חדשות היום

סיוה מרחיבה את סדרת מעבדי הבינה המלאכותית גם ליישומי TinyML במוצרי קצה זעירים

המעבד החדש Ceva-NeuPro-Nano יאפשר לחברות שבבים ויצרניות לזרז שילוב של יכולות בינה מלאכותית במכשירים עצמם  

(הרצליה, 25 ביוני 2024)  סיוה (נאסד”ק: CEVA), המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירי קצה חכמים, הודיעה על הרחבת סדרת מעבדי הבינה המלאכותית גם ליישומי TinyML. מעבד NeuPro-Nano החדש שפיתחה החברה, יאפשר לחברות שבבים ויצרניות לפשט ולהאיץ שילוב של יכולות בינה מלאכותית עם יכולות עיבוד גבוהות וצריכת הספק נמוכה – במכשירי IoT זעירים המיועדים לשוק הצרכני, התעשייתי ושימושים כללים במוצרי IoT מבוססי AI.

שוק ה-TinyML צומח במהירות, ולפי חברת המחקר ABI יותר מ-40% ממוצרי הקצה יתבססו על חומרת TinyML ייעודית עד 2030. הצמיחה המהירה בשוק זה תאפשר יישום יכולות AI במגוון שימושים רחב – קול, תמונה, תחזוקה מונעת, חיישני בריאות, ויישומי IoT צרכניים ותעשייתיים.

טכנולוגיית הבינה המלאכותית של סיוה משולבת בשבבים וניתנת לתכנות. היא מיישמת ביעילות במעבד יחיד יכולות עיבוד של רשתות ניורוניות, עיבוד אותות דיגיטלי ובקרה, ותומכת במספר רב של מודלים מתקדמים ללימוד מכונה. תכונות אלו מאפשרות צריכת הספק יעילה בשטח חומרה קטן וביצועים גבוהים בהשוואה לפתרונות עיבוד  TinyMLאחרים הדורשים עיבוד מרכזי ועיבוד אותות בנוסף למאיץ AI נלווה. בנוסף, הטכנולוגיה של סיוה מאפשרת להפחית עד 80% בזיכרון הנדרש במכשירי קצה קטנים בעזרת מנגנון דחיסה ייחודי.

יתרון תחרותי

״מעבד Ceva-NeuPro-Nano מאפשר לחברות שבבים ויצרנים לשלב יישומי TinyML בשבבי IoT ומיקרו-בקרים עם צריכת הספק נמוכה, לצד קישוריות מתקדמת, חישה ויכולות בינה מלאכותית״, אמר מנהל חטיבת החיישנים והאודיו של סיוה, צ׳אד לוסיאן. ״סדרת מעבדי הבינה המלאכותית של סיוה מאפשרת ליותר חברות ליישם יכולות בינה מלאכותית במכשירי ה-IoT עצמם וליהנות מיתרון תחרותי. מינוף מעמדנו המוביל בתחום הקישוריות האלחוטית וההתמחות שלנו בחיישני אודיו ותמונה – ממצבים את סיוה באופן ייחודי לסייע ללקוחות לממש את פוטנציאל ה-TinyML ולאפשר פתרונות חדשניים המרחיבים את חוויות השימוש, משפרים את היעילות, ותורמים לעולם חכם ומקושר יותר״.

לפי פול של, אנליסט תעשיה בחברת המחקר ABI, ״מעבד ה-NeuPro-Nano של סיוה הוא פתרון משכנע לשילוב יכולות AI במכשירי IoT. הוא מפנה את צריכת ההספק, הביצועים והעלויות הנדרשות לשימוש רציף בסוללה למכשירי הקצה עצמם. החל מאוזניות, מכשירים לבישים, ורמקולים חכמים, ועד לחיישנים תעשייתיים, מוצרי חשמל חכמים, מכשירי בית חכם ומצלמות״.

מעבד NeuPro-Nano של סיוה זמין בשתי תצורות – NPN32, וNPN64- המתאפיין ברמת ביצועים כפולה וזיכרון רחב יותר המיועד למיון עצמים, זיהוי פנים, זיהוי דיבור, ניטור בריאות, ועוד.

לפרטים נוספים: https://www.ceva-ip.com/product/ceva-neupro-nano/ 


קרדיט:Ceva

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות