חדשות היום

ממשלת דרום קוריאה ו-OurCrowd מקימות קרן דו-לאומית ישראל-קוריאה בהיקף של 80 מיליון דולר להשקעות בטכנולוגיות דיפטק בשתי המדינות

הקרן הדו-לאומית תשקיע בכ-25-30 סטארט-אפים בשתי המדינות המתמקדים בטכנולוגיות עמוקות (דיפטק) בתחומים כמו: סמיקונדקטורס, רובוטיקה, תעשיית הרכב, מחשוב קוונטי, אבטחת סייבר, בריאות דיגיטלית ועוד.   

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, גוף ההשקעות הפעיל ביותר בהון סיכון בישראל, נבחרה על ידי ממשלת דרום קוריאה לנהל קרן השקעות דו-לאומית שתשקיע בסטארט-אפים בשתי המדינות. יעד הגיוס של הקרן הדו-לאומית הוא 80 מיליון דולר, כש-48 מיליון דולר כבר גויסו על ידי שותפי הקרן הקוריאנים: NH Venture Investment ו-K-Growth, להן גישה לחברות הגדולות ביותר בקוריאה. פלטפורמת OurCrowd מגייסת בימים אלה הון מ-240 אלף משקיעיה הכשירים ברחבי העולם.

NH Venture Investment, שגייסה לקרן 16 מיליון דולר, היא חברה בת בבעלות מלאה של NongHyup, אחד מ-5 התאגידים הפיננסיים הגדולים בדרום קוריאה, המנהל נכסים בהיקף של 400 מיליארד דולר. K-Growth, שגייסה 32 מיליון דולר, אף היא אחת הקבוצות הפיננסיות הגדולות בדרום קוריאה המטפלת ברוב ההשקעות הטכנולוגיות של ממשלת דרום קוריאה (דרך משרד המסחר, התעשייה והאנרגיה) שנועדו להשגת מטרות אסטרטגיות של המדינה. קרן זו מנהלת קרוב ל-40 מיליארד דולר. הקרן מנוהלת במשותף על ידי NH Venture Investment ועל ידי OurCrowd.

הקרן הדו-לאומית תשקיע בכ-25-30 סטארט-אפים בשתי המדינות המתמקדים בטכנולוגיות עמוקות (דיפטק) בתחומים כמו: סמיקונדקטורס, רובוטיקה, תעשיית הרכב, מחשוב קוונטי, אבטחת סייבר, בריאות דיגיטלית ועוד.

ג’ון מדבד, מנכ”ל OurCrowd: “הקמת הקרן הדו-לאומית ישראל-קוריאה בגיבוי ממשלת דרום קוריאה היא בשורה נפלאה להיי-טק הישראלי בימים אלה. דרום קוריאה מחפשת את החדשנות הישראלית כדי לבסס את מעמדה בתעשיות העתיד שהיא חותרת להוביל עד סוף העשור ומעבר לו. לכן, חוץ מהשקעות הקרן, חברות דיפטק ישראליות יקבלו גישה ישירה לענקיות התעשייה הדרום קוריאניות ויוכלו לרקום שיתופי פעולה בהיקפים גלובליים, לרבות בשוקי אסיה פסיפיק. מצד שני, סטארט-אפים מדרום קוריאה ייהנו מהקשרים העמוקים של ישראל בקרב משקיעי הון סיכון מובילים, יזמים ומשקיעים פרטיים (family offices) שיאיצו את החדירה שלהם לשווקים טכנולוגיים חדשניים ולהון חיוני להם”.

קים יון ג’ין, מנכ”ל NH Venture Investment: “K-Growth יזמה את הקרן כדי לתמוך בהתרחבות של חברות קוריאניות באמצעות שיתופי פעולה פתוחים וממוקדי חדשנות טכנולוגית עם חברות טכנולוגיה גלובליות, כמו חברות ישראליות חדשניות. באמצעות הקרן אנו מצפים שסטארט-אפים קוריאניים ישתפו פעולה עם החדשנות הישראלית ויצמחו ביחד, בסיוע הרשת הענפה של OurCrowd הפרוסה בישראל וברחבי העולם”.

כלכלת דרום קוריאה היא ה-13 בגודלה בעולם והרביעית באסיה. התוצר המקומי הגולמי שלה צמח ב-4.1% בשנת 2021. דרום קוריאה היא גם מעצמת הייצור ה-5 בגודלה בעולם אחרי סין, ארה”ב, יפן וגרמניה והמשקיעה מס’ 2 בעולם במו”פ כאחוז מהתמ”ג.


קרדיט:OurCrowd

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות