חדשות היום

ענקית הסחר האלקטרוני Flipkart פותחת תוכנית האצה ממוקדת בסטארטאפים ישראלים

מרכז הפיתוח וה-AI של פליפקארט מנוהל מתל אביב ומונה כ-100 עובדים

ענקית הסחר האלקטרוני העולמית Flipkart, מודיעה על השקת מחזור רביעי של תוכנית ההאצה שלה באמצעות רשת החדשנות של פליפקארט (FLIN) שתתמקד השנה בסטארטאפים ישראלים.

התוכנית להאצת סטארט-אפים שהושקה בינואר 2022 על ידי קבוצת פליפקארט שואפת ליצור קהילה של יזמים ולקדם את חילופי החדשנות עם סטארטאפים טכנולוגיים. התוכנית תתמקד השנה בחוויות מסחר אלקטרוני/קמעונאות חדשניות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים והיא מותאמת לצרכים של סטארט אפים לאורך מסע הצמיחה שלהם. התוכנית מיועדת לסטארטאפים הרלוונטיים לתחומי המסחר האלקטרוני, בדגש על שיפור חווית משתמשים בפלטפורמה, אוטומציה בניהול מלאי ושרשרת אספקה, פתרונות פינטק, בלוקצ’ין, GenAI ועוד, ובנוסף גם חברות בתחומי הבריאות הדיגיטלית, דיפטק, קליימטק וקיימות.

עדי לב, מנכ”ל פליפקארט ישראל: “ישנה סקרנות רבה בהודו כלפי הטכנולוגיות של ישראל, יחד עם רצון עז לאמץ פתרונות חדשניים ומודלים עסקיים מקוריים. הצטרפות לרשת החדשנות של פליפקארט Leap Innovation Network מציעה לסטארט-אפים בשלבים שונים – ממיזמים מוקדמים ועד חברות בשלב הצמיחה – הזדמנות ייחודית לבדוק, להתאים ולהציע את הפתרון שלהן להאצת הצמיחה. שיתוף פעולה בין פליפקארט לסטארטאפים בישראל יספק לחברות גישה לשוק של מאות מיליוני לקוחות שממשיך לצמוח במהירות.”

קבוצת פליפקארט היא אחת מהגופים המובילים בתחום המסחר הדיגיטלי בהודו וכוללת חברות בת כמו פליפקארט, מיינטרא, פליפקארט סיטונאות, פליפקארט בריאות+ ו- Cleartrip. החברה נוסדה בשנת 2007 ואפשרה למיליוני מוכרים, סוחרים ועסקים קטנים להשתתף במהפכת המסחר הדיגיטלי של הודו. עם בסיס משתמשים רשומים של למעלה מ-500 מיליון, השוק של פליפקארט מציע יותר מ-150 מיליון מוצרים ביותר מ-80 קטגוריות. כיום ישנם למעלה מ-1.4 מיליון מוכרים על הפלטפורמה. פליפקארט יצרה אלפי מקומות עבודה במערכת האקוסיסטם תוך העצמת דורות של יזמים ועסקים קטנים ובינוניים. פליפקארט הייתה חלוצה בשירותים כמו תשלום במזומן בעת המסירה, EMI ללא עלות, החזרות קלות ו-UPI. חידושים ממוקדי לקוח אלה המתמקדים בשיפור הצעות התשלום הדיגיטליות לכל הלקוחות תוך הפיכת הקניות המקוונות לנגישות יותר וברות השגה למיליוני הודים.

קבוצת פליפקארט החלה לפעול בישראל בשנת 2018 לאחר רכישת Upstream Commerce, חברה המתמחה בתמחור תחרותי בזמן אמת וניתוח מגמות שוק. רכישה זו הובילה להקמת מרכז הפיתוח והחדשנות של ישראל, שמוביל כיום את מאמצי פליפקארט בתחומי AI ואלגוריתמיקה. מרכז הפיתוח של החברה המנוהל מישראל מעסיק 100 אנשים, מחציתם מבוססים בארץ והיתר בהודו ואוקראינה

ג’יינדרן ונוגופאל, CTO של פליפקארט העולמית: “אנו נרגשים להכריז על סבב ייחודי של FLIN המתמקד במערכת הסטארט-אפים בישראל, ולדחוף קדימה את המחויבות שלנו לשתף פעולה עם סטארט-אפים צעירים בישראל. באמצעות שיתופי פעולה אלו בין הודו לישראל, אנו שואפים לטפח מודלים עסקיים חדשים ותרבות של חדשנות, לבנות את דור העתיד של כישרונות טכנולוגיים ולפתור בעיות בעולם האמיתי. תחומי המיקוד שלנו לשיתופי פעולה טכנולוגיים עם מערכת הסטארט-אפים בישראל כוללים חוויות מסחר אלקטרוני/קמעונאות חדשניות, פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ועסקים בשלבים מוקדמים.”

רשת החדשנות של פליפקארט Leap Innovation Network שואפת ליצור פלטפורמה חזקה שמאפשרת לסטארט-אפים לשתף פעולה עם פליפקארט, תוך ניצול המשאבים הנרחבים והמומחיות השיווקית שלה. היוזמה מדגישה את המחויבות של פליפקארט לטפח חדשנות ולתמוך במערכת הסטארט-אפים הן בהודו והן בישראל, במיוחד בתחומים של חוויות מסחר אלקטרוני/קמעונאות חדשניות, פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ועסקים בשלבים מוקדמים. במסגרת התכנית בסיבוב הזה, פליפקארט תחפש סטארט-אפים פורצי דרך לשיתופי פעולה טכנולוגיים ותדחוף פתרונות חדשניים במגזר המסחר האלקטרוני בין הודו וישראל.

רשת החדשנות של פליפקארט Leap Innovation Network נועדה לתקשר עם סטארט-אפים באמצעות שיתופי פעולה מסחריים בתחומי העניין של פליפקארט. כאן, פליפקארט תבחן מגוון רחב יותר של סטארט-אפים שכבר יש להם הצעות ישימות. הסטארט-אפים הנבחרים יממשו את הפתרונות שלהם באמצעות פיילוטים על בתוך פליפקארט, ואם יצליחו – תהיה להם הזדמנות להתרחב לשותפות עסקית. סטארט-אפים שפועלים למען האקוסיסטם של המסחר האלקטרוני על ידי בניית פתרונות חדשניים ומגדירים מחדש את נוף המסחר האלקטרוני בתחומי חווית הקנייה המרכזית, העצמת מוכרים, חדשנות בשרשרת האספקה, תשתית טכנולוגית או עתיד המסחר יכולים להגיש מועמדות. סטארט-אפים שהשתתפו בסיבובים קודמים: Ashield, ElixiaTech, Intelliwings, TryNDBuy, Anagog, Speedsize – סיימו פיילוטים בעבודה צמודה עם צוותי המוצר וההנדסה של פליפקארט. כמה מהם כבר התגלו כמוצלחים ונמצאים בתהליך הרחבת ההצעות שלהם בתוך פליפקארט.


תמונת כותרת: עדי לב, מנכ”ל פליפקארט ישראל

קרדיט: שלומי יוסף

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות