רובוטיקה תעשייתית מפתחת את רצפת המפעל

בעוד רובוטים קיימים במפעלים מאז שנות ה-1960, התפקידים והיכולות שלהם התפתחו משמעותית במרוצת השנים. רובוטים ראשונים טיפלו בעיקר במשימות כמו העברת חפצים. כיום, רובוטים, במיוחד רובוטים שיתופיים הידועים כקובוטים, עובדים לצד בני אדם. הם מסוגלים לבצע משימות מורכבות ומתוכננים לפעול בסמיכות לעובדים אנושיים. שיתוף-פעולה זה משפר יעילות מרחב-עבודה, בטיחות ותפוקה, ויוצר סביבת ייצור משולבת ויעילה‏ יותר.

מאז שרובוטים הוכנסו לשימוש, יש ספקנות לגבי תפקידם. באופן דומה, במהלך המהפכה התעשייתית היה פחד ממכונות שייקחו עבודות של בני אדם. בעוד המהפכה התעשייתית עיצבה מחדש באופן יסודי את כוח העבודה, העבירה עובדים רבים מחוות לתפקידים תעשייתיים וייצור, היא לא ביטלה את הצורך בעבודה.

אנו חווים כעת שינוי נוסף בתפקידים ובאחריות, הפעם עם קובוטים העובדים לצד בני אדם. למרות הפחדים של האנשים, אנחנו רואים קובוטים תומכים בעבודה של בני אדם ופותחים אפשרויות, לא לוקחים מקומות עבודה. הקובוטים של היום יכולים לבצע משימות פשוטות, מאפשרים לעובד‏ מפעל למלא תפקידים מורכבים יותר הדורשים כישורי פתרון בעיות, ובאופן כללי הם באיכות גבוהה יותר. עבודות אלה הן בדרך כלל מספקות יותר ומגיעות עם שכר גבוה יותר.

המשך צמיחת שוק הרובוטיקה

במהלך מגפת ה-COVID-19, רובוטים שיחקו‏ תפקיד חשוב. כשעובדים לא יכלו להיות באתר, רובוטים החזיקו קווי ייצור וביצעו משימות שהיו קריטיות לשמירה על פעילות עסקים חיוניים. מכירות של רובוטים גדלו משמעותית, ואנשים למדו כיצד לנצל את הרובוטיקה בצורה הטובה ביותר במפעלים.

למרות שהעובדים חזרו למפעלים, הקובוטים של היום עובדים לצידם. פחות אנשים מחפשים עבודה במפעלים, במיוחד עבודות בעלות מיומנויות נמוכות ושכר נמוך, מה שיוצר הזדמנויות לשיתוף פעולה.

תעשיית הייצור העולמית היא תחרותית מאוד, ואנחנו מתמודדים עם מחסור בכוח אדם, תחרות מוגברת וביקוש צרכני גבוה. כדי לעזור לפתור אתגרים אלה, יצרנים אירופיים וצפון אמריקאים נוספים הביאו רובוטים למפעל שלהם. זה גם נתן ליצרנים אלה יתרון תחרותי. רובוטים מעצימים מפעלים להשיג רמה גבוהה של עקביות. במפעל, הם יכולים להבטיח‏ שבקבוק יהיה מלא לפי מפרט מדויק, הפקקים אטומים באופן עקבי, והתוויות מיושרות בצורה מושלמת עם דיוק בכל פעם. עם תכנות אוטומטי, החששות מפני טעויות אנוש המשפיעות על עקביות או איכות נעלמים כמעט לחלוטין.

בנוסף, רובוטים אינם דורשים רבות מההשקעות שעובדים אנושיים דורשים. לדוגמה, רובוטים לא צריכים לישון, אינם מקבלים ימי מחלה או הטבות, ואינם שחוקים בסוף משמרת של 12 שעות. כל הגורמים הללו משחקים תפקיד ביעילות הכוללת שאנו מוצאים ברובוטים.

רובוטים יכולים להעניק תפוקה שווה במפעלים תוך כדי יצירת מקומות עבודה איכותיים יותר לעובדים, לתרום להמשך צמיחת השוק.

הרבגוניות של קובוטים ורובוטים

אנחנו מתחילים לראות שתעשיות רבות משתמשות ברובוטיקה, הכול מאלקטרוניקה לצרכנים עד בתי-מרקחת ועד משלוחים ולוגיסטיקה. אני גם נרגש מהפוטנציאל בתעשיית האירוח. קובוטים אחראים כיום לכל דבר, החל מהפיכת המבורגרים במסעדות מזון מהיר עד קבלת הזמנות ואספקת מזון במסעדות ישיבה ועד טיפול במטלות משק בית בבתי מלון. מקרי השימוש ימשיכו להתרחב ככל שקובוטים יהפכו ליותר מקובלים.

חלק מהסיבה שרובוטים יכולים לתמוך בכל כך הרבה תעשיות הוא יכולת ההסתגלות שלהם. יש לכאורה אינסוף דרכים להגדיר רובוט כדי לגרום לו לעבוד עבור כל משימה שהוא צריך לבצע, פשוט על ידי החלפת כלי קצה-הזרוע (EOAT‏). רובוט אחד יכול להרים אריזות, לטפל בפירות עדינים או להעביר מזון על מגש, הכול על ידי ביצוע התאמות קלות יחסית בלבד. בנוסף, ניתן לתכנת מחדש רובוטים שוב ושוב כדי לעמוד בדרישות.

תמונה: רובוטים עיצבו מחדש את שוק העבודה ויצרו הזדמנויות חדשות לתפקידים חדשים, כגון מתכנני רובוטים, מתכנתים וטכנאי תחזוקה. זה מדגיש את המעבר לתפקידים הדורשים מיומנות והזדמנויות גדולות יותר לעובדים.

קובוטים תומכים בכוח עבודה אנושי

כפי שציינתי, רובוטים אינם מחליפים את העבודה האנושית אלא תומכים בה. הדבר הנפוץ ביותר שאני שומע הוא שאנשים מודאגים שרובוטים לוקחים עבודות מבני אדם. עם עליית הבינה המלאכותית (AI), חששות אלה התגברו. עם זאת, תמיד יהיה תפקיד לבני אדם: פותרי הבעיות, ההוגים האסטרטגיים, החדשנים. תפקידים אלה לא יוחלפו על ידי רובוטים אלא ייתמכו על ידם.

בעוד רובוטים עיצבו מחדש את שוק העבודה והפחיתו במידת מה את הביקוש לבעלי מיומנויות נמוכות, הם גם יצרו הזדמנויות חדשות. זה כולל תפקידים מתפתחים כגון מתכנני רובוטים, מתכנתים וטכנאי תחזוקה, שוב תוך הדגשת המעבר לתפקידים מיומנים והזדמנויות גדולות יותר לעובדים.

אחת הדרכים הטובות ביותר שבהן קובוטים יכולים לתמוך בעמיתיהם האנושיים היא במצבים מסוכנים. הם מנוצלים במגזרים שבהם בטיחות האדם נמצאת בסכנה. על ידי פריסת קובוטים בסביבות מסוכנות, אנו מבטלים את הצורך בחשיפה אנושית לסכנה. שינוי זה משחרר משאבי אנוש ומשפר את הפרודוקטיביות והבטיחות.

דוגמה נוספת שבה קובוטים מנוצלים כדי לתמוך בעמיתיהם האנושיים‏ היא במחסני Amazon. קובוטים מובילים מוצרים ישירות למלקטים, האנשים שאחראים על שינוע מוצרים, במקום לדרוש מהמלקטים לשלוף פריטים מהמדפים באופן ידני. זה חוסך זמן, מפחית צעדים, וממזער את המאמץ הפיזי הקשור להרמת משאות כבדים. על ידי טיפול במשימות אלו, קובוטים עוזרים לשמר את האנרגיה של העובדים ולהפחית את הבלאי היומיומי של גופם.

מחסומים להבאת רובוטיקה אל תוך מפעלים

מספר גורמים עשויים להרתיע חברות מלהוסיף קובוטים או רובוטים לכוח העבודה שלהן. אלו כוללים מקום זמין, יישומים מתאימים, אילוצי תקציב והחלטה איזה סוג של רובוט להביא, כולם משחקים תפקיד.

עבור מפעלים ועסקים קטנים יותר, השקעה של ‎£30,000-45,000-60K ברובוטיקה היא מעל ליכולתם. למרות שעולות אפשרויות זולות יותר, כגון רובוט ה-Igus ReBeL, המיוצר בגרמניה ומתומחר סביב £5,400, עלות נשארת מחסום‏ משמעותי עבור רבים.

נוסף לכך, הבנת מלוא ספקטרום השיקולים היא‏ אתגר. אוטומציה היא‏ מורכבת ותכנות רובוטים הוא‏ חשוב כדי שיבצעו את המשימות. זה יוצר צורך בעובדים מיומנים. יש לקחת בחשבון גם שמירה על כשירות ותחזוקה. גורמים כמו דרישות שטח רצפה וצריכת אנרגיה תורמים גם כן לתהליך קבלת ההחלטות.

בטיחות היא‏ בעלת חשיבות עליונה כשמשלבים קובוטים לעבוד לצד בני אדם. תאימות עם תקנות בטיחות, כולל אלו המצוינות ב-ISO/TS 15066‏ עבור רובוטים תעשייתיים שיתופיים, מבטיחה שרובוטים יוכנסו למקומות העבודה בצורה בטוחה ואחראית.

זו הסיבה שכדאי עבור כל מי שחושב על רובוטיקה לשכור אינטגרטור או להתייעץ עם מי שיכול ללוות אותם לאורך כל התהליך, כדי להבין את התקנות ולשתף מספרי תקציב ריאליים.

כדי לעזור להתגבר על המחסומים להחדרת רובוטיקה, DigiKey‏ מציעה לא רק את המוצרים הדרושים אלא גם את ה-TechForum שלנו, תמיכה מקוונת, פתרונות תכנון מותאמים אישית‏ ומדריך אינטגרטור באתר האינטרנט שלנו.

רובוטים ניידים לעומת קבועים

ישנם סוגים שונים של רובוטים המותאמים לצרכים ספציפיים. ‏אינטגרטור יכול לעזור לקבוע איזה סוג של רובוט הוא ההגיוני ביותר. רובוטים קבועים, כפי ששמם מציע, נשארים נייחים והם הטובים ביותר עבור משימות כגון הרכבה ובדיקה. לעומת זאת, רובוטים ניידים מנווטים במסלולים מוגדרים מראש באמצעות סורקים וטכנולוגיית LiDAR (גילוי אור ומדידת טווח), מעבירים חומרים ממקום למקום. רובוטים אלה יכולים להתמודד עם העמסת משטחים, פירוק משטחים, ומשימות כמו איסוף אשפה במחסן. בנוסף, אנו רואים שילוב של רובוטים קבועים ברובוטים AMR (רובוטים ניידים אוטונומיים), מה שמאפשר להם להרים פריטים ממשטחים ולהעמיס אותם על עצמם.

תמונה: רובוטים יכולים לתמוך במגוון תעשיות הודות ליכולת ההסתגלות שלהם. ישנן לכאורה אינסוף דרכים להגדיר רובוט כדי לגרום לו לעבוד עבור כל משימה שהוא צריך לבצע, פשוט על ידי החלפת כלי קצה-הזרוע )EOAT) .

העתיד של שוק הרובוטיקה

בחמש השנים הבאות, רובוטיקה תהיה חלק קבוע מחיי היומיום שלנו.

תפקידם של הרובוטים בייצור ימשיך להתרחב, והם יוכלו לקחת על עצמם יותר אחריות ומשימות. האימוץ של‏ רובוטים EOAT‏, מצוידים באביזרים מיוחדים המתחברים בקצה הזרועות שלהם, ישחק תפקיד חשוב בגידול של‏ השוק. רובוטים אלה מצטיינים במשימות מדויקות כגון אחיזה, הרכבה וריתוך, ויכולים להחליף אביזרים מתחברים בהתבסס על המשימה הספציפית שעל הפרק.בינה מלאכותית (AI) תרחיב גם כן את השימוש ברובוטים. היא תצטרך פחות תכנות ותוכל לבצע יותר משימות על ידי למידה מניסיון. בינה מלאכותית (AI) תאפשר לרובוטים לנווט בסביבות מורכבות ולבצע משימות מסובכות ביעילות גבוהה יותר.

התעשייה מסיימת שנת שיא במכירות. סביר להניח שנראה האטה קטנה בהמשך השנה בגלל מלאים של לקוחות, אבל זו צפויה להיות קצרת מועד. סך המשלוחים מאז המגפה המשיך לגדול. התעשייה צופה קצב צמיחה שנתי ממוצע של 16% בין 2024 ל-2031‏, עם גידול צפוי של‏ קרוב ל-100 מיליארד דולר בהכנסות.

הפוטנציאל ברובוטיקה הוא אינסופי, מה שהופך את זה לתקופה מרגשת להיות מעורב בתעשייה.

Eric Halvorson הוא מנהל בכיר טכנולוגיית שיווק עבור אוטומציה ובקרה ב-DigiKey. חברת DigiKey מוכרת כמובילה העולמית וכחדשנית מתמידה בהפצה מסחרית מתקדמת של רכיבים אלקטרוניים ומוצרי אוטומציה ברחבי העולם, ומספקת יותר מ-15.6 מיליון רכיבים של יותר מ-3,000 יצרנים בעלי שם-מותג איכותי.

n Eric, מנהל טכנולוגיית
שיווק – אוטומציה ובקרה, DigiKey


תמונת שער: הרובוטים של היום יכולים לבצע משימות פשוטות, לאפשר לעובדי מפעל למלא תפקידים מורכבים יותר הדורשים כישורי פתרון בעיות, והם בדרך כלל באיכות גבוהה יותר. עבודות אלה הן בדרך כלל מספקות יותר ומגיעות עם שכר גבוה יותר.
קרדיט: DigiKey

נכתב על ידי Eric Halvorson, מנהל בכיר טכנולוגיית שיווק - אוטומציה ובקרה, DigiKey

תגובות סגורות