מערכת מבוססת AI תסייע לפקחים העירוניים בזיהוי עבירות תנועה בשבילי האופניים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה כי בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים יחויבו להתקין לוחיות זיהוי החל מה-1 באוגוסט. פתרון ה-VISION AI , שמציעה חברת ״בינת תקשורת מחשבים״, מקדם את בטיחות ההולכים והרוכבים בדרך ומסייע למחלקת הפיקוח העירונית בפעולות האכיפה

הסתיים בהצלחה פיילוט של חברת ״בינת תקשורת מחשבים״, לניטור תנועת כלי מיקרו-מוביליטי בשבילי אופניים. פלטפורמת ה-VISION AI של חברת Cynapse, המשווקת בישראל על ידי חברת CTI ומבוססת בינה מלאכותית וניתוח וידיאו מתקדם, משתמשת במצלמות המותקנות על שביל האופניים כדי לנתח את התנועה, מזהה ומתריעה על אירועים חריגים ועבירות בטיחות, ומסייעת למחלקת הפיקוח העירונית בפעולות האכיפה.

בשנים האחרונות, גדל מאוד מספר כלי הרכב שלא מחייבים רישיון בישראל, ובהתאם לכך עלה גם מספר התאונות והנפגעים. במטרה לצמצם את מספר התאונות ולהגביר את הבטיחות בדרכים, אישרה בדצמבר האחרון ועדת הכלכלה של הכנסת כי בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים יחויבו להתקין לוחית זיהוי על הכלים ולהירשם במאגר רשות הרישוי. הרישום החל בתחילת חודש פברואר והחובה להתקין לוחית זיהוי על הכלים תיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט 2024.

אלון בן צור, מנכ״ל בינת: ״העולם המוניציפלי עובר טרנספורמציה דיגיטלית אדירה. רשויות מקומיות רבות מחפשות פתרונות חדשניים, שיאפשרו להן להתמודד עם אתגרים הולכים וגדלים, לשפר את איכות החיים של התושבים ולנהל את העיר בצורה יעילה וחכמה יותר. מערכת הניטור והאכיפה למיקרומוביליטי, שנחשפה בחודש שעבר בכנס ׳בינת אקספו׳, תסייע לתושבים ולעיריות ליצור מרחב בטוח יותר״.

הפלטפורמה אותה מציעה בינת, בשיתוף חברת Cynapse ו-CTI, יכולה לזהות תרחישים שונים, בהם: רוכבים ללא קסדה, רכיבה באזור אסור, רכיבה במהירות גבוהה מהמותר, נפילת רוכב, מכשולים מסוגים שונים, התקהלות,  הרכבה אסורה של רוכב נוסף על קורקינט וכן רכיבת אופנוענים על שביל האופניים בניגוד לחוק. בנוסף, המערכת מנטרת רוכבים העוברים על חוקי התעבורה כגון מעבר באור אדום, רכיבה על מעברי חציה, רכיבה בניגוד לכיוון התנועה, פניה במקום אסור וכו׳. בנוסף, המערכת גם אוספת נתונים סטטיסטיים לגבי מספר הכלים הדו-גלגליים שנוסעים בשביל.

״הטכנולוגיה מאפשרת שיתוף מידע קריטי בזמן אמת בין כל המצלמות והאירועים ואף מאפשרת קישור מעשי בין כל השחקנים בזירת התחבורה – הרכב, מערכת הרמזורים ומשתמשי הדרך כמו הולכי רגל, רוכבי אופניים וקורקינטים״, מסביר אילן אדרי, מנכ”ל חברת CTI ישראל. לדבריו, ״המערכת משמשת כ׳מגדל פיקוח וירטואלי׳ במרחב האורבני ומאפשרת מימוש של פתרונות בטיחותיים חדשים ויצירתיים, שיצמצמו בצורה משמעותית את התאונות והנפגעים״.

אחד המקומות שבהם המערכת כבר פועלת בהצלחה הינו סינגפור. ״פתרון ה-cyMicromobility של החברה הושק לראשונה בסינגפור שם הוא משמש את משרד התחבורה במאמץ להפחית את כמות עבירות הבטיחות והתאונות של כלי המיקרומוביליטי״, אומר גיא רון, מנכ”ל חברת Cynapse , ״בנוסף, הפתרון מהווה כלי מרכזי בידי מחלקות התחבורה והתכנון עבור ניתוח התנועה בשבילי אופניים ובכבישים בזמן אמת, לצורכי זיהוי והפחתת עומסי תנועה, תכנון רשת שבילי האופניים ועוד״.

אופיר רחמים, מהנדס מערכת בחברת בינת תקשורת מחשבים, מסכם: ״בצל העלייה בנפגעים בתאונות דרכים במעורבות כלים דו-גלגליים חשוב לשנות את תרבות הנהיגה בשבילי האופניים. הפתרון אותו התקינה בינת תקשורת מחשבים, שנוסה הצלחה בארץ ועובד מספר שנים במספר פרויקטים בעולם, יכול לסייע לעיריות לאכוף את החוק ולהגביר את בטיחות הרוכבים והולכי הרגל במרחבים השונים בעיר״.


קרדיט:VISION AI

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות