטות פחמן ומצד שני, לעמוד בעומסים הנדרשים בעקבות הצמיחה  המטאורית של יישומי מבוססי בינה מלאכותית.”

“עם העלייה בשימוש בבינה מלאכותית, עולה גם הצורך של דאטה סנטרים לפתרונות קירור חדשניים שהופכים להיות מרכיב קריטי לניצול מקסימלי של הפוטנציאל שלהם,” אמרה אמילי הונג, יו”ר וראש תחום אסטרטגיה ב-Wiwynn. “אנחנו נרגשים מההשקעה שלנו ב-ZutaCore. יחד נוכל להאיץ את הפיתוח והטמעת טכנולוגיית קירור נוזל דו-פאזי לשבב ולספק ללדאטה סנטרים בעולם פתרונות קירור חדשניים, בני קיימא ויעילים המותאמים לצורכי עידן הבינה המלאכותית.”

הצורך לפתרונותיה של זוטא קור חולל תנופה עסקית משמעותית ולחתימה על שורה של הסכמים אסטרטגיים עם חברות גלובליות מובילות.  לאחרונה הכריזה חברת Equinix האמריקאית, מהחברות הגדולות בעולם למתן שירותי אירוח שרתים בכל העולם, על הטמעת ה – HyperCool בלמעלה מ- 100 דטה סנטרים שלה בכל העולם. כמו כן,  חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם ספקי מחשוב ויצרני שבבים ושרתים מובילים הכוללים את אינטל, אינבדיה, AMD, דל, אסוס ועוד.


קרדיט:ZutaCore

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות