חדשות היום

פיתוחים בתחום ה- AgTech מניעים חידושים בתחום החקלאות

 

בעוד יכול להיות שחקלאות היא אחד העיסוקים העתיקים ביותר בעולם, תעשיית החקלאות משתנה במהירות. חוות ברחבי העולם כבר לא מתאימות לאסתטיקה הכפרית הסטריאוטיפית עם משפחה חקלאית אחת המטפלת ברוב מטלות היום באופן ידני וחיה מחוץ לרשת ללא טלפון, כבלים או גישה לאינטרנט.

כיום, חקלאים מודרניים פונים יותר ויותר לפתרונות טכנולוגיה חקלאית (AgTech‏) כדי לעזור לעמוד בקצב הביקוש העולמי למזון. מגוון רחב של‏ גורמים הפכו את עבודת האדמה למורכבת ומאתגרת יותר, משינויי אקלים עד מחסור בעובדים, התייקרות עלויות, פחות עניין בחקלאות כקריירה, ועוד.

פיתוחים ב-AgTech‏ אחראים לקציר חכם יותר, החשמול של‏ ציוד ואיסוף נתונים טוב יותר על מנת לקבל החלטות מושכלות יותר. בנוסף, התקדמות בקישוריות גלובלית שיפרה מהירויות תקשורת נתונים, אפילו במקומות כפריים ביותר או במקומות בגובה רב, היכן שלרוב ממוקמות החוות.

אחד מפתרונות ה-AgTech שצוברים תאוצה הוא חקלאות מדייקת (Precision Agriculture), שנשענת במידה רבה על טכנולוגיה כדי להשלים משימות חקלאיות בצורה מדויקת ויעילה יותר, בין אם מדובר בניכוש עשבים והדברת מזיקים, מעקב אחר בעלי חיים, תחזוקת ציוד או הגנה על בריאות הקרקע.

חקלאות דורשת הרבה מאוד אנרגיה ומשאבים, וחקלאות מדייקת שואפת להשתמש באנרגיה זו ובמשאבים אלה בצורה יעילה יותר לטובת כולם. חוות מודרניות נשענות על טכנולוגיה כדי לרומם את אמנות החקלאות באמצעות פתרונות אוטומטיים וברי קיימא.

טכנולוגיה מאפשרת התפתחות

הגידול המתמשך של טכנולוגיה בחוות התחילה בשנות השמונים והתשעים. במשך תקופה זו, הייתה ביקורת ציבורית גוברת על‏ השימוש בחומרי הדברה וכימיקלים בפעילויות חקלאיות, וחידושים בטכנולוגיית GPS‏ הובילו‏ להתקנתה בטרקטורים וקומביינים.

במהלך העשורים העוקבים, פתרונות קישוריות המשיכו להשתפר, אפשרו העברת נתונים מהירה יותר הן לענן והן למחשוב קצה ברחבי העולם. נוסף לכך, היכולות של‏ פתרונות אוטונומיים הואצו בשנים האחרונות, כמו שיפורים בעיבוד אופטי, הצמיחה‏ בבינה מלאכותית וה‏הכנסה לשימוש של LiDAR מצב-מוצק. כל אלה מסתכמים בהתקדמות בחקלאות המדייקת.

כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלה, חקלאות מדייקת דורשת בסיס איתן, מה שאומר לעתים קרובות באר עמוקה של נקודות נתונים. הנתונים נאספים‏ ונמדדים על ידי מגוון רחב של‏ פתרונות חומרה ותוכנה.

כיום, חיישנים הם אחד מפתרונות החומרה הנפוצים ביותר בחווה – הם חיוניים לאיסוף נתונים כדי לספק מידע לקבלת החלטות. חיישנים אלה הם קשיחים להפליא, מסוגלים לעמוד בגורמים סביבתיים רבים כגון טמפרטורות גבוהות ונמוכות, מזג-אוויר קיצוני, חשיפה לכימיקלים, לכלוך, רעידות, בעלי חיים והרבה יותר.

כתוצאה מכך, החיישנים המשמשים במרבית הציוד החקלאי מתוכננים לא רק לבלאי ושחיקה אלא גם מבחינת תכנון הציוד, הם בדרך כלל מוגנים היטב ומוסתרים במקומות קשים להפרעה.

חיישנים המשמשים ב-AgTech‏ נוטים להתנגד למגמת “המזעור” הקיימת בכל כך הרבה קטגוריות רכיבים אחרות, כי הם מותקנים בציוד חקלאי גדול, היכן שיש‏ בדרך כלל יותר מקום לשכן אותם לצד מוצרי אלקטרוניקה אחרים או להתקין הגנה נוספת בתוך היחידה.

איור 1: חיישנים הם בין פתרונות החומרה הנפוצים ביותר בחקלאות – הם חיוניים לאיסוף  נתונים כדי לספק מידע לקבלת החלטות. קרדיט:DigiKey

טכנולוגיית חיישן משופרת, בסופו של דבר מוליכה לתוצאות טובות יותר ומדויקות יותר עבור חקלאים, כגון מיקום וניטור ציוד טובים יותר, זיהוי טוב יותר של לחות ואור שמש, נוחות מוגברת לנהגים ולנוסעים, ועוד הרבה יותר.

 לקצור את הפירות

עם מיליארדי‏ חיים שמסתמכים על חקלאים והמזון שהם מייצרים, ההימור גבוה, ותעשיית החקלאות של היום לא משאירה מקום לטעויות.

ככל שאוכלוסיית העולם גדלה וקרקע חקלאית זמינה מצטמצמת עקב שינויי אקלים, הביקוש העולמי למזון עולה. המשמעות היא שחקלאים חייבים להגדיל יבול תוך פריסת טכניקות חקלאות מדרגיות ובנות קיימא.

חלק מהיישומים הנפוצים ביותר של Precision AgTech בחווה כוללים:

  • בריאות קרקע: מיפוי וניטור שטחים עבור יישום אופטימלי של חומרים מזינים, חומרי הדברה או השקיה
  • ניהול משק חי: מעקב אחר התנהגות ובריאות בעלי חיים; מערכות הזנה או חליבה אוטומטיות לשיפור פרודוקטיביות
  • ניטור יבולים: קציר וניכוש עשבים בסיוע ראייה ממוחשבת, להבטיח שהיבולים במצב אידיאלי לקציר או תקיפת עשבים מזיקים בלבד באמצעות מרססי חומרי הדברה; כמו גם שימוש ברחפנים ולוויינים עבור איסוף נתונים אוויריים
  • תחזוקת ציוד: ניטור שמישות כלי רכב וציוד; איתות במקרים של בעיות וחלקים שיש להחליף כדי למנוע תקלות יקרות

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתרחב ולהתפתח לעבר דיוק ויכולת הסתגלות, חקלאים יקצרו את הפירות, שנעים מעלייה בפריון הקרקע או בעלי החיים עד הסתמכות פחותה על עבודת כפיים וציוות, כמו גם השפעות סביבתיות חיוביות משימוש בפחות תשומות.

 העתיד של AgTech

על תעשיית החקלאות המודרנית מוטלת המשימה ליצור יותר מזון תוך הפחתת השפעות סביבתיות והתמודדות עם מחסור בכוח אדם. פתרונות טכנולוגיה מתקדמים יכולים לעזור לחקלאים להפוך תהליכים קריטיים לאוטומטיים, תהליכים שהם חיוניים להשגת המדרגיות הדרושה כדי לספק את הביקוש הגובר.

כמובן, יישום טכנולוגיה חדשה יכול לבוא עם סט אתגרים משלו. באופן מסורתי, לא היה קשר בין טכנולוגיה לחקלאות. כדי לאפשר אימוץ נרחב של‏ חקלאות מדייקת, ספקי טכנולוגיה חייבים להיות מוכנים למדרג פתרונות בקלות ובכדאיות כלכלית ברחבי העולם, ופתרונות קישוריות חייבים להמשיך להשתפר על מנת לאפשר עיבוד וניתוח נתונים בזמן-אמת.

בתעשייה שלרוב כבר פועלת עם שוליים דקים כתער, החדשות הטובות הן שחקלאים יכולים לא רק לרכוש ציוד חדש עם יכולות חקלאות מדייקת, אלא גם לשדרג ציוד קיים לקבלת פתרון חסכוני יותר. AgTech‏ יכול גם לעזור לחסל או להפחית עלויות בתחומים רבים, כמו רכישת פחות כימיקלים ומניעת בזבוז, להעסיק פחות כוח אדם ולקצר זמן הדממת ציוד.

ככל שיותר פעולות חקלאיות מאמצות טכנולוגיה ואוטומציה, חברות כמו DigiKey הופכות פתרונות לנגישות יותר למהנדסים הבונים את הדור הבא של AgTech‏.

מדור לדור הטכנולוגיה תמשיך להתפתח במהירות ולעבור התאמה לצרכים הנוכחיים והעתידיים, תוך שיפור שיעור האימוץ של חקלאות מדייקת. על ידי התמקדות בתובנות חקלאיות ואוטומציה ברמת הצמח, העולם יכול לא רק לעבד טוב יותר, אלא גם לעבד אחרת.

Josh Mickolio הוא מנהל הפיתוח העסקי, ספקים של אלחוט ו-IoT ב-DigiKey. חברת DigiKey היא גם המובילה וגם החדשנית המתמידה בהפצה עם שירות מעולה של רכיבים אלקטרוניים ומוצרי אוטומציה ברחבי העולם, המספקת יותר מ-15.3 מיליון רכיבים של יותר מ-2,900 יצרנים איכותיים בעלי מוניטין. ראה עונה 3 של סדרת סרטוני “Farm Different” של DigiKey כאן, שמדגישה את העתיד של החקלאות ואת החדשנות המניעה את הדור הבא של ייצור מזון כלל עולמי.


קרדיט:DigiKe

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות