חדשות היום

Saab UK מדגימה חדשנות בחקר הים העמוק על ידי הפחתת רמת הסיכון לצוללנים ולסביבה

לפני פחות משנתיים, צללו שני רכבי Saab שהופעלו מרחוק (ROV) מעל 3,000 מטרים לתוך מימי אנטרקטיקה הקפואים בחיפוש אחר ספינתו של סר ארנסט שייקלטון, אנדיורנס, שטבעה בשנת 1915. סיפורו של החוקר הבריטי הוא סיפור אגדי של מנהיגות והתמדה אמיצות. רכבי ה-ROV מדגם ‏Seaeye (עין הים) של Saab היו חלק בלתי נפרד מהצלחת המשימה, תוך שימוש בטכנולוגיה מתוחכמת כדי לאתר, לבחון ולצלם את ההריסות, ובכך לבטל את הצורך בסיכון חיי אדם לחקר מעמקי הים.

מבחינה היסטורית, צוללנים מסחריים לוקחים סיכונים גדולים כשהם בודקים צינורות נפט וגז, כבלי חשמל במתח גבוה, טורבינות רוח ותשתיות קריטיות אחרות בעומק הים. Saab ביטלה את הסיכון הזה ליישומים מסחריים מתחת למים.

על ליין Seaeye של מוצרי ROV הוטלה המשימה לשמור על בטיחות האנשים והחברה האנושית, והם פותחו על בסיס התכן של מערכות זריזות ומודולריות יותר. מערכות Seaeye של Saab בריטניה מסוגלות לבצע מגוון רחב של משימות, החל מתצפית ובדיקה ועד לתפקודים מורכבים יותר כמו תחזוקה תת-ימית.

התפתחות זו הגיעה לשיאה בפיתוח ה-ROV הכל-חשמלי הראשון בעולם (eWROV), המשלב רב-תכליתיות ויכולת תמרון. שלא כמו ROVs הידראוליים מסורתיים, ה-eWROV מבטל את הצורך בנוזל ההידראולי המקובל, ובכך מקטין את הסיכונים הסביבתיים.

eWROV: ‏ROV כל-חשמלי

עם כלכלת אוקיינוס שהולכת ומתפתחת, ה-eWROV של Saab מתחרה עם ROVs הידראוליים מסורתיים, ומספק ביצועים שווים לרכב תת ימי של 250 כ”ס. ה-eWROV משתמש במערכות הידראוליות מוגבלות ובשמן ידידותי לסביבה, המסיר את הסיכון לפליטה בטעות של מזהמים לתוך האוקיינוס, מזהמים שעלולים לפגוע במערכת האקולוגית שמסביב.

המעבר להנעה חשמלית מגיע עם מספר יתרונות נוספים. ראשית, האמינות משתפרת במידה ניכרת עם פחות מערכות בלחץ גבוה. זה גם משפר את מרווח השירות, ומאפשר תקופות הפעלה ארוכות יותר וניטור עצמי לטיפולים פחות שגרתיים.

צפיפות הספק: יתרון תחרותי

התכונות המתקדמות ב-eWROVs של Saab מושגות במידה רבה על ידי צפיפות ההספק הגבוהה במיוחד שלהן, המוסיפה שטח מטען גדול משמעותית תוך השגת ביצועים טובים יותר מאלה של ROVs הידראוליים גדולים יותר.

איור 2  מערכת יעילה וידידותית יותר לסביבה הופכת את ה-eWROV לרכב העבודה התת-ימי החשמלי, האינטליגנטי ורב-היכולות ביותר בעולם

על ידי שמירה על רמת מתח קבועה מתחת לפני הים, מערכת החשמל של DC מיטיבה את אספקת האנרגיה לרכיבי ה-ROV ומפחיתה את צריכת האנרגיה הכוללת ממערכות כוח שעל פני הים. כתוצאה מכך, דרישות אנרגיה נמוכות יותר מובילות לירידה בפליטות של פחמן דו-חמצני ממתקני הפקת חשמל על פני השטח, והופכות את התפעול לידידותי יותר לסביבה.

הספק מודולרי בצפיפות גבוהה מאפשר תכן קומפקטי מותאם-גודל

המפרטים הקריטיים לממיר הכוח של ה-eWROV הם גודל, משקל ופיזור תרמי, בהתחשב בכך שהמערכות האלקטרוניות שוכנות במכלאות אטומות שהחלל בהן מוגבל ושלא ניתן בהן להשתמש בקירור קונבקציה מסורתי.

כדי לעמוד בדרישות אלה, Saab בחרה במודולי ההספק של Vicor בשל צפיפותם ויעילותם הגבוהה. מודולים אלה מאפשרים חלוקת הספק יעילה למערכות משנה שונות של eWROV, כגון מדחפים, מניפולטורים וציוד אלקטרוניקה מובנה. השימוש במודולי ההספק של Vicor מאפשר ל-Saab לתפור אישית את מערכות-המשנה של Seaeye בהתאם לרמות המתח של 24V ו-48V הספציפיות-לתעשייה הנדרשות על ידי מחשבים, חיישנים, מצלמות וידאו, אורות וציוד ניווט.

Saab היא חברה חדשנית שמאז 1937 הייתה משימתה “לשמור על בטיחותם של בני האדם ושל החברה האנושית.” ה-eWROV מהדור הבא הוא המודל שנועד לתעשייה, עם תכנון רשת אספקת חשמל עתירת-ביצועים שעוזר להניע דגמים קטנים יותר של ROV שעדיין יכולים להתמודד עם עומסי חשמל כבדים. הגישה ההיברידית החדשנית של Saab לתכן ולתפעול מחזקת עוד יותר את תיאור החברה כמובילה עולמית של מוצרי ושירותי ROV.


קרדיט:Saab UK

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות